Poznań zamówi moderusy beta

Katarzyna FertschZaktualizowano 
Takie moderusy beta jeżdżą po Gdańsku. Te, które trafią do Poznania, mają być lepsze i nowocześniejsze
Takie moderusy beta jeżdżą po Gdańsku. Te, które trafią do Poznania, mają być lepsze i nowocześniejsze P. Rydzyński
Moderusy alfa, czyli zmodernizowane tramwaje 105N, na dobre wpisały się już w krajobraz poznańskich ulic.

Są ładniejsze od "stopiątek", w środku mają nowe wyposażenie, ale co najważniejsze - mogą służyć kolejnych kilkadziesiąt lat. Na początku przyszłego roku modernizowane tramwaje będą miały dodatkową zaletę - w części będą niskopodłogowe.

Trzy moderusy beta, bo tak nazywają się zmodernizowane pojazdy z częścią niskopodłogową, jeżdżą już w Gdańsku. Te, które trafią do Poznania będą się jednak od nich różniły.

- Będą lepsze i dużo nowocześniejsze - mówi Jarosław Bakinowski, zastępca prezesa spółki Modertrans.
Pomiędzy wagonami wstawiona zostanie dodatkowa, niskopodłogowa część. Cały pojazd stanie się jedną bryłą, bez podziałów na wagony. Z części niskopodłogowej schodami będzie się można dostać do tylnej lub przedniej części tramwaju.

- Najważniejsze jest to, że będą miały nowoczesny układ napędowy, ekologiczny - przekonuje Jarosław Bakinowski.

Oznacza to, że część energii, którą tramwaje tracą podczas hamowania, wróci do trakcji i będzie mogła być ponownie wykorzystana.

Standardowo moderusy beta będą wyposażone w klimatyzację (w kabinie motorniczego), monitoring, informację pasażerską - zarówno głosową, jak i tablice elektroniczne oraz w kamery na zewnątrz pojazdu, które ułatwiają motorniczym różne manewry. Nie wiadomo jeszcze, ile będzie kosztowało przerobienie "stopiątki" w moderusa beta (model alfa kosztuje od 1,5 do 2 mln zł).

Więcej w dzisiejszym wydaniu Polska Głos Wielkopolski, lub www.prasa24.pl

polecane: Wybory 2019

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Z

A pasażerami nikt się nie przejmuje. Stare 105N mają duże odsuwane okna i duże lufty w dachu, które w upalne dni zapewniają bardzo dobry przepływ powietrza. Natomiast wszystkie nowe tramwaje mają małe, uchylne okienka, które nie oferują porównywalnego chłodzenia dla pasażerów. Klimatyzacja w kabinie motorniczego... a to pociecha.

p
pasażer

Jaki tam moderus beta - to przecież jest ordynarny helmut beta, a własciwie helmut-glizda!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3