Jako pierwszy ten odcinek testował nowoczesny tramwaj niskopodłogowy Modertrans o numerze bocznym 926. Na stronie FB Jacka Jaśkowiaka, prezydenta Poznania, można było w czasie rzeczywistym prześledzić jego jazdę widzianą oczami motorniczego! Kamera za przednią szybą rejestrowała całą trasę, samochody wzdłuż ulicy i zatrzymujące się na skrzyżowaniu z ul. Serbską, robotników jeszcze pracujących w obrębie torowiska i poznaniaków kiwających motorniczemu.
- Przejazd bardzo przyjemny, szyny bardzo dobrze wyprofilowane – mówił po pierwszej, trwającej cztery minuty jeździe motorniczy numeru 926 Wojciech Fleischer z Poznańskich Inwestycji Miejskich, a zarazem tramwajarz, miłośnik tramwajów.
Przy okazji jazdy testowej wypróbowano system awaryjnej zmiany zwrotnicy. W testach uczestniczyły trzy składy dwukierunkowe, dzięki czemu tramwaje nie musiały zawracać, a ich motorniczowie po prostu przesiadali się na drugi koniec wagonu i prowadzili skład z powrotem. Pierwsza jazda w kierunku pętli Wilczak, również zajęła pierwszemu tramwajowi cztery minuty.
Poznańskie Inwestycje Miejskie oceniają, że zgodnie z obietnicą, już niedługo na tym odcinku otwarte będzie regularne połączenie pasażerskie. Próby wykazały, że trasa jest gotowa do przyjęcia tramwajów.
Zobacz też: Poznań: Czy po tramwaju na Naramowice będzie tramwaj na Podolany? Powstaje taka koncepcja!
- Tramwaj na Naramowice pojedzie z pasażerami jeszcze latem tego roku - zapewnia Maja Chłopocka - Nowak z Poznańskich Inwestycji Miejskich. - Przed nami tylko odbiory budowlane i decyzje Zarządu Transportu Miejskiego, dotyczące kursów na nowej linii.
Zobacz zdjęcia:
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?