- Zgodnie z zatwierdzonym przez Miejskiego Inżyniera Ruchu projektem poszerzone zostały azyle dla pieszych za pomocą przenośnych separatorów, tak żeby piesi czuli się na tym skrzyżowaniu bezpieczniej – mówi Agata Kaniewska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich.
- Z uwagi na ograniczoną przestrzeń pasa drogowego, zamknięty został lewoskręt z ul. Hetmańskiej w ul. Dmowskiego (dla kierowców jadących od ul. Głogowskiej). Z tego powodu zmieniły się także programy sterowania sygnalizacją świetlną na tym oraz na sąsiednim (ul. Hetmańska i ul. Kolejowa) skrzyżowaniu. To nie koniec prac, trwa bowiem opracowywanie dokumentacji dla przebudowy tego skrzyżowania - dodaje.
Po zlikwidowaniu możliwości skrętu w lewo z ul. Hetmańskiej w Dmowskiego, kierowcy muszą dojechać właśnie do skrzyżowania z Kolejową i tam skręcić w lewo, by dostać się w rejon Dmowskiego.
Rada Osiedla sygnalizowała zapewnienie bezpieczeństwa w rejonie skrzyżowania z ul. Głogowską – i tu już podjęto pewne kroki, m.in. wstawiono słupki blokujące wjazd samochodów na przejście dla pieszych – a także na skrzyżowaniu z ul. Reymonta z Chociszewskiego i Hetmańskiej z Jarochowskiego.
Proponowano zatem zwiększyć bezpieczeństwo na przejściu dla pieszych przez ulicę Reymonta poprzez zmianę ulicy Chociszewskiego w ulicę jednokierunkową w kierunku od ulicy Reymonta do ulicy Szymborskiej (samochody teraz wyjeżdżające z ul. Chociszewskiego otrzymują warunkowe światło zielone jednocześnie z pieszymi), a na drugim wspomnianym skrzyżowaniu – z jedynym na Hetmańskiej przejściem dla pieszych bez sygnalizacji – zainstalować sygnalizację świetlną z radarowym pomiarem prędkości i wyznaczyć możliwość przejazdu rowerzystów w ciągu ul. Jarochowskiego. ZDM pracuje nad rozwiązaniami dla tych skrzyżowań.
Zobacz też: Poznań: Wypadek na Hetmańskiej. Motornicza tramwaju wjechała na czerwonym świetle. Zginął 8-letni chłopiec
- Został opracowany projekt zakładający poprawę bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych przez ul. Reymonta poprzez zmianę działania sygnalizacji świetlnej – mówi Agata Kaniewska. - Nie będzie strzałki warunkowej i pasa włączenia z ul. Chociszewskiego. Projekt nie zakłada jednak zmiany kierunku ruchu na ul. Chociszewskiego. ZDM jest w trakcie ogłoszenia postępowania na wybór wykonawcy, a zmiany miałyby być wprowadzone do końca wakacji.
Z kolei wobec skrzyżowania ul. Hetmańskiej z ul. Jarochowskiego trwają prace projektowe, co wraz z uzyskaniem koniecznych uzgodnień ma się zakończyć do końca roku.
Sprawdź też:
- 15 kultowych miejsc w Poznaniu, których już nie ma. Pamiętasz je wszystkie?
- To miejsce w Poznaniu przez lata było kultowe. Wszyscy robili tu zakupy!
- Zobacz 75 zdjęć Poznania z lat 90. To galeria miasta, którego możesz nie poznać
- Największy pożar w Poznaniu. Morze ognia. Ulicą płynęła rzeka spirytusu
- Czarnobyl - zobacz, jak teraz wygląda okolica miejsca katastrofy
- Jak Poznań zmienił się w ciągu ostatnich lat? Zobacz zdjęcia i porównaj
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?