- Tydzień temu, niemal pokątnie dowiedzieliśmy się jakie są plany Zarządu Dróg Miejskich dotyczące remontu ulicy Bukowskiej - mówi Paweł Raszewski, współwłaściciel kamienicy (z wymienionego powyżej odcinka). - Okazało się, że zlikwidowane zostaną wszystkie miejsca parkingowe, które są tutaj od 40 lat. Po to aby powstała ścieżka rowerowa po obu stronach ulicy. To strzał w kolano dla firm, które się tutaj znajdują: zakładu fryzjerskiego, kosmetycznego, restauracji, ale też mieszkańców. Obok znajduje się Dom Pomocy Społecznej.
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Poznań: Bukowska i Bułgarska przebudowywane [ZDJĘCIA]
Poznań: Bukowska w trakcie przebudowy
Co sądzisz o Bukowskiej? Drogowcy czekają na opinie!
Bukowska zostanie przebudowana
Kilkanaście osób przyszło w czwartek na spotkanie. Są zbulwersowani, że urzędnicy uwzględniają interesy tylko jednej grupy społecznej, w tym wypadku rowerzystów. Sprawa jest tym bardziej skomplikowana, że na podwórkach nie da się, zgodnie z prawem stworzyć parkingu.
- Wszystkie miejsca parkingowe w okolicy, w bocznych ulicach, są pozajmowane - twierdzą zainteresowani. - W sąsiedztwie mamy sąd, starostwo, szpital, komendę policji, a te instytucje nie mają parkingów dla interesantów. Co z nami, mieszkańcami tego odcinka ulicy Bukowskiej? Są wśród nas osoby starsze, schorowane czy niepełnosprawne. Mamy parkować na ulicy Matejki, przy targach?
Buntują się też właściciele znajdujących się tam firm. Zdesperowani są pracownicy salonu, który oferuje drzwi. Jeżeli klienci nie będą mieli gdzie parkować, firma zostanie zlikwidowana, a 10 osób zostanie bez pracy, bo firmy nie stać na zmianę lokalizacji.
Ścieżki rowerowe po obu stronach Bukowskiej powstaną dlatego, że ta po południowej stronie jest za wąska, aby mijały się dwa rowery. Pojawiają się głosy, by wyciąć trzy drzewa, które zabetonowane i tak uschną za dwa lata. Ścieżka będzie wtedy szersza.
- Śródmiejski odcinek ulicy Bukowskiej to kolejny przykład, jak trudno realizować inwestycje drogowe w dużych aglomeracjach - mówi Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich. - Przed zarządcą dróg stoi bardzo trudne, praktycznie niewykonalne zadanie pogodzenia oczekiwań różnych grup mieszkańców. Na tym fragmencie Bukowskiej, podobnie jak to miało miejsce na przykład podczas przebudowy ulicy Winogrady, dodatkowo sytuację komplikują: wąski pas drogowy, zwarta zabudowa, gęsta sieć instalacji podziemnych oraz liczne linie komunikacji miejskiej.
- Udało nam się jedynie w rozmowie telefonicznej z dyrektorem ZDM wywalczyć obniżenie na tym odcinku Bukowskiej w kilku miejscach krawężnika, i zgodę na zatrzymywanie się samochodów, by choć można było wyładować towar, czy dowieźć pensjonariusza Domu Pomocy Społecznej - mówi Paweł Raszewski, zastanawiając się dlaczego nikt wcześniej nie skonsultował zmian z mieszkańcami i właścicielami firm, biorąc pod uwagę tylko racje rowerzystów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?