Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: VW w Poznaniu startuje z nową wersją Caddy

Monika Kaczyńska
Caddy zyskał nowe nadwozie, silniki i wyposażenie
Caddy zyskał nowe nadwozie, silniki i wyposażenie Andrzej Szozda
Dzisiaj oficjalnie zostanie zaprezentowany volkswagen caddy GP - nowa generacja caddy produkowana w poznańskiej fabryce. Jego produkcja pozwoli firmie utrzymać miejsca pracy w Poznaniu. - Kryzys w branży jeszcze się nie skończył - mówi Piotr Danielewicz, rzecznik fabryki VW w Poznaniu. - Obecny wzrost sprzedaży zawdzięczamy głównie rynkom azjatyckim, a zwłaszcza chińskiemu. W Europie coś już drgnęło, ale do najlepszych lat, takich jak 2007 czy 2008, jeszcze daleko.

Pierwsze caddy w nowej odsłonie zeszły z taśmy produkcyjnej w sierpniu. Teraz samochody stopniowo trafiają do dealerów, już wkrótce będą mogli je zamawiać klienci.

Nowe auto ma być samochodem jeszcze bardziej uniwersalnym niż wcześniejsze generacje caddy.
- To oczywiście samochód użytkowy, ale oprócz tego, że jest doskonałym autem flotowym zarówno dla dużych, jak i małych przedsiębiorstw, jest także samochodem rodzinnym - przekonuje Piotr Danielewicz.

Caddy GP będzie dostępny w sześciu wersjach silnikowych, a także całkiem nowych wersjach wyposażenia, łącznie z modelem maxi - wersją wydłużoną samochodu, z napędem na cztery koła. Caddy maxi będzie można zamówić z dodatkowym rzędem siedzeń. Będzie to więc auto przystosowane do przewozu siedmiu osób. Nowe silniki, zapewniające oszczędność paliwa rzędu 20 proc, sprawią, że auto będzie tańsze w eksploatacji, będzie je można także kupić w wersji blue motion - z rekuperacją spalin. Wszystkie silniki montowane w nowej generacji tego auta spełniają normę emisji spalin Euro V.

Koncern planuje w tym roku sprzedać około 150 tys. samochodów. To o 26 tys. mniej niż w rekordowym roku 2008. Jednak produkcja nowej generacji caddy sprawi, że zatrudnienie w Poznaniu zostanie utrzymane na dotychczasowym poziomie. - To duży sukces - twierdzi Piotr Danielewicz. - Utrzymanie wszystkich 6300 miejsc pracy kosztowało fabrykę sporo wysiłku.

Volkswagen Poznań to jednak nie tylko produkcja samochodów. W skład firmy wchodzi również odlewnia, zlokalizowana na poznańskiej Wildzie, na terenach odkupionych ostatnio od spółki Hipolit Cegielski Poznań. Powstała w 1996 roku i zatrudnia obecnie 1200 osób. Tu produkowane są z aluminium głowice cylindrowe oraz obudowy przekładni kierowniczych. Są one montowane niemal we wszystkich samochodach wyprodukowanych przez koncern Volkswagen.

Trzecim miejscem, w którym znajduje się zakład Volkswagena, jest podpoznański Swarzędz. Tutaj właśnie odbywa się produkcja podzespołów spawalniczych, montaż kokpitów i tam zlokalizowany jest Zakład Zabudów Specjalnych. Swarzędz to również Centrum Logistyczne oraz Park Dostawców.
W Poznaniu oprócz caddy. produkowanego na potrzeby dealerów na całym świecie powstaje także, jako w jedynej fabryce na świecie, vw transporter T5 z otwartą zabudową. Łącznie poznańska fabryka produkuje 1/3 wszystkich samochodów użytkowych VW.

VW w Poznaniu

Volkswagen Poznań działa od 1993 roku. Firma powstała jako spółka joint venture pomiędzy Volkswagen AG i poznańskim Tarpanem. W 1996 roku Volkswagen Poznań został w 100 proc. spółką-córką koncernu Volkswagen, a rok później częścią marki Volkswagen Samochody Użytkowe.
Wysokość inwestycji w Poznaniu, łącznie z inwestycjami zrealizowanymi w roku 2010, przekroczyła miliard euro.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski