Poznań: Wymiana wodomierzy - lokatorzy bez ciepłej wody

BEM
Na ratajskich osiedlach zamontowano nowe wodomierze radiowe. Okazało się przy tym, że niektóre mieszkania zostały pozbawione ciepłej wody.

PRZECZYTAJ TAKŻE:
Woda i ścieki: To już przesądzone - będą podwyżki cen
Poznań: Płacimy więcej za ciepłą wodę

- Wymiana wodomierza skutkuje brakiem ciepłej wody, co stało się u mnie w mieszkaniu - mówi pan Jerzy, mieszkaniec osiedla Stare Żegrze. - Moje mieszkanie nie było remontowane od dłuższego czasu i ma stare rury. Zamontowanie nowego wodomierza oznacza konieczność wydania 200 złotych za nową rurę. Bez niej nie będę miał ciepłej wody. Przed, czy też w trakcie wymiany, nikt z administracji nie informuje o takich konsekwencjach zamiany.

Lokator twierdzi, że w tej samej klatce schodowej jeszcze 3 mieszkania zostały pozbawione ciepłej wody.

- Oczywiście dzwoniłem na pogotowie techniczne. Poinformowano mnie, że naprawa tego, co popsuli nie leży w zakresie ich obowiązków i że mogą to zrobić ale odpłatnie. Działania administracji uważam za nieuczciwe, bo brak rzetelnej informacji o skutkach wymiany naraża mieszkańców na koszty - denerwuje się pan Jerzy.

Jak się dowiedzieliśmy, sama wymiana starych wodomierzy na te, z radiowym odczytem, nie wymusza wymiany dotychczasowej instalacji. Gdyby tak było trzeba by remontować instalacje wodne w dziesiątkach bloków!

- Taka sytuacja może mieć miejsce w przypadku uszkodzenia dawno niewymienianej instalacji wewnętrznej - tłumaczy Anna Jurgielewicz, Rzecznik prasowy Spółdzielni Mieszkaniowej "Osiedle Młodych". - Zgodnie z regulaminem napraw wewnątrz lokali obowiązek wymiany tej instalacji należy do lokatora. Opisana sytuacja miała miejsce w piątek w godzinach popołudniowych, gdy administracja osiedla już nie pracowała, a pracownicy firmy wykonujący wymianę wodomierzy uszkodzonego odcinka instalacji nie naprawili.

Zarząd spółdzielni poinformował nas też, że w przypadku uszkodzenia instalacji przy wymianie wodomierzy, wymiana dokonywana jest na koszt spółdzielni. W przypadku, kiedy mieszkaniec poniósł z tego tytułu wydatek, to po przedstawieniu rachunku zostanie mu on zwrócony.
- O takiej możliwości mieszkaniec został poinformowany przez administrację osiedla - zapewnia A. Jurgielewicz.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3