Na początku prac wstrzymany będzie ruch na torowisku w ul. Jana Pawła II, zamkniętym od strony ul. Kórnickiej i na pasach tej ulicy, od strony torowiska. ul. Jana Pawła II. Poznańskie Inwestycje Miejskie zapowiadają, że do dyspozycji kierowców na rondzie pozostaną jednak minimum dwa pasy.
Prace na rondzie Rataje poprzedzone są wcześniejszymi przygotowaniami, w ramach których dodano dodatkowy pas ruchu na ul. Jana Pawła II, a także wymieniono nawierzchnię i wyremontowano perony dworca autobusowego Rataje; drogowcy pracują jeszcze nad nawierzchnią na wjeździe i zjeździe z dworca. Według wcześniej publikowanych planów, w kolejnych etapach czeka nas zwężenie ulicy do jednego pasa – jezdnia od strony centrum, i w przyszłym roku – prace na ul. L. Zamenhoffa i Bolesława Krzywoustego. Przebudowane i rozbudowane będą skrzyżowania z ulicami przyległymi: L. Zamenhoffa - marsz. J. Piłsudskiego, L. Zamenhoffa - Wioślarska, Jana Pawła II - Kórnicka, Jana Pawła II - św. Rocha, B. Krzywoustego - Serafitek, B. Krzywoustego - Juracka.
Zobacz, jak będą jeździć tramwaje:
Wielkie zmiany w komunikacji miejskiej. Rusza przebudowa ron...
Poznańskie Inwestycje Miejskie chcą ograniczyć utrudnienia na rondzie w maksymalnym stopniu.
- Zrobimy wszystko, by prace były jak najmniej uciążliwe, a na każdym etapie realizacji inwestycji możliwy był zjazd i wjazd na rondo w każdym kierunku – zapewnia Justyna Litka, prezes zarządu PIM. - Realizacja tych zamierzeń będzie wiązała się z wielokrotnymi zmianami w organizacji ruchu w trakcie prowadzenia inwestycji.
Efektem przebudowy ronda będzie powstanie wydzielonego cichego torowiska tramwajowo – autobusowego, wzdłuż ulic Bolesława Krzywoustego (od ul. Serafitek do ronda Rataje), Jana Pawła II (od ul. Kórnickiej do ronda) i Ludwika Zamenhofa (od ul. Piłsudskiego do ronda).
- Zmieniona zostanie konstrukcja jezdni, powstaną też dodatkowe pasy ruchu, a istniejące przystanki zostaną wydłużone – zapewnia PIM. - Nowe perony będą obsługiwały zarówno tramwaje, jak i autobusy. Przesiadanie się zatem pasażerów między nimi będzie bezpieczne.
Prace przy rondzie i przy budowie torowiska obejmą nie tylko jezdnię, ale także oświetlenie drogowe, sygnalizację świetlną, budowę kanalizacji teletechnicznej i systemu monitoringu. Będzie tez miejsce dla pieszych – chodniki i dla rowerzystów – ścieżki rowerowe, postawione będą w pobliżu ławki i kosze na śmieci. Projekt przewiduje także budowę parkingu Bike&Ride, i zainstalowanie inteligentnego systemu transportowego.
Wykonawcą będzie konsorcjum Aldesa Construcciones Polska sp. z o.o., które ma przeprowadzić prace tak by zakończyć je w pierwszym kwartale przyszłego roku. Całość, wraz z odbiorami technicznymi i pozwoleniami na użytkowanie ma zamknąć się w terminie do marca 2022 r. Łączna wartość inwestycji wynosi blisko 152 mln zł, z czego kwota 106,6 mln zł dofinansowana jest z funduszy unijnych – z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.
Zobacz wizualizacje i plan organizacji ruchu na rondzie:
Poznań: W połowie sierpnia ruszy przebudowa ronda Rataje. Bę...
Sprawdź też:
Gazeta Lubuska. Ewakuacja w Zielonej Górze. W garażu były bomby
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Nowa żona Ronaldo: czwarta i młodsza od niego o 14 lat. Takie było ich wesele [WIDEO]
- Nowy "Znachor" to najlepsza ekranizacja w historii? Tym się różni od starego klasyka
- Trzyosobowa rodzina zginęła w wypadku na A1. Wiadomo, z jaką prędkością pędziło auto
- Piknik w towarzystwie... niedźwiedzia. To nagranie robi furorę w sieci