Zobacz
    koniecznie

    Czy Twoje imię i nazwisko jest na liście?

    Rozwiń
    Poznań: Wiemy, jak będziemy jeździć po wydzieleniu torowiska...

    Poznań: Wiemy, jak będziemy jeździć po wydzieleniu torowiska na ul. Grunwaldzkiej! [MAPA]

    Marcin Idczak

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Nowa organizacja ruchu
    1/2
    przejdź do galerii

    Nowa organizacja ruchu ©Piotr Tomaszewski

    W sierpniu zostanie wydzielone torowisko na ul. Grunwaldzkiej. Zmieni się organizacja ruchu na okolicznych ulicach.
    Drogowcy kończą już przygotowania do wydzielenia torowiska na ul. Grunwaldzkiej pomiędzy skrzyżowaniem z Matejki a Roosevelta.

    Nowe rozwiązania komunikacyjne mają zacząć obowiązywać jeszcze w sierpniu, przed oddaniem Kaponiery do użytku (wrzesień, październik). - Przygotowaliśmy już dość szczegółowy projekt do którego mogą zostać wprowadzone tylko drobne korekty - mówi Tadeusz Nawalaniec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich.


    Dzięki temu rozwiązaniu tramwaje nie będą musiały już stać z samochodami w korkach. W stronę centrum są one blokowane podczas największych imprez targowych. Natomiast jadące na Junikowo niemal każdego dnia, w czasie popołudniowego szczytu komunikacyjnego. Wydzielenie torowiska powinno zwiększyć atrakcyjność komunikacji publicznej. Przejazd pomiędzy ul. Roosevelta a Junikowem może skrócić się od kilku do kilkunastu minut.

    Nowa organizacja ruchu będzie wprowadzona również na ulicy Bukowskiej pomiędzy wjazdem w ul. Zeylanda, a skrzyżowaniem z Szylinga. Tam mają zyskać osoby, które poruszają się autobusami.

    Zmiany mają zostać wprowadzone najpóźniej w sierpniu. Na czym będą polegały? - Na ul. Grunwaldzkiej dla jadących w stronę centrum już przed skrzyżowaniem z ul. Matejki zostanie wydzielony prawy pas do skrętu oraz jazdy na wprost. Natomiast lewy ma służyć dla kierujących się w ul. Szylinga - tłumaczy Tadeusz Nawalaniec. Już teraz nieformalnie funkcjonuje tam taki rozdział.
    1 3 »

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (46)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "Dobra zmiana"

    Poznaniak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 7

    Z Matejki nie wjedziemy w Grunwaldzką ani na wprost w Szylinga?
    Jeszcze dwa i pół roku z tymi jaśkowudarami.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Tu się nic nie zmieni. Rysunek obejmuje jedynie kierunki zmian. Nie będzie ani eliminacji lewoskrętu ze Śniadeckich, ani zmiany zasad ruchu wzdłuż Matejki/Szylinga.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nareszcie :)

    Rauber (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 14

    Nareszcie tramwaje nie będą stały w korkach powodowanych przez samochody wiozące najczęściej tylko kierowcę. Dopiero teraz zostanie podniesiona przepustowość ale liczona nie w ilości pojazdów które...rozwiń całość

    Nareszcie tramwaje nie będą stały w korkach powodowanych przez samochody wiozące najczęściej tylko kierowcę. Dopiero teraz zostanie podniesiona przepustowość ale liczona nie w ilości pojazdów które dany odcinek pokonują a w liczbie ludzi którzy ten odcinek pokonali. Jeden pełny Solaris Tramino to o ile dobrze pamiętam 225 pasażerów, a trójskład 105N 408pasażerów. I teraz sobie policzcie ile zajmują na jezdni miejsca samochody które normalnie taką ilość ludzi przewiozą a ile jeden tramwaj. Samochody nie mają szans dorównać tramwajom, w dodatku jak niewiele spalin wygeneruje wytworzenie prądu do napędzenia tramwaju a ile spalin wypuszczą samochody stojące w korku - w większości stare diesle.

    Tej! Szanowni Kierowcy! Wy hodujecie ludziom raka, wszystkim! Bo wszyscy wdychają smród z rur wydechowych Waszych samochodów. Zdajecie sobie z tego sprawę? Odpowiadacie za sporą część nowotworów (obok żarcia faszerowanego chemią), za choroby serca i płuc. A do tego dajecie zarobić Putinowi który zbroi się na potęgę (dla niezorientowanych najwięcej paliwa wciąż kupuje się z Rosji). Ciekawe jak się czujecie z taką odpowiedzialnością.

    Pozdrawiam
    Rowerzystazwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    rak

    KIEROWCA (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    Raka to mi Ty wyhodowałeś tym postem. Jak to jest, że nigdy nie widziałem kierowcy zmuszającego rowerzystę czy zwykłą osobę jeżdżącą tramwajem do swoich racji i wybrania auta, za to wy musicie...rozwiń całość

    Raka to mi Ty wyhodowałeś tym postem. Jak to jest, że nigdy nie widziałem kierowcy zmuszającego rowerzystę czy zwykłą osobę jeżdżącą tramwajem do swoich racji i wybrania auta, za to wy musicie koniecznie mi narzucać jak ja mam się przemieszczać po swoim mieście. Ja chcę jeździć SAMOCHODEM, bo nie muszę się męczyć w jednym pojeździe z wynalazkami takimi jak Ty, albo wysłuchiwać problemów wszystkich ludzi do okoła. Rower posiadam, ale wykorzystuję go do weekendowych wycieczek bo nie rajcuje mnie slalom między autami na ulicy. Specyfika niektórych zawodów jest taka, że nawet jakbym chciał jeździć czymś innym to nie mogę. No ale Ty pewnie jesteś studenciokiem, którego jedyna robota to nalewanie sojowej kawy w jakiejś hipsterskiej knajpie i masz to wszystko w piździe, bo możesz sobie podjechać na swoim zajechanym składaku do miejsca pracy. Na ulicy też pewnie masz wszystkie auta w d**** bo to jedzie rowerzysta - pan ulicy. Co do pytania jak się czuję z taką odpowiedzialnością to ZAJEBIŚCIE. A jeszcze lepiej bym się czuł gdybym był na 100% pewny, że przyczyniłem się do jakiejś Twojej choroby, albo kogoś Twojego pokroju. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Gdzie masz mózg?

    LogikaPodpowiada (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 5

    Jesteś kolejnym przedstawicielem bandy idiotów którzy niszczą to miasto. Banda studentów i emerytów którzy niczego nie wytwarzają będą mieli lepiej kosztem całej reszty mieszkańców. Wszystkie...rozwiń całość

    Jesteś kolejnym przedstawicielem bandy idiotów którzy niszczą to miasto. Banda studentów i emerytów którzy niczego nie wytwarzają będą mieli lepiej kosztem całej reszty mieszkańców. Wszystkie towary i usługi będą miały gorzej czyli będzie wolniej i drożej. Mam nadziej, że jesteś z siebie zadowolony zakuta pało.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    .

    Kierowca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

    Kolego rowerzysto. Wszystko co napisałeś to prawda.
    Nie wiem natomiast czy zmuszanie ludzi do przesiadania sie do transportu publicznego powinno byc wymuszane czopowaniem dróg. Myślałem, że...rozwiń całość

    Kolego rowerzysto. Wszystko co napisałeś to prawda.
    Nie wiem natomiast czy zmuszanie ludzi do przesiadania sie do transportu publicznego powinno byc wymuszane czopowaniem dróg. Myślałem, że lepiej byłoby polepszać transport publiczny i obniżać jego ceny (auto wychodzi - o dziwo - taniej i sprawniej).

    Widocznie na rowerze dotlenia się wszystko, ale od szyi w dół...zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    matematyka jest bezlitosna dla samochodów

    Rauber (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    Mam lepsze sposoby na skłonienie ludzi do przesiadki na transport zbiorowy, ale na to na razie ustawy nie pozwalają. Wystarczy że kopiowałbym wzorce londyńskie, niemieckie i kopenhaskie.

    Tymczasem...rozwiń całość

    Mam lepsze sposoby na skłonienie ludzi do przesiadki na transport zbiorowy, ale na to na razie ustawy nie pozwalają. Wystarczy że kopiowałbym wzorce londyńskie, niemieckie i kopenhaskie.

    Tymczasem odseparowanie torowisk od jezdni jest najlepszym rozwiązaniem, bo za jednym przejazdem ponad dwieście osób może być szybko i spranie przewiezionych, a samochody które mają ograniczone możliwości transportowe po prostu zastawiają sobie wzajemnie przestrzeń. Zatem, niech sprawcy korków, stoją sobie w korku ale tylko między sobą. A tramwaj niech spokojnie wykonuje dobrą i efektywną robotę. Sądzę, że doczekamy czasów gdy po Grunwaldzkiej będą jeździć sprzężone Tramino, wtedy za jednym przejazdem będzie można zabrać nawet 450 osób, to jest coś, tyle samochodów to się chyba nawet na tej ulicy nie zmieści. Może niedoszacowuję, ale to chyba nie zaskakuje u ludzi którzy natlenieniają tylko dolne części ciała.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Fajnie by było, ale niestety polityka marchewki nie sprawdza się, co przećwiczyło wiele miast na świecie, wprowadzając darmową komunikację miejską. Tam, gdzie wraz z marchewką szedł kij, tam...rozwiń całość

    Fajnie by było, ale niestety polityka marchewki nie sprawdza się, co przećwiczyło wiele miast na świecie, wprowadzając darmową komunikację miejską. Tam, gdzie wraz z marchewką szedł kij, tam kierowcy przesiedli się chętniej.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    *

    zbl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 8

    Samochód wydzielający spaliny w czasie stania na światłach odchodzi do lamusa.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    MM

    ZZ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 12

    Rowerzyści do fabryki a nie na ulice


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pierdoły

    poz. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

    Oni nawet do tego się nie nadadzą...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A może ............................................................................

    obserwator (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 6

    By tak rondo duże............................plus zmiany

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kaponiera

    pyra (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 11

    oddana zostanie w ..... Moze tam od razu zrobic po 4 rowerpasy? Nie ma co żałować sobie. Moje 15 letnie dziecko z trudem sobie przypomina jak tam kiedys było.... Ale czy to nie chodzilo o spokojne...rozwiń całość

    oddana zostanie w ..... Moze tam od razu zrobic po 4 rowerpasy? Nie ma co żałować sobie. Moje 15 letnie dziecko z trudem sobie przypomina jak tam kiedys było.... Ale czy to nie chodzilo o spokojne wybudowanie biurowca w miejscu Baltyku? Teraz już zaczynam tak sobie układać. ...zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Biurowiec

    Poznaniak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    Sheraton nie mógł być wyższy bo tam jest ścieżka podejścia do Ławicy! Jednak siła przekonywania pieniądza jest wielka. Kto zamknął oko na ten fakt?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    @Poznaniak
    Co ty za bzdury wypisujesz. Obok stoi dwa razy wyższa od Sheratona Jowita, a kawałek za nią niebieski wieżowiec ZPCB na Gajowej. Bałtyk został zbudowany do maksymalnej wysokości...rozwiń całość

    @Poznaniak
    Co ty za bzdury wypisujesz. Obok stoi dwa razy wyższa od Sheratona Jowita, a kawałek za nią niebieski wieżowiec ZPCB na Gajowej. Bałtyk został zbudowany do maksymalnej wysokości dozwolonej przepisami ULC. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kaponiera

    Qba (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 3

    Hmmm szkoda tylko że w artykule nie ma ani słowa o ścieżce rowerowej.. i dalej ludzie nie rozumieją że jeden z pasów dla samochodów zostaje zabrany na... tramwaje! a nie dla rowerów.... nie wiadomo...rozwiń całość

    Hmmm szkoda tylko że w artykule nie ma ani słowa o ścieżce rowerowej.. i dalej ludzie nie rozumieją że jeden z pasów dla samochodów zostaje zabrany na... tramwaje! a nie dla rowerów.... nie wiadomo czy tam w ogóle powstanie ścieżka dla rowerów... codziennie dojeżdżam do pracy rowerem i moim zdaniem bez ścieżki rowerowej w tamtym miejscu można się obyć...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wymienić ZDM!

    Mieszkaniec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 18

    Wystarczy sobie wyobrazić, co stanie się w przypadku dużej imprezy targowej typu Polagra, czy Motorshow. Tej wyobraźni nie mają zarządzający ruchem w mieście. Jak długo będziemy znosić idiotyczne...rozwiń całość

    Wystarczy sobie wyobrazić, co stanie się w przypadku dużej imprezy targowej typu Polagra, czy Motorshow. Tej wyobraźni nie mają zarządzający ruchem w mieście. Jak długo będziemy znosić idiotyczne pomysły tych ludzi?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 1

    I twoim zdaniem zasadne jest przebudowywanie całego miasta tak, by była zachowana przepustowość w ciągu 2 tygodni w roku? Codziennie tę trasę pokonują tysiące mieszkańców Grunwaldu i Junikowa....rozwiń całość

    I twoim zdaniem zasadne jest przebudowywanie całego miasta tak, by była zachowana przepustowość w ciągu 2 tygodni w roku? Codziennie tę trasę pokonują tysiące mieszkańców Grunwaldu i Junikowa. Większość z nich tramwajem. To ich komfort jest ważniejszy, niż gości targowych, którzy na MTP mogą przyjechać pociągiem. Żadne inne targi w Europie nie mają tak centralnego położenia, 150 metrów od głównego dworca kolejowego, jak targi w Poznaniu.
    A zarząd MTP musi zainwestować w parkingi buforowe na obrzeżach miasta, bo bez tego mieszkańcy Łazarza się uduszą.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jak zakorkować Poznań

    Mieszkaniec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 18

    Od czasu wyboru na prezydenta niejakiego Jaśkowiaka oglądamy telenowelę pt. "Jak zakorkować Poznań". Nowe super rozwiązania komunikacyjne, które rzekomo mają usprawnić poruszanie się po mieście...rozwiń całość

    Od czasu wyboru na prezydenta niejakiego Jaśkowiaka oglądamy telenowelę pt. "Jak zakorkować Poznań". Nowe super rozwiązania komunikacyjne, które rzekomo mają usprawnić poruszanie się po mieście tworzą gigantyczne korki...

    Dla przykładu ul. Kościelna i tunel pod torami - nawieszano świateł jak na choince. Od strony Sołacza ruch zawsze był płynny, w godzinach szczytu widać było więcej pojazdów, ale powoli się poruszały. Teraz korek zaczyna się na Wojska Polskiego gdzieś na wysokości Uniwersytetu Przyrodnicznego, a czasami nawet na Golęcinie. Wcześniej ul. Nad Wierzbakiem była rano w stronę miasta praktycznie pusta. Autobusy jeżdżą niby szybciej... Linia 60 czeka po 5 minut, żeby wjechać z przystanku Nad Wierzbakiem na pas na skręt, wcześniej w miarę płynnie autobus zmieniał pas.

    Mamy bzdurne buspasy na Bukowskiej, który jak się okazuje teraz będą częściowo likwidować, ale co mieszkańcy się nastali w korkach, to już nieważne. Teraz zwężmy Grunwaldzką i do miasta będziemy latać helikopterem.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Nie był płynny. Przez 5 lat dojeżdżałem z Piątkowa na Jeżyce do pracy i korek na Nad Wierzbakiem był absolutną normą rano, a na Kościelnej po południu. W czasie większych targów stało się na Wojska...rozwiń całość

    Nie był płynny. Przez 5 lat dojeżdżałem z Piątkowa na Jeżyce do pracy i korek na Nad Wierzbakiem był absolutną normą rano, a na Kościelnej po południu. W czasie większych targów stało się na Wojska Polskiego i na Małopolskiej, a w drugą stronę na Jeżyckiej niemal od Mickiewicza. O Bukowskiej to nawet nie wspomnę, ile stało się autobusem w drodze na Ławicę, jak nie było buspasa, choć i dziś między Przybyszewskiego a Polską jest wolno.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    wypad PZety

    p (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 9

    Wracaj do swoich apartamentów na polu PZecie! My w poznaniu jeździmy komunikacją miejską, ale Ty musisz pchać się swoim traktorem na kredyt czy innym dziadostwem. Miłego stania w korkach do czasu...rozwiń całość

    Wracaj do swoich apartamentów na polu PZecie! My w poznaniu jeździmy komunikacją miejską, ale Ty musisz pchać się swoim traktorem na kredyt czy innym dziadostwem. Miłego stania w korkach do czasu aż zmądrzejesz.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    .

    Poznaniak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Jak widać nie pochodzenie czyni bambra. Jestem urodzonym Poznaniakiem i nie wyobrażam sobie poruszać się na co dzień MPK. Jak mam gdzieś jechać tramwajem to jestem ciężko chory. Nikt mi nie...rozwiń całość

    Jak widać nie pochodzenie czyni bambra. Jestem urodzonym Poznaniakiem i nie wyobrażam sobie poruszać się na co dzień MPK. Jak mam gdzieś jechać tramwajem to jestem ciężko chory. Nikt mi nie przetłumaczy, że męczenie się ze spoconymi dziadami w przepełnionej i wiecznie spóźnionej bimbie jest przyjemniejsze niż siedzenie w klimatyzowanym aucie. Jeszcze tak jak dzisiaj 3 razy w ciągu jednego przejazdu stanie nade mną jakiś przychlast i będzie sprawdzał czy mam bilet. Przyznaj że po prostu nie stać Cię na w miarę normalne auto, z którym nie będziesz co tydzień u mechanika, a nie wymyślasz do tego teorie.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    akurat nie jestem PZetem

    Mieszkaniec (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

    Nie jestem PZetem, tylko mieszkańcem Poznania i nie mieszkam w żadnym apartamentowcu, a w normalnym niedużym mieszkaniu w bloku z lat 70.

    Jeżdżę zarówno samochodem, rowerem i komunikacją miejską....rozwiń całość

    Nie jestem PZetem, tylko mieszkańcem Poznania i nie mieszkam w żadnym apartamentowcu, a w normalnym niedużym mieszkaniu w bloku z lat 70.

    Jeżdżę zarówno samochodem, rowerem i komunikacją miejską. Niestety, ale mój czas przejazdu samochodem w dalszym ciągu jest krótszy od autobusu. Koszt przejażdżki samochodem nawet jak jadę sam jest niższy niż bilet na komunikację miejską. Prosty rachunek ekonomiczny. Ja jadę rowerem to też jestem szybciej niż autobus, ale nie zawsze mogę nim jechać (chociażby z uwagi na pogodę).

    Niestety, ale obecna polityka komunikacyjna miasta po prostu się nie sprawdza. Zamiast zwężać ulice na rzec rowerów czy autobusów należy rozbudowywać infrastrukturę drogową i dokładać ścieżki rowerowe oraz buspasy tam gdzie jest to możliwe. Tak robi się chociażby w Berlinie.

    Nowy system ITS miał usprawnić ruch dostosowując sygnalizację świetlną do natężenia ruchu. Póki co nie widać efektów, ale podobno system się uczy...zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    W Berlinie liczba samochodów jest niemal dwukrotnie niższa niż w Poznaniu (na każde 1000 mieszkańców), a i tak miasto ma na celu dalszą ich eliminację i zmniejszenie udziału samochodu w podróżach...rozwiń całość

    W Berlinie liczba samochodów jest niemal dwukrotnie niższa niż w Poznaniu (na każde 1000 mieszkańców), a i tak miasto ma na celu dalszą ich eliminację i zmniejszenie udziału samochodu w podróżach po mieście. Dziś jest to ok. 30% podróży (w Poznaniu 40%). I bynajmniej nie robi tego przez dobudowywanie ulic, bo to prosta droga do zwiększenia ruchu. W końcu im wygodniej jedzie się samochodem, tym chętniej się go wybiera. Projekt ringu A100 został już dość dawno zarzucony, nie będzie jego dokończenia na północy i wschodzie. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    *

    zbl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

    Coż PiS wszędzie widzi UBeków, a PdM wszędzie PZ-tów ;) W sumie ciekawe ilu z tych pouczających do Kołobrzegu czy Zakopanego jadą pociągiem ;)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    *

    zbl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

    Nad Wierzbakiem zakorkowała się, gdyż włączono w obręb świateł ul. Grudzieniec. Co do przyspieszenia autobusów w pierwszych dniach Radio Merkury podawało zgoła odmienne skutki.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    POMYŁKA!

    wteryrtuyuyuiio (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

    Brak zjazdu z Grunwaldzkiej w Dąbrowskiego to NIEPOROZUMIENIE! Już kiedyś takie rozwiązanie było i... się nie sprawdziło! Samochody jadące od strony Mostu Dworcowego będą zupełnie niepotrzebnie...rozwiń całość

    Brak zjazdu z Grunwaldzkiej w Dąbrowskiego to NIEPOROZUMIENIE! Już kiedyś takie rozwiązanie było i... się nie sprawdziło! Samochody jadące od strony Mostu Dworcowego będą zupełnie niepotrzebnie robiły tłok na Kaponierze! zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Najlepszym rozwiązaniem w tym miejscu byłoby rondo, ale póki co nie ma raczej na to kasy, więc nie ma innego sposobu na wyeliminowanie zatoru na rozgałęzieniu Bukowskiej i Grunwaldzkiej. Kaponiera...rozwiń całość

    Najlepszym rozwiązaniem w tym miejscu byłoby rondo, ale póki co nie ma raczej na to kasy, więc nie ma innego sposobu na wyeliminowanie zatoru na rozgałęzieniu Bukowskiej i Grunwaldzkiej. Kaponiera jest przygotowana na taki ruch, pasów ma aż nadto, a alternatywnie można dojechac do ronda JNJ, stamtąd Przybyszewskiego i w w lewo w Bukowską.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    *

    zbl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Rondo. Znaczy szanowny krscp chce zlikwidować skwer przed pomniiem Kościuszki?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Bynajmniej. Część skweru to parking i chaszcze. Wystarczająca powierzchnia, by zbudować tam niewielkie rondo. Trochę wyobraźni.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    *

    zbl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Akurat zaproponowane rozwiązanie z zamknięciem jest najlepsze z możliwych. Wystarczyło przenieś rondo Omańkowskiej/Strzeszyńska (na oko to sobie babcię możesz wymierzyć)aby zauważyć, że...rozwiń całość

    Akurat zaproponowane rozwiązanie z zamknięciem jest najlepsze z możliwych. Wystarczyło przenieś rondo Omańkowskiej/Strzeszyńska (na oko to sobie babcię możesz wymierzyć)aby zauważyć, że skrzyżowanie z ruchem okrężnym odpada odpada, no ale w przeciwieństwie do Ciebie zieleni nie traktuję jak chaszczy. Na Bukowskiej przekombinowane będzie rozwiązanie z zamianą buspasa, gdyż nie zapobiegnie ono spowolnieniu autobusów Między Zeylanda a Gajową ani przed Zwierzyniecką.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    No dobra, bo ta dyskusja już niczego nie wnosi. Bynajmniej nie upieram się za innym, niż zaproponowane rozwiązanie, a chodziło mi jedynie o rozwiązanie, które zachowywałoby wszystkie kierunki...rozwiń całość

    No dobra, bo ta dyskusja już niczego nie wnosi. Bynajmniej nie upieram się za innym, niż zaproponowane rozwiązanie, a chodziło mi jedynie o rozwiązanie, które zachowywałoby wszystkie kierunki ruchu, a nie powodowało zatoru na lewoskręcie, jak dziś z Bukowskiej w Zeylanda (w odpowiedzi na pierwszy post w tym wątku). Co się tyczy zieleni, wiem jak ważna jest zieleń w mieście, ale jest zieleń, która powinna być zachowana tam gdzie jest, ze względu na swoją wartość przyrodniczą, historyczną lub urbanistyczną (skwery, azyle), a jest zieleń, która nie stanowi wartości samej w sobie i może być odtworzona w innym miejscu, jak np. na placu przed MTP, który dziś częściowo jest raczej betonowym plackiem. Pozdrawiamzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    *

    zbl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Przecież tam nigdy nie było możliwości jazdy we wszystkich kierunkach. Jakie kryteria decydują, że zieleń na skwerze Grunwaldzka/Bukowska jest mniej ważna od innej i dlaczego nie inne?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    O ile się nie mylę, przez jakiś czas była możliwość wjazdu z Bukowskiej na wprost w kierunku Roosevelta, w miejscu gdzie dziś jest parking na tym lejku. Choć mógł być to element jakiegoś objazdu....rozwiń całość

    O ile się nie mylę, przez jakiś czas była możliwość wjazdu z Bukowskiej na wprost w kierunku Roosevelta, w miejscu gdzie dziś jest parking na tym lejku. Choć mógł być to element jakiegoś objazdu. Nie pamiętam.
    Naprawdę przyczepiłeś się tej zieleni jak mucha g... Dobrze, uznajmy, że przekonałeś mnie, że zieleń w tym miejscu ma wyjątkową wartość, przyjmijmy, że typu "urbanistycznego", tworzy azyl zieleni. I piszę to bez ironii - warto byłoby zerwać asfalt z parkingu vis-a-vis MTP i zamienić go na zieleń i wytyczyć chodnik dla pieszych między placem przed pomnikiem a przejściem przed wejściem na MTP. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    oczywiście chodzi o...

    wteryrtuyuyuiio (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Bukowską...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Brak zjazdu z Grunwaldzkiej w Dąbrowskiego :-))))))

    stop kretynom (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 2

    Tak to faktycznie NIEPOROZUMIENIE i zróbmy jeszcze zjazd z 28 czerwca w Naramowicką oraz z Głogowskiej w Bałtycką. Utworzenie tych zjazdów na pewno umożliwi płynny przejazd przez Poznań :-)))))

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    jebane huje z zdm

    Kierowca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 24

    jebane debile z ZDM i jebany pedalski prezydencik


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    PZty won

    p (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 6

    Spadaj do swojego apartamentu na wiosce PZecie w swoim dziadowskim autku. Jak postoisz w korkach to może zmądrzejesz, choć raczej nie bo na kierowcę się nie nadajesz...


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    *

    zbl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    Tylko ciekawe, kto przyjedzie pracować do firm Poznańskich jak przepędzicie wszystkich przybyszów z innych powiatów Wielkopolski.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    PZty - Won

    ZZ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

    A żarcie to sobie taczkami do Miasta będziecie wozić - najlepiej na rogatkach wywiesić zakaz wjazdu jakichkolwiek samochodów - ale oczywiści i wyjazdu ;)


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    antyPZty

    p (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    A zapchaj się tym żarciem osmrodzonym spalinami. Smacznego!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    *

    zbl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Zacznijmy od tego, że 2/3 do 3/4 aut w Poznaniu to samochody mieszkańców miasta :)


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Oczywiście, ale nie ma w tym nic dziwnego. Powiat poznański ma o 200 tys. mniej mieszkańców (poziom zmotoryzowania - l. aut / 10 tys. mieszkańców jest bardzo zbliżona), niż Poznań i jasne jest też,...rozwiń całość

    Oczywiście, ale nie ma w tym nic dziwnego. Powiat poznański ma o 200 tys. mniej mieszkańców (poziom zmotoryzowania - l. aut / 10 tys. mieszkańców jest bardzo zbliżona), niż Poznań i jasne jest też, że nie wszystkie samochody mieszkańców powiatu wjeżdżają codziennie do Poznania. Inna sprawa, że model podróży w powiecie różni się znacznie od miejskiego. W Poznaniu ok. 40% podróży realizowanych jest samochodem. W powiecie znacznie więcej. Co też nie dziwi, bo póki nie ma kolei aglomeracyjnej i parkingów buforowych, istniejąca komunikacja publiczna nie jest tak rozwinięta, więc auto jest często jedyną możliwością dojazdu. Dziś, z ciekawości liczyłem pobieżnie rejestracje w korku na wiadukcie górczyńskim i pomijając rejestracje niepoznańskie, PO-PZ jest +/- tyle samo, może z lekką przewagą PO. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    *

    zbl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Pociągi jeżdżą co półgodziny. Komunikacja autobusowa jest rozwinięta wprost do gęstości zaludniania. Spadek udziału podróży komunikacją zbiorową jest wprost proporcjonalny do gęstości zaludnienia....rozwiń całość

    Pociągi jeżdżą co półgodziny. Komunikacja autobusowa jest rozwinięta wprost do gęstości zaludniania. Spadek udziału podróży komunikacją zbiorową jest wprost proporcjonalny do gęstości zaludnienia. Widać, ze najwięksi (pseudo)miłośnicy komunikacji zbiorowej nie mają zielonego pojęcia jak ona w Poznaniu funkcjonuje :) zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    No ale co z tego wywodu wynika? Że zorganizowanie transportu publicznego w powiecie jest trudniejsze niż w mieście? No dziękuję za oświecenie. Jakoś cała Europa sobie z tym poradziła. Nikt przy...rozwiń całość

    No ale co z tego wywodu wynika? Że zorganizowanie transportu publicznego w powiecie jest trudniejsze niż w mieście? No dziękuję za oświecenie. Jakoś cała Europa sobie z tym poradziła. Nikt przy zdrowych zmysłach nie pcha się samochodem spod Londynu czy Zurychu do centrum, tylko podjeżdża samochodem do najbliższej stacji kolejowej i do centrum jedzie pociągiem. Bo przejazd samochodem po pierwsze jest dłuższy, po drugie droższy. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    *

    zbl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    No przecież tłumy idące co rano ze stacji jakośc Twoich wywodów nie potwierdzają.

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY