Na alejkach na Cytadeli wymalowano slogany reklamujące piwo znanej marki. Oburzyło to poznaniaków, w tym znanego youtubera Adbustera, którzy zwracają uwagę, że Cytadela to nie tylko park, ale przede wszystkim cmentarz. Grupa Żywiec zapowiedziała, że usunie reklamy.

Na alejkach w parku Cytadela pojawiły się napisy „Mówią omijaj nieznane, Tymczasem lepiej je poznać” nawiązujące do najnowszej kampanii reklamowej jednej z marek piwa. Reklama oburzyła Marka Hoffmana znanego szerzej jako AdBuster, jeden z najpopularniejszych polskich internautów. W poniedziałek opublikował na swoim kanale film poświęcony kampanii EB, w którym przypomina, że Cytadela to nie jest tylko park, ale też pomnik historii i cmentarz, na którym leżą tysiące poległych żołnierzy różnych narodowości. Jego zdaniem marka zdecydowała się na taką formę marketingu partyzanckiego, bo zależało jej na tym, żeby wszyscy o niej mówili.

- No i mówimy, więc w pewnym sensie kampania jest skuteczna. Może zamiast marketingu partyzanckiego, powinniście odpalić nowy rodzaj marketingu - marketing samobójczy? Może po prostu zabijcie się - wtedy też będą o was mówić - mówi w swoim filmie AdBuster.

Reakcja Grupy Żywiec na falę krytyki

Na facebookowej stronie marki również pojawiło się wiele krytycznych komentarzy od poznaniaków oburzonych taką formą reklamy.

Jak się okazało, taka forma reklama pojawiła się też w innych miastach, m.in. we Wrocławiu, gdzie również spotkała się z falą krytyki. We wtorek późnym popołudniem na oficjalnym fanpage’u kampanii „Tymczasem EB” opublikowano oświadczenie.

„Drodzy, zapewniamy, że planując naszą kampanię dołożyliśmy wszelkich starań, aby pojawiła się w miejscach dozwolonych. Niestety, niektóre z napisów pojawiły się w miejscach, w których nie powinny, za co przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się urażeni. Możecie być pewni, że zadbamy o to, aby napisy zniknęły ze wskazanych przez Was miejsc tak szybko, jak to możliwe. W Parku Cytadela zostaną one usunięte do najbliższego piątku. Zapewniamy Was, że wyjaśnimy przyczyny tego błędu i zrobimy wszystko, aby taka sytuacja się nie powtórzyła” - napisano w oświadczeniu.

"A co to?". Przedszkolaki o tym dlaczego reklama kłamie. Odcinek 34 [PUBLIKACJA 12.06.2017]

źródło: dziennikzachodni.pl/x-news.pl.