Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Tysiące luster przed Starym Browarem [ZDJĘCIA, FILM]

Anna Jarmuż
Poznaniacy mają zobaczyć swoje miasto w zupełnie nowej perspektywie.
Poznaniacy mają zobaczyć swoje miasto w zupełnie nowej perspektywie. Paweł Miecznik
Poznaniacy mają okazję zobaczyć swoje miasto w zupełnie nowej perspektywie. Plac przy Starym Browarze (od ul. Ratajczaka), został wyłożony ponad dwu i pół tysiącem luster. Akcja "Jezioro luster" została przeprowadzona przez telewizję CNN International, która wyemituje cykl programów o Polsce.

- Podstawowym celem jest ukazanie poznaniakom i Polakom ich kraju w zupełnie innej perspektywie - tłumaczy Aleksandra Pudło, rzecznik CNN International. - Na placu przed Starym Browarem możemy się teraz nie tylko przejrzeć, ale zobaczyć to, co się dzieje dookoła w inny sposób, w lustrzanym odbiciu. Chcemy ukazać Polskę, jako kraj, który rośnie, działa, rozbudowuje się. Nie ukrywamy również, że zależy nam na przyciągnięciu przed telewizory miliony Polaków. Akcja jest dla nas także świetną reklamą - żartuje.

Czytaj także:
Poznański Stary Browar liderem Facebooka

Miejsce, w którym stanęła lustrzana tafla również nie jest bez znaczenia.

- W Warszawie, gdzie również przeprowadzimy naszą akcję, lustra staną w przestrzenie historycznej - na Placu Zamkowym, pod Kolumną Zygmunta. Poznań ukażemy natomiast, jako miasto nowoczesne. Myślę, że tak oryginalna galeria handlowa doskonale się w ten schemat wpisuje - wyjaśnia A. Pudło.

Ukazanie Poznania w międzynarodowej telewizji jest niewątpliwie dobrą promocją.

- Cieszymy się, że CNN wyszedł do nas z taką inicjatywą. To duma nie tylko dla Starego Browaru, ale również naszego miasta - mówi Grzegorz Bibro, rzecznik Starego Browaru. - Ta nietypowa akcja świetnie wpisuje się w również w naszą koncepcje sztuki - dodaje.

Zobacz także:
Warta Poznań szykuje się do kolejnego meczu
Wielkie korki w Poznaniu

A jak na "Jezioro luster" zareagowali poznaniacy?

- Na początku pomyślałam sobie, że jest to wielka kałuża. Gdy jednak podeszłam bliżej, zobaczyłam w lustrze niebo, ludzi, ulice. Myślę, że to bardzo ciekawy i zabawny pomysł - przyznaje pani Anna. - To również świetna reklama. Nasze miasto będzie promowane w międzynarodowej telewizji - dodaje pani Agnieszka.

Poznaniacy będą mogli przyjrzeć się lustrzanemu odbiciu miasta jeszcze w piątek. Następnie zwierciadła pojadą do stolicy.

Cykl programów "Eye on Poland" będzie emitowany w CNN od poniedziałku do niedzieli (12-18 września). W tworzeniu go pomogą także telewidzowie. Zdjęcia, filmy i teksty, dotyczące Polski, można przesyłać w języku angielskim na platformę CNN iReport lub w języku polskim na platformę Kontakt24.

- Zadajemy Polakom dwa pytania. Chcemy pokazać międzynarodowym widzom, jak żyje się we współczesnej Polsce oraz jak przygotowania do Euro 2012 wpływają na ich codzienne życie - zachęca J. Pudło.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski