Poznań: Większa Ławica gotowa na przyjęcie kibiców [FILM, ZDJĘCIA]

Maciej Roik
Oficjalnie otwarto rozbudowaną drogę kołowania i płytę postojową lotniska. Paweł Miecznik
Najpierw były kłopoty z uzyskaniem decyzji środowiskowej niezbędnej do otrzymania pozwoleń budowlanych. Potem w tzw. masterplanie, który jest raportem stanu przygotowań do Euro 2012, przy Ławicy pojawiała się czerwona kropka, oznaczająca "krytyczne opóźnienie".

Dziś można odetchnąć z ulgą i śmiało przyznać: udało się. Poznański port lotniczy jest gotowy na przyjęcie tysięcy kibiców.
Wczoraj oficjalnie otwarto rozbudowaną drogę kołowania i płytę postojową lotniska. Na tej ostatniej może teraz "zaparkować" sześć dodatkowych Airbusów czy najpopularniejszych na świecie samolotów pasażerskich typu Boeing 737.

PRZECZYTAJ:
BRYTYJCZYCY BĘDĄ KOORDYNOWAĆ ROZKŁADY LOTÓW
JEST ZGODA NA BUDOWĘ 34-METROWEJ WIEŻY NA ŁAWICY
ŁAWICA TRZECIA W POLSCE W OBSŁUDZE CZARTERÓW

- Melduje wykonanie zadania, część lotnicza Ławicy jest na Euro gotowa - mówił wczoraj wieczorem Mariusz Wiatrowski, prezes Portu Lotniczego Ławica.

To właśnie klasycznym Boeingiem jako pierwszy wystartował i wylądował korzystając z nowej infrastruktury. Na pokładzie nie zabrakło wojewody Piotra Florka, starosty Jana Grabkowskiego oraz prezydenta Poznania Ryszarda Grobelnego.

- Mam nadzieję, że większa liczba połączeń wpłynie na rozwój gospodarczy regionu - mówił prezydent.

Równoległa droga kołowania przebiega wzdłuż całego pasa startowego na długości 2,5 km. Łącznie to ponad 113 tys. m2 dodatkowej powierzchni. Celem jej powstania było przyspieszenie tempa, w jakim samoloty mogą lądować lub startować z Ławicy. Powiększona płyta postojowa znajduje się bezpośrednio przy powstającej części terminala. Dobudowanie 46 tys. m2 placu, umożliwia dziś równoległą obsługę około 10 samolotów. Trwające od czerwca zeszłego roku prace kosztowały 63 miliony złotych.

To jednak nie wszystko. Pod koniec maja odbędzie się uroczyste otwarcie rozbudowanej części terminala pasażerskiego, czyli nowej strefy przylotów (poziom -1 i 0). Z kolei do połowy 2013 roku zostanie dokończona pierwsza kondygnacja i całość będzie w pełni gotowa.

ZOBACZ TEŻ:
TAK ROŚNIE NOWY TERMINAL

Wszystkie projekty podwajają przepustowość lotniska. A to znaczy, że już podczas Euro, w ciągu godziny będzie można obsłużyć 1,9 tys. pasażerów przylatujących i 1,1 tys. pasażerów odlatujących.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

f
fhfgfg

Jeśli 40 tysięczny stadion miałby zostać zapełniony kibicami kibicami przylatującymi wyłącznie samolotami, to pierwsi kibice, musieliby przylecieć jakąś dobę wcześniej ;)
(biorąc pod uwagę czas dojazdu do stadionu i czas spędzony w kolejce do wejścia na stadion)

y
yo

w powietrzu za naszą kasę

a
aga

A co z taksówkami? Proponuje ucywilizować organizację taksówek na lotnisku!

J
Jacek

To jeszcze na więcej połączeń czekamy

Dodaj ogłoszenie