Poznań: Tramwaj na Naramowice coraz bliżej

    Poznań: Tramwaj na Naramowice coraz bliżej

    Grzegorz Okoński

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    Dawna pętla na Wilczaku
    1/10
    przejdź do galerii

    Dawna pętla na Wilczaku ©Robert Woźniak

    Budowa tramwaju na Naramowice może wejść w kolejny etap – zakończyły się prace rozbiórkowe w rejonie pętli Wilczak, uzgadniane są dalsze działania w jej rejonie, a do tego gotowa jest już dokumentacja do wniosku o decyzje środowiskowe.
    Jak informuje spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie, cała dotychczasowa infrastruktura - torowiska, perony oraz słupy trakcyjne - została rozebrana, wycięto też przeszkadzające w przyszłej budowie drzewa (będą za nie nowe nasadzenia). Teraz trwają zaawansowane prace nad uzgodnieniem projektu wykonawczego pętli Wilczak, by po jego zatwierdzeniu mogły rozpocząć się roboty konstrukcyjne.

    PIM chce złożyć wniosek o o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji drugiego etapu tramwaju na Naramowice i ma już do tego skompletowaną dokumentację.
    Dopracowano bowiem z Zarządem Dróg Miejskich, Miejskim Inżynierem Ruchu, Zarządem Transportu Miejskiego i MPK podstawowy układ pasa drogowego oraz przebieg trasy tramwajowej od pętli Wilczak przez ul. Szelągowską do skrzyżowania ul. Estkowskiego i Małe Garbary. Trzeba go jeszcze „dograć” z Wydziałem Urbanistyki i Architektury oraz Miejskim Konserwatorem Zabytków.

    PIM zapewnia, że budowa torowiska tramwajowego pod wiaduktem kolejowym Poznań Garbary nie spowoduje całkowitego zamknięcia tranzytowej linii kolejowej E20 z Berlina do Warszawy. Jednocześnie w planach tego odcinka przewidziano zakończoną modernizację dworca Poznań Garbary i braną pod uwagę budowę trzeciego i czwartego toru kolejowego. Wiadomo m.in. że pod tym wiaduktem ulokowany będzie przystanek tramwajowo-autobusowy, obsługujący też ruch kolejowy i rowerowy.

    - Do skomplikowanych zadań projektantów należało również przeprowadzenie przebiegu trasy przez tzw. wąskie gardło – między ul. Grochowe Łąki a Estkowskiego i Małe Garbary, a także zaprojektowanie przebudowy i optymalizacji skrzyżowania ul. Estkowskiego i Małe Garbary w sposób pozwalający ominąć i ocalić istniejący obecnie klin zieleni – informuje PIM.

    Rozwiązania przewidziane przez projektantów będą przedmiotem konsultacji społecznych, zaplanowanych na drugi kwartał tego roku.

    POLECAMY:




    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Coraz bliżej, już za chwilę

    Pelagia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Czyżby, mieli oddać nową linię tramwajową 1 kwietnia 2019 r. W tej dacie jest to całkiem realne.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo