Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Zamkną północną nitkę mostu Lecha. Sprawdź utrudnienia w ruchu

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Za tydzień, 4 sierpnia, rozpocznie się rozbiórka północnej nitki mostu Lecha. Ruch samochodów będzie się wtedy odbywał południową nitką. W piątkowy wieczór rozpoczęły się przygotowania do wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu.

Tymczasowa organizacja ruchu zacznie obowiązywać w nocy z 3 na 4 sierpnia. O konieczności zmiany jezdni i pasów ruchu na przylegających do mostu skrzyżowaniach będą informować tablice. Zostaną one ustawione 150 metrów przed skrzyżowaniem ulicy Hlonda z Bałtycką oraz Serbskiej z Lechicką.

W czasie trwania inwestycji ruch samochodów w dwóch kierunkach będzie odbywał się południową nitką mostu. Pasy jezdni zostaną wydzielone przy pomocy odpowiedniego oznakowania. Dwa z nich będą służyć do jazdy w kierunku Czerwonaka, Swarzędza i Warszawy (w tym jeden także do skrętu w prawo w Hlonda), natomiast trzecim pasem będą poruszać się kierowcy jadący w kierunku Serbskiej, Lechickiej i dalej Świecka. Po zjechaniu z mostu jeden pas rozszerzy się do trzech. Skrajny prawy pas przeznaczony będzie do jazdy na wprost, a kilkanaście metrów dalej przejdzie on w dwujezdniową Lechicką. Natomiast dwa pozostałe pasy po zjeździe z mostu będą służyć do skrętu w lewo, w Serbską.

Przeczytaj też: Jak Poznań walczył o dotację unijną

Dla wjeżdżających na most od strony Lechickiej oraz Serbskiej, a także jadących Bałtycką w stronę Lechickiej i Serbskiej zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h.

Ruch tranzytowy
Most Lecha znajduje się w ciągu drogi krajowej nr 92, którą odbywa się ruch tranzytowy ze wschodu na zachód. Z tego powodu tablice, informujące o utrudnieniach i wyznaczające objazdy pojawią się już w okolicach Konina oraz Nowego Tomyśla. Objazdy będą odbywać się drogami ekspresowymi S5 oraz S11, drogą krajową nr 25, autostradą A2 oraz drogami wojewódzkimi: 305, 306 i 466.
Fatalny stan techniczny
Północna część mostu Lecha jest fatalnym stanie technicznym. Od ponad 60 lat nie przeszła gruntownego remontu. Będzie ona wyburzona i wybudowana na nowo. – Zostaną zbudowane nowe fundamenty oraz konstrukcja H mówi Radosław Siwek, kierownik projektu w spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie. – Północna nitka mostu Lecha będzie poszerzona. Powstaną trzy nowe pasy ruchu, obecnie są dwa. Wybudowana zostanie też ścieżka rowerowa oraz chodnik dla pieszych.

Inwestycję zrealizuje konsorcjum firm – spółki MOSTA oraz KSH, które wygrały przetarg, oferując za swe usługi 53 mln zł. Wykonawca zapewnia, że nowy most powinien być przejezdny pod koniec stycznia 2020 r., a zakończenie wszystkich prac budowlanych, które nie mają wpływu na ruch, ma nastąpić w czerwcu 2020 r.

Zobacz też: 121 milionów z Unii Europejskiej

Druga inwestycja
Przez dwa lata największe problemy komunikacyjne czekają mieszkańców gminy Czerwonak, którzy pracują lub uczą się w Poznaniu. Dlaczego? Jeszcze w tym roku ma rozpocząć się przebudowa Gdyńskiej, od granic Poznania do oczyszczalni ścieków w Koziegłowach.

– Realizacja dwóch inwestycji jednocześnie spowoduje, że znów będziemy stali godzinami w korkach– mówi Piotr Siekier-ski, mieszkaniec Koziegłów, który pracuje w Poznaniu i jeździ komunikacją miejską. – Nie ma połączenia autobusowego z Koziegłów przez Biedrusko na Sobieskiego, by móc pojechać „pestką”. Dojście pieszo na stację kolejową Karolin zajmuje około 20 minut. Można byłoby dojechać autem lub rowerem, ale tam nie ma parkingu. Dziadek mawiał: Zanim zburzysz zbuduj. Mam wrażenie, że nikt nie koordynuje inwestycji.

Zobacz zmiany w ruchu w galerii

Poznań: Zamkną północną nitkę mostu Lecha. Sprawdź utrudnienia w ruchu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski