Trasa, po weekendowej kontroli strażaków, nie otrzymała pozytywnej opinii.
- Trudno się dziwić. Kiedy przyjechali, płytki nie były ułożone, kręcili się robotnicy, kable leżały na torach. Poza tym nie działał jeszcze system przeciwpożarowy - przyznaje Andrzej Nowakowski, prezes spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012. - Dlatego wystąpiłem do wykonawcy, by do środy podał szczegółowy harmonogram odbiorów.
Chodzi o to, by podczas kolejnych odwiedzin strażaków zarówno tunel jak i reszta trasy była gotowa do odbioru. Pierwsza wizyta, zdaniem prezesa Nowakowskiego, była zdecydowanie przedwczesna.
- Mieliśmy niemal 50 zastrzeżeń do nowej trasy - mówi Michał Kucierski, rzecznik poznańskich strażaków.
Wśród nich znalazły się uwagi formalne, np. braki w dokumentach. Ale strażakom nie spodobało się także, że system wczesnego powiadamiania o pożarach i niektóre urządzenia przeciwpożarowe nie działają poprawnie. Poza tym, monitoring tunelu nie został zsynchronizowany z centralą dowodzenia strażaków.
- Komendant wydał więc negatywną opinię - dodaje Michał Kucierski. - Zgodnie z prawem inwestor i tak może wystąpić o pozwolenie na użytkowanie do inspektora budowlanego. A ten po stwierdzeniu niezasadności sformułowanych zastrzeżeń nie musi brać pod uwagę opinii strażaków.
Prezes Nowakowski zapewnia jednak, że tak się nie stanie. Dopiero gdy wykonawca uruchomi cały system i zastosuje się do wszystkich uwag strażaków, ponownie wystąpi do nich o wydanie opinii.
- I gdy ta będzie pozytywna, na trasę zaprosimy inspektora budowlanego - zapewnia Andrzej Nowakowski. - Nie przewiduję problemów z jej uzyskaniem. System został uruchomiony, monitoring podłączony, wykonawca realizuje też inne postulaty i zastrzeżenia strażaków.
Ale czas leci. A wykonawca już 5 czerwca miał oddać gotową trasę. Dlatego inwestor, czyli spółka Infrastruktura Euro Poznań 2012, postanowiła naliczać karę umowną.
Wykonawca twierdzi, że trasa będzie gotowa na odbiór strażaków w piątek. Jednak Andrzej Nowakowski w to wątpi. I zakłada, że nastąpi to dopiero w przyszłym tygodniu.
Mamy to dzięki Euro 2012
Trasa na Franowo to jedna z kluczowych inwestycji na Euro. Co jeszcze zawdzięczamy mistrzostwom?
Na Euro przebudowane zostały ulice Bukowska, Bułgarska, Grunwaldzka. Zyskaliśmy nowy dworzec PKP, większą Ławicę, Termy Maltańskie. Jeździmy też po nowym Jana Nowaka-Jeziorańskiego. Nie udało się skończyć trasy PST do Dworca Zachodniego, poszerzyć Grunwaldzkiej, zbudować Interaktywnego Centrum Historii Ostrowa Tumskiego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?