Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Wypadek na Hetmańskiej. Będą zmiany na kolejnych skrzyżowaniach

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Poznań: Wypadek na Hetmańskiej. Będą zmiany na kolejnych skrzyżowaniach
Poznań: Wypadek na Hetmańskiej. Będą zmiany na kolejnych skrzyżowaniach Grzegorz Okoński
Przy skrzyżowaniu ulic Hetmańskiej i Dmowskiego zakończono prace nad modyfikacją organizacji ruchu. Piesi mogą czuć się bezpieczniej dzięki powiększonym azylom na jezdni, za to kierowcy mają nieco trudniej i muszą przyzwyczaić się do nowego układu. Zarząd Dróg Miejskich zapowiada, że podjęto prace nad zmianą organizacji ruchu przy innych niebezpiecznych dla pieszych skrzyżowaniach, wskazanych przez Radę Osiedla Św. Łazarz.

- Zgodnie z zatwierdzonym przez Miejskiego Inżyniera Ruchu projektem poszerzone zostały azyle dla pieszych za pomocą przenośnych separatorów, tak żeby piesi czuli się na tym skrzyżowaniu bezpieczniej – mówi Agata Kaniewska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich.

- Z uwagi na ograniczoną przestrzeń pasa drogowego, zamknięty został lewoskręt z ul. Hetmańskiej w ul. Dmowskiego (dla kierowców jadących od ul. Głogowskiej). Z tego powodu zmieniły się także programy sterowania sygnalizacją świetlną na tym oraz na sąsiednim (ul. Hetmańska i ul. Kolejowa) skrzyżowaniu. To nie koniec prac, trwa bowiem opracowywanie dokumentacji dla przebudowy tego skrzyżowania - dodaje.

Zobacz też: Poznań: Zmiany na skrzyżowaniu ul. Hetmańskiej i Dmowskiego. Mniej miejsca dla kierowców, więcej dla pieszych

Po zlikwidowaniu możliwości skrętu w lewo z ul. Hetmańskiej w Dmowskiego, kierowcy muszą dojechać właśnie do skrzyżowania z Kolejową i tam skręcić w lewo, by dostać się w rejon Dmowskiego.

Rada Osiedla sygnalizowała zapewnienie bezpieczeństwa w rejonie skrzyżowania z ul. Głogowską – i tu już podjęto pewne kroki, m.in. wstawiono słupki blokujące wjazd samochodów na przejście dla pieszych – a także na skrzyżowaniu z ul. Reymonta z Chociszewskiego i Hetmańskiej z Jarochowskiego.

Zobacz też: Poznań: Wypadek na Hetmańskiej. 8-latek też miał czerwone światło. Motornicza tramwaju i tak może dostać zarzuty za śmiertelne potrącenie

Proponowano zatem zwiększyć bezpieczeństwo na przejściu dla pieszych przez ulicę Reymonta poprzez zmianę ulicy Chociszewskiego w ulicę jednokierunkową w kierunku od ulicy Reymonta do ulicy Szymborskiej (samochody teraz wyjeżdżające z ul. Chociszewskiego otrzymują warunkowe światło zielone jednocześnie z pieszymi), a na drugim wspomnianym skrzyżowaniu – z jedynym na Hetmańskiej przejściem dla pieszych bez sygnalizacji – zainstalować sygnalizację świetlną z radarowym pomiarem prędkości i wyznaczyć możliwość przejazdu rowerzystów w ciągu ul. Jarochowskiego. ZDM pracuje nad rozwiązaniami dla tych skrzyżowań.

Zobacz też: Poznań: Wypadek na Hetmańskiej. Motornicza tramwaju wjechała na czerwonym świetle. Zginął 8-letni chłopiec

- Został opracowany projekt zakładający poprawę bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych przez ul. Reymonta poprzez zmianę działania sygnalizacji świetlnej – mówi Agata Kaniewska. - Nie będzie strzałki warunkowej i pasa włączenia z ul. Chociszewskiego. Projekt nie zakłada jednak zmiany kierunku ruchu na ul. Chociszewskiego. ZDM jest w trakcie ogłoszenia postępowania na wybór wykonawcy, a zmiany miałyby być wprowadzone do końca wakacji.

Z kolei wobec skrzyżowania ul. Hetmańskiej z ul. Jarochowskiego trwają prace projektowe, co wraz z uzyskaniem koniecznych uzgodnień ma się zakończyć do końca roku.

Sprawdź też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski