Poznań: Tramwaj na Naramowice coraz bliżej

Grzegorz OkońskiZaktualizowano 
Budowa tramwaju na Naramowice może wejść w kolejny etap – zakończyły się prace rozbiórkowe w rejonie pętli Wilczak, uzgadniane są dalsze działania w jej rejonie, a do tego gotowa jest już dokumentacja do wniosku o decyzje środowiskowe.

Jak informuje spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie, cała dotychczasowa infrastruktura - torowiska, perony oraz słupy trakcyjne - została rozebrana, wycięto też przeszkadzające w przyszłej budowie drzewa (będą za nie nowe nasadzenia). Teraz trwają zaawansowane prace nad uzgodnieniem projektu wykonawczego pętli Wilczak, by po jego zatwierdzeniu mogły rozpocząć się roboty konstrukcyjne.

PIM chce złożyć wniosek o o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji drugiego etapu tramwaju na Naramowice i ma już do tego skompletowaną dokumentację. Dopracowano bowiem z Zarządem Dróg Miejskich, Miejskim Inżynierem Ruchu, Zarządem Transportu Miejskiego i MPK podstawowy układ pasa drogowego oraz przebieg trasy tramwajowej od pętli Wilczak przez ul. Szelągowską do skrzyżowania ul. Estkowskiego i Małe Garbary. Trzeba go jeszcze „dograć” z Wydziałem Urbanistyki i Architektury oraz Miejskim Konserwatorem Zabytków.

PIM zapewnia, że budowa torowiska tramwajowego pod wiaduktem kolejowym Poznań Garbary nie spowoduje całkowitego zamknięcia tranzytowej linii kolejowej E20 z Berlina do Warszawy. Jednocześnie w planach tego odcinka przewidziano zakończoną modernizację dworca Poznań Garbary i braną pod uwagę budowę trzeciego i czwartego toru kolejowego. Wiadomo m.in. że pod tym wiaduktem ulokowany będzie przystanek tramwajowo-autobusowy, obsługujący też ruch kolejowy i rowerowy.

- Do skomplikowanych zadań projektantów należało również przeprowadzenie przebiegu trasy przez tzw. wąskie gardło – między ul. Grochowe Łąki a Estkowskiego i Małe Garbary, a także zaprojektowanie przebudowy i optymalizacji skrzyżowania ul. Estkowskiego i Małe Garbary w sposób pozwalający ominąć i ocalić istniejący obecnie klin zieleni – informuje PIM.

Rozwiązania przewidziane przez projektantów będą przedmiotem konsultacji społecznych, zaplanowanych na drugi kwartał tego roku.

POLECAMY:

Wideo

polecane: FLESZ: Uber vs. taxi - kulisy sporu

Materiał oryginalny: Poznań: Tramwaj na Naramowice coraz bliżej - Głos Wielkopolski

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
P
Pelagia

Czyżby, mieli oddać nową linię tramwajową 1 kwietnia 2019 r. W tej dacie jest to całkiem realne.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3