Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Widmo trasy nadwarciańskiej będzie jeszcze unosić się nad inwestycjami nad rzeką

Grzegorz Okoński
Wzdłuż Warty jeżdżą rowery, samochody muszą poczekać
Wzdłuż Warty jeżdżą rowery, samochody muszą poczekać Waldemar Wylegalski
Choć o trasie nadwarciańskiej w Poznaniu mówi się od lat, to wciąż nie powstała. Mimo to sam plan takiej inwestycji niepokoi mieszkańców.

W 2014 roku przyjęto studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta, w którym zaplanowano, że na lewym brzegu Warty - wzdłuż niej - zostanie wybudowana trasa nadwarciańska. Ta droga dla samochodów miałaby biec od zbiegu ulicy Ewarysta Estkowskiego i Mostu Bolesława Chrobrego, przez teren Chwaliszewa, następnie w ciągu obecnej trasy Wartostrady i przez park imienia Tadeusza Mazowieckiego.

- Zamierzenie to wywołuje istotne kontrowersje, głównie ze względu na obecnie prowadzone działania rewitalizacyjne dotyczące terenów nadwarciańskich - mówi nam Andrzej Rataj, przewodniczący rady Osiedla Stare Miasto. I dodaje: - Budowa trasy nadwarciańskiej doprowadziłaby bowiem do odcięcia obszaru Starego Miasta od Warty. Mieszkańcy niepokoją się tym pomysłem, tym bardziej, że choć nie jest realizowany, to wciąż istnieje w oficjalnych planach.

Z tego powodu przebieg trasy musi być uwzględniony np. w aktualnych lokalnych zamierzeniach, takich jak opracowywany właśnie projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru Chwaliszewa.

Andrzej Rataj wysłał interpelację do władz miasta z pytaniem o to, czy trasa będzie w końcu budowana, czy byłaby możliwa zmiana studium i kiedy by to mogło mieć miejsce, podkreślając przy tym, że zamysł budowy stoi w sprzeczności z działaniami rewitalizacyjnymi nad Wartą. Jak mówi, mniej więcej co pół roku radni o to pytają, ale wciąż nie ma wiążących postanowień.

W piątek otrzymał odpowiedź od Macieja Wudarskiego, zastępcy prezydenta miasta. Czytamy w niej, że trasa choć nie jest uwzględniona w budżecie miasta, ani w Wieloletniej Prognozie Finansowej, ma jednak w przyszłości zapewnić obsługę transportową centrum, usuwając z niego tranzyt.

Rezygnacja z trasy jest możliwa, jednak wówczas zostanie zachowane dotychczasowe rozwiązanie komunikacyjne w ciągu ulic: Garbary, Kazimierza Wielkiego i Mostowej. Prace nad zmianą studium nie będą jednak prawdopodobnie podejmowane w obecnej kadencji władz miasta. Trasa zatem nadal pozostaje w planach...

ZOBACZ TAKŻE:

W piątek na skrzyżowaniu ulic Przybyszewskiego i Szamarzewskiego w Poznaniu pijany kierowca rozbił policyjny radiowóz, który jechał na interwencję.

Poznań: Pijany kierowca rozbił radiowóz jadący na interwencj...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski