Poznań wydał ok. 232,5 tys. zł na agencję PR

Paulina Jęczmionka
Profesjonalna agencja PR zadba o promocję Poznania.
Profesjonalna agencja PR zadba o promocję Poznania. Archiwum
Udostępnij:
Miasto ma nową obsługę public relations. Do połowy grudnia agencja Eskadra Publica z Warszawy będzie m.in. odpowiadać za relacje z mediami oraz opracowywanie działań promocyjnych w kontekście różnych poznańskich wydarzeń. Miasto zapłaciło za tę obsługę ponad 232 tys. zł. Mimo że w urzędzie od dawna działa m.in. biuro promocji, biuro kształtowania relacji społecznych i biuro prasowe.

CZYTAJ:
Komentarz dnia Pauliny Jęczmionki

W ogłoszeniu rozstrzygniętego już przetargu czytamy m.in., że główny nacisk miasto chce położyć na relacje z "dziennikarzami mediów ogólnopolskich i środowisk należących do głównego nurtu dyskusji we wskazanych obszarach tematycznych". Listę wydarzeń, które ma promować agencja PR, podzielono na pięć obszarów: kulturę, sport, design, ekonomię i ekologię. A praca agencji ma polegać przede wszystkim na opracowaniu strategii promocji tych wydarzeń i kompleksowej obsłudze dziennikarzy. Czy nie tym właśnie zajmuje się biuro promocji i biuro prasowe urzędu?

Czytaj także:
Promocja Poznania: Wschodnia energia - zachodni styl
Promocja: Kampania Poznania spodobała się jurorom Złotych Orłów
Nowy pomysł na promocję: konsorcjum marki Poznań

- Biuro prasowe, choć ma kontakty z dziennikarzami mediów ogólnopolskich, głównie zajmuje się relacjami z mediami lokalnymi - tłumaczy Borys Fromberg, wiceszef biura promocji. - Naszym celem jest natomiast powiększenie bazy kontaktów ogólnopolskich, przez co chcemy zwiększyć liczbę cytowań i publikacji na temat Poznania. Biuro prasowe i rzecznik z uwagi na zakres zadań, nie jest w stanie w pełni tego realizować.

Fromberg tłumaczy też, że biuro promocji miasta ma inne zadania niż te powierzone agencji. Bo choć w biurze pracuje PR-owiec, to on zajmuje się bieżącą realizacją zadań - od obsługi dziennikarzy przybywających do Poznania, przez przygotowywanie dla nich materiałów, po internet społecznościowy.

- Specjalista ds. PR rozsyła też materiały do mediów ogólnopolskich, ale są to tylko działania przy bieżących wydarzeniach - mówi Borys Fromberg. - A miastu jest potrzebny cały system komunikacyjny, np. systematyczne newslettery i kompleksowa informacja o całości realizowanych przez miasto projektów. Jedna osoba nie jest w stanie tego zrobić. A wartością agencji PR jest posiadana już ogromna baza kontaktów medialnych.
Z kolei do zadań biura kształtowania relacji społecznych, jak czytamy w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta, należą m.in.: działania z zakresu komunikacji społecznej (public relations - PR), obsługa prasowa prezydenta miasta i urzędu oraz promocja turystyczna miasta. Jednak zdaniem urzędników i te kompetencje nie kłócą się z zadaniami nowej agencji PR.

- Nasze biuro zajmuje się komunikacją z mieszkańcami - mówi Włodzimierz Groblewski, dyrektor biura kształtowania relacji społecznych. - Docieramy do nich poprzez media lokalne, organizację dużych konferencji i konsultacji społecznych. A problem Poznania dotyczy przede wszystkim tego, że mówi się o nas za rzadko w mediach centralnych. I, niestety, głównie wyolbrzymiając problemy. Tym wizerunkiem może zająć się tylko duża agencja PR.

W przetargu złożono dwie oferty: firm Ecorys i On Board, które zgłosiły się jako konsorcjum oraz agencji Eskadra Publica. Zwyciężyła ta ostatnia, proponując jako cenę swoich usług blisko 232,5 tys. zł. Ecorys i On Board zaproponowały 652 tys. zł. Eskadra Publica to warszawska agencja, której prezesem i udziałowcem jest Adam Łaszyn - twórca m.in. kampanii wyborczej Hanny Gronkiewicz-Waltz w 2006 r., Platformy Obywatelskiej w 2007 r., a także obecny doradca PO. Eskadra ma na swoim koncie m.in. pracę przy projekcie "Śląskie. Pozytywna Energia".

Kiedy odwiedziliśmy stronę internetową agencji, w zakładce "kontakt dla mediów" ujrzeliśmy nazwisko... Damiana Zalewskiego, pracownika biura promocji miasta Poznań. A pod nim widniał e-mail i numer telefonu do... poznańskiego urzędu. Zapytany o to Borys Fromberg nie krył zdziwienia. I zastrzegł, że Zalewski nie był i nie jest pracownikiem Eskadry. Później dane na stronie agencji zostały zmienione.

Miejski przetarg budził wiele kontrowersji. Do Rady Etyki PR wpłynęło bowiem zgłoszenie o naruszeniu kodeksu dobrych praktyk PR przez startujące agencje. Chodziło m.in. o zapis w dokumentach przetargowych, który zakładał, że efektem pracy agencji ma być co najmniej 350 publikacji w ogólnopolskich mediach. Na portalach branżowych pojawiło się wiele słów krytyki. Agencje oświadczyły jednak, że nie zagwarantowały w ofertach minimalnej liczby publikacji. A Rada Etyki PR ostatecznie uznała przetarg za etyczny, ale po praz pierwszy w jej historii jeden z członków zgłosił zdanie odrębne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pi
od września do połowy grudnia 2011
J
Jozin
Czemu miasto ma na tym oszczedzac???
Poza tym, te 200 tys to przez ile/miesiecy lat? Przeciez nie jednorazowo! O tym nie doczytalem w artykule Pani redaktor...
k
kert
Czy już wraca "stare", czy to "nowe po staremu"...?. W Poznaniu nie ma kompetentnych ludzi?. Mają zarobić "kolesie"...???. Kompleksy "prowincji"...???.
h
hgf
PLATFORMA OBYWATELSKA I DZIESIĘĆ ZOBOWIĄZAŃ – „cuda”.

POLSKA ZASŁUGUJE NA CUD GOSPODARCZY

1. Przyspieszymy i wykorzystamy wzrost gospodarczy
2. Radykalnie podniesiemy płace dla budżetówki, zwiększymy emerytury i renty
3. Wybudujemy nowoczesną sieć autostrad, dróg ekspresowych, mostów i obwodnic
4. Zagwarantujemy bezpłatny dostęp do opieki medycznej i zlikwidujemy NFZ
5. Uprościmy podatki – wprowadzimy podatek liniowy z ulgą prorodzinną, zlikwidujemy ponad 200 opłat urzędowych
6. Przyspieszymy budowę stadionów na Euro 2012
7. Szybko wypełnimy naszą misję w Iraku .... Mamy Afganistan i tzw. Weimarczyków.
8. Sprawimy, że Polacy z emigracji będą chcieli wracać do domu i inwestować w Polsce
9. Podniesiemy poziom edukacji i upowszechnimy Internet
10. Podejmiemy rzeczywistą walkę z korupcją.
D
D700
A co wam się nie podoba w vel Sęku i Dziubie. Jedynie co maja poukładane w głowie. Chcieliście platformy i rysia to macie tak jak jest. owszem skandalem jest że promocja miasta zajmie sie firmy z iinego miasta.
t
tomek
kto zapłaci za usługi pana Łaszyna w kampanii wyborczej PO?
L
LG
"...A problem Poznania dotyczy przede wszystkim tego, że mówi się o nas za rzadko w mediach centralnych..."
Żeby teraz nie mówiono w tych mediach tak jak niestety system poznańskiej władzy zasługuje - źle. Dlaczego zatem nie zlikwiduje się wspomnianych biur w urzędzie skoro są nieprzydatne, generują wydatki przez to, a chętnie oddają prace obcej agencji?! Miasto know-how - ale nie dla mieszkańców, ale dla kolesiów którzy "wiedzą jak"! I ciekawe czym zakończy się umieszczenie na stronie agencji nazwiska poznańskiego pracownika - tylko usunięciem go ze strony internetowej, bo ktoś w porę nie zamaskował kolesiostwa?!!
a
anka
A gdzie sa nasi wybrańcy /głosów 15 %/z PO, PiS-tu Dziuba,vel Sęk-picery Dudzioki Przybylaki,Woskowiaki -ten to aparat!!i inni przybrańcy i przebierańcy jak pilnują interesu miasta interesu mieszkancow , szykuja sie na p-osłów do koryta ,do dużego szmalu !!!A władza tego poznańskiego bezkrólewia co chce to robi dysponujac nie swoimi cudzymi pieniedzmi Tworzenie miejsc pracy?!!! likwidacja bezrobocia ?!!!!!
p
poznaniak
Ponad 230 000 zł. ? Bogate miasto. No, no... W takim razie Biuro Promocji UMP można spokojnie zlikwidować. I to nie jest żadna złosliwość. Skoro Prezydent zdecydował o umowie z firmą zewnętrzną to Biuro nie jets potrzebne. Przecież i tak nic nie robi, albo podpisuje umowy z agencjami. To może chyba robić BKRS. Chyba, ze dyrektor Biura Promocji to znowu "znajomy królika". Panie Prezydencie czy nie za dużo tych "biur" ? Na wszystkim oszczędzamy w naszym mieście. Na Euro też nam się kreuje biednie i malo bezpiecznie ( policja też oszczędza... ), to może mała reaorganizacja wewnętrzna ??? To smutne jak się bije Poznaniaków "po kieszeni" a samemu jest się rozrzutnym..
u
uRZEDNIK
Otwórzmy kolejne biura w których trzeba będzie obsadzić swoich ludzi, może biuro promocji prezydenta, biuro promocji wydziałów miasta, może biuro promocji promocji. Kiedy wreszcie ludzie otworzą oczy i rozliczą wszystkich jak im się należy. Polecam przypatrzeć się np. tym co robi wymienione w artykule biuro, może lepiej je przemianować na biuro zleceń i pośrednictwa?
Więcej informacji na stronie głównej Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie