Poznań: Wypadek na ul. Hetmańskiej sprawił, że będą zmiany w organizacji ruchu przy skrzyżowaniu z Dmowskiego, gdzie zginął 8-latek

Grzegorz OkońskiZaktualizowano 
Zarząd Dróg Miejskich i Miejski Inżynier Ruchu już analizowali sposoby zwiększenia bezpieczeństwa na skrzyżowaniu Hetmańska/Dmowskiego.
Zarząd Dróg Miejskich i Miejski Inżynier Ruchu już analizowali sposoby zwiększenia bezpieczeństwa na skrzyżowaniu Hetmańska/Dmowskiego. Norbert Kowalski
Jeszcze w końcu tego tygodnia będą znane rozwiązania komunikacyjne, jakie zostaną wprowadzone na skrzyżowaniu ulic Hetmańskiej i Dmowskiego. Mają one zwiększyć bezpieczeństwo pieszych po tym, jak w tym miejscu zginął na pasach 8-letni chłopiec potrącony przez tramwaj.

5 czerwca na skrzyżowaniu ulic Hetmańskiej i Dmowskiego tramwaj potrącił na przejściu dla pieszych 8-letniego chłopca. Niestety, nie udało się go uratować.

Czytaj więcej: Poznań: Wypadek na Hetmańskiej. Motornicza tramwaju miała zielone światło? Nagranie z kasku motocyklisty tego nie przesądza

Sprawdź też:

Z zeznań świadków wynika, że tramwaj przejeżdżał przez skrzyżowanie, mając zielone światło, a chłopiec przechodził na czerwonym. Śledczy jeszcze badają zapisy z monitoringu, ale ta wersja wydaje się najbardziej prawdopodobna. Wielu mieszkańców zwraca uwagę, że na tym skrzyżowaniu znajdują się aż trzy sygnalizatory dla pieszych, które nie zapalają się jednocześnie. Być może chłopiec błędnie spojrzał na sygnalizator, tzn. zamiast spojrzeć na sygnalizator dla torowiska, mógł zobaczyć sygnalizator dla drugiej jezdni, gdzie jeszcze mogło być zielone światło, co go zmyliło i doprowadziło do tragedii.

Zobacz wideo pokazujące działanie sygnalizacji w tym miejscu:

Po śmierci 8-latka wiele osób zaapelowało o poprawę działania sygnalizacji w tym miejscu, tak, aby skrzyżowanie było bezpieczniejsze dla pieszych.

Zarząd Dróg Miejskich i Miejski Inżynier Ruchu już analizowali sposoby zwiększenia bezpieczeństwa w tym miejscu. Najprawdopodobniej będzie na tym skrzyżowaniu wprowadzony zakaz skrętu w lewo z ul. Hetmańskiej w Dmowskiego i poszerzenie azyli dla pieszych w ciągu ul. Hetmańskiej.

- Zmiany będą wprowadzone szybko, nawet na początku jako tymczasowe, przed rozpoczęciem prac o charakterze budowlanym – mówi Łukasz Dondajewski, Miejski Inżynier Ruchu.

Zobacz zdjęcia z miejsca wypadku:

MPK Poznań: Wypadek na Hetmańskiej - tramwaj potrącił dzieck...

Sprawdź też:

Wideo

Materiał oryginalny: Poznań: Wypadek na ul. Hetmańskiej sprawił, że będą zmiany w organizacji ruchu przy skrzyżowaniu z Dmowskiego, gdzie zginął 8-latek - Głos Wielkopolski

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 8

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
R
Rafał

To co się stało to straszna tragedia ale dwa dni po tej tragedii upomniałem dwóch chłopców którzy niczym się nie przejmując przeszli na czerwonym i co jeszcze zostałem wyśmiany!!! Może lepiej jednak uczyć dzieci przestrzegać prawa i obowiązków. A co co 3 par świateł to na ul. Grunwaldzkiej też takie przejścia są i nawet dorośli przebiegają bo sie spieszą... Wypadki będą zawsze jak nie bedziemy przestrzegać prawa i zasad bezpieczeństwa.

zgłoś
G
Gość

Przecież nie tylko na tym skrzyżowaniu powinna być zmiana. Takich skrzyżowań w Poznaniu jest więcej, choćby na Grunwaldzkiej gdzie też były już monity. Zarząd Dróg Miejskich niewiele sobie robi z głosów mieszkańców. Może wreszcie ktoś powinien za takie rozwiązania odpowiedzieć. Chyba są podpisy przy zatwierdzeniu projektu przez fachowców?

zgłoś
G
Gość
2019-06-13T07:19:49 02:00, To mnie zastanawia:

Czemu inżynier ruchu w związku z tragedią w której brali udział pieszy i tramwaj chce wprowadzić kolejne ograniczenia dla samochodów?

2019-06-13T08:31:40 02:00, Gość:

Ktoś zaprojektował i zatwierdził taki cykl świateł dla tego skrzyżowania i innych podobnych w Poznaniu gdzie pieszy nie ma możliwości przejść

ulicy na jednej zmianie świateł. Trzeba tragedii i śmierci małego dziecka

które wpadło w pułapkę sygnalizatorów.

Dobrego samopoczucia dla Zarządu Dróg Miejskich i Miejskiego Inżyniera Ruchu

ul. Zamenhofa Os. Piastowskie - ten sam układ świateł (bardzo mylący i o wypadek nietrudno).

zgłoś
a
antek
2019-06-13T07:19:49 02:00, To mnie zastanawia:

Czemu inżynier ruchu w związku z tragedią w której brali udział pieszy i tramwaj chce wprowadzić kolejne ograniczenia dla samochodów?

Bo dotychczasowa polityka była i jest taka, że pieszy jest intruzem, śmieciem. I niestety takie jest nastawienie kierowców w rodzaju "to mnie zastanawia".

Jeżeli landara nie mieści się na miejscu postojowym to czy kierowca zostawi kuper na jezdni,czy zajmie dodatkowe pół metra i tak wąskiego przejścia dla pieszych? Czy w miejscu zakazu zatrzymywania się, jeśli kierowca "musi" (?) zatrzymać na dłużej samochód, to czy zostawi go na jezdni, czy na chodniku? Nawet tak wąskim, że piesi będą musieli go omijać jezdnią(!)?

zgłoś
G
Gość
2019-06-13T07:19:49 02:00, To mnie zastanawia:

Czemu inżynier ruchu w związku z tragedią w której brali udział pieszy i tramwaj chce wprowadzić kolejne ograniczenia dla samochodów?

Ktoś zaprojektował i zatwierdził taki cykl świateł dla tego skrzyżowania i innych podobnych w Poznaniu gdzie pieszy nie ma możliwości przejść

ulicy na jednej zmianie świateł. Trzeba tragedii i śmierci małego dziecka

które wpadło w pułapkę sygnalizatorów.

Dobrego samopoczucia dla Zarządu Dróg Miejskich i Miejskiego Inżyniera Ruchu

zgłoś
w
wrrrr
2019-06-13T07:19:49 02:00, To mnie zastanawia:

Czemu inżynier ruchu w związku z tragedią w której brali udział pieszy i tramwaj chce wprowadzić kolejne ograniczenia dla samochodów?

polityka miasta. Wczoraj wieczorem ok. 20.50 jechałem z Grunwaldu do Centrum. Na każdym skrzyżowaniu miałem czerwone i min. 1 minuta czekania. W tym czasie na prostopadłych ulicach żadnego samochodu. A większość skrzyżowań obsługuje ITS

zgłoś
T
To mnie zastanawia

Czemu inżynier ruchu w związku z tragedią w której brali udział pieszy i tramwaj chce wprowadzić kolejne ograniczenia dla samochodów?

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3