18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Studenci UAM w czołówce konkursu Google!

Maciej Roik
Poznańscy studenci UAM znaleźli się w półfinale konkursu Google Online Marketing Challenge
Poznańscy studenci UAM znaleźli się w półfinale konkursu Google Online Marketing Challenge Fot. Paweł Miecznik
Poznańscy studenci Informatyki Stosowanej na Wydziale Fizyki UAM oraz międzyuczelnianego kierunku Techniczne Zastosowania Internetu, znaleźli się w pierwszej piętnastce konkursu Google Online Marketing Challenge. Tym samym pokonali oni tysiące zespołów, które wzięły udział w międzynarodowej rywalizacji.

Zadaniem w zorganizowanym przez Google konkursie, było przeprowadzenie profesjonalnej kampanii reklamowej poprzez system AdWords (płatne linki widoczne w wyszukiwarce Google, Youtubie i innych stronach partnerskich), dla dowolnie wybranej firmy. AdWords jest popularnym sposobem marketingu internetowego, w którym płaci się za kliknięcie na reklamę (PPC pay per click), a nie jej wyświetlenie.

PRZECZYTAJ TAKŻE:
Studenci z Poznania reprezentują Polskę na Imagine Cup w USA
PRZECZYTAJ TAKŻE: Studenci z Poznania mają pomysł na... wały
PRZECZYTAJ TAKŻE: Kair: Poznaniacy elitą w olimpiadzie geniuszy

Jak podkreślają sami żacy, zadanie łatwe nie było. Ale było warto się przyłożyć.
- Sama kampania trwała trzy tygodnie, ale jej przygotowanie pochłonęło rok zajęć na uczelni i dużo czasu poświęconego w domu - podkreśla Magdalena Szarata, członek jednego z poznańskich zespołów.

W tym roku w sumie startowały trzy tysiące drużyn z całego świata. Tylko cztery z Wydziału Fizyki UAM. Okazało się, że wszystkie dotarły do półfinału, a trzy znalazły się w finałowej piętnastce.

- To była ogromna praca - przyznaje Monika Mantyk. - Ale się opłacało. Nie mieliśmy pojęcia, że uda nam się zajść aż tak daleko. Teraz czekamy na certyfikaty i mamy nadzieję, że wiedza przyda się w przyszłej pracy. Tym bardziej że marketing internetowy cały czas się rozwija.

Na czym polegały przygotowania? Na czasochłonnym wymyślaniu słów kluczowych - od analizy zastanego ruchu na stronie internetowej (czyli wg jakich słów użytkownicy wchodzili na stronę w danej chwili), po tworzenie nowych słów i fraz.

Słowa kluczowe użyte w kampanii można liczyć w tysiącach. A podczas jej trwania, studenci musieli reagować na każdy ruch użytkowników. Dzięki temu ich reklamy, przyciągały na reklamowane strony rzesze zainteresowanych internautów.

- Każdy z członków zespołu miał wyznaczone dyżury, tak aby przez te 3 tygodnie ktoś zawsze czuwał nad kampanią - mówi Magdalena Szarata.

Zdaniem opiekuna czterech poznańskich drużyn, to cenna i bardzo pożyteczna lekcja.
- Udział w konkursie dał studentom doskonałą okazję skonfrontowania zdobytych na uczelni umiejętności w starciu z profesjonalistami prowadzącymi kampanie marketingowe dla konkurujących na rynku firm - mówi dr Wojciech Czart z UAM.

Więcej informacji: http://www.staff.amu.edu.pl/~czart/GOMC/

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski