reklama

Poznaniacy są przywiązani do samochodów

Karolina KoziolekZaktualizowano 
Poznaniacy są przywiązani do samochodów Łukasz Gdak
Mimo że poznaniacy narzekają na korki i kłopoty z parkowaniem, to i tak najczęściej wybierają dojazd do pracy własnym samochodem. Czy kiedykolwiek zmienimy nawyki i przesiądziemy się do tramwajów i na rowery?

Mieszkańcy Poznania, choć narzekają na korki, najczęściej do pracy dojeżdżają własnym samochodem. Uważają przy tym, że w ten sposób dojadą najszybciej, mimo że miejskie autobusy mają do dyspozycji buspasy, a tramwaje mogą liczyć na priorytetowe zielone światło.

Z ostatnich badań wynika, że na korki narzeka 97 proc. z nas. Choć narzekamy, to jednak nie mamy zamiaru przesiadać się do tramwajów i autobusów.

Badania wykazały, że cenimy jakość pojazdów oraz bezpieczeństwo komunikacji zbiorowej - kolejno 83 proc. i 80 proc pozytywnych opinii, mimo to uważamy ją za zbyt drogą. To paradoks, ponieważ według badań, dojeżdżając do pracy swoim samochodem, wydajemy aż cztery razy więcej, niż gdybyśmy korzystali z komunikacji zbiorowej.

To tylko fragment tekstu. Cały przeczytasz tutaj:

Poznaniacy są przywiązani do samochodów

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 9

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tramwaj

Trzeba byc niespełna rozumu by mieszkając w Poznaniu kub jego okolicach jeździć na biletach jednorazowych. tPortmonetka czy tym bardziej bilety okresowe wychodzą dużo taniej. Ludzie używają tej beznadziejnej wymówki z ceną bo zwyczajnie nie chce im się nawet spróbować przesiąść do komunikacji. Bo lepiej wozić tyłek w samochodzie, nawet jak stoi sie godzine w korku. Proponuję wejść na stronę Peki i zapoznać sie z ofertą.

M
Maja

Jadąc do miasta w dwie osoby zużywamy litr paliwa (ropy), obecnie 4,50. Jeden bilet dla jednej osoby to 4.60. Razy cztery...

k
krscp

To ciekawe. "Mieszkańcy Poznania, choć narzekają na korki, najczęściej do pracy dojeżdżają własnym samochodem." Na jakiej podstawie Pani Redaktor stawia tezę, że poznaniacy najczęściej poruszają się samochodem? Badania przeprowadzone na potrzeby PlanTAP mówią co innego.

J
JJ

Gdyby wiekszosc samotnie podróżujących kierowcow aut chcociaz raz w tygodniu wskoczyla na rower lub do komunikacji miejskiej korkow nie tylko byloby mniej, ale bylaby to szansa na przekonania się do alternatywy dla aut. Zamiast sortowania zmotoryzowani kontra rowerzysci/pasażerowie i okopywania sie w swoich przekonaniach zachęcam do spróbowania. Moja trasa do pracy to Ławica-Miłostowo i przynajmniej raz w tygodniu docieram rowerem lub komunikacją miejską - polecam, da się.

J
JA

Rozumiem ścisłe centrum ale miasto z tego co widać próbuje uspokajać ruch poza centrum "światłami" tworząc korki na ratajach na drogach gdzie z jednej stronu jest warta z drugiej malta teraz się śródkę będzie zwężać zebry na rondzie wstawiać. Uspokajanie ruchu na rondzie starołęka doprowadziło to co mamy codziennie na hetmańskiej przy dojezdzie na rataje z wildy. Nie mówię tu już o dojazdach z poza miasta. Miasto sprzedaje działki pod bloki i dziwi się że ludzie się wyprowadzają za miasto. Nie każdego interesuje "STUDIO" 20m2 za 6000 zł/ m2. Problem jest taki że jak padnie transport to padną też inwestycje prywatne w tym mieście. Więc trzeba myśleć a tutaj widać za dużo myślenia całościowego nie ma.

J
Ja

Rozumiem ścisłe centrum ale miasto z tego co widać próbuje uspokajać ruch poza centrum "światłami" tworząc korki na ratajach na drogach gdzie z jednej stronu jest warta z drugiej malta teraz się śródkę będzie zwężać zebry na rondzie wstawiać. Uspokajanie ruchu na rondzie starołęka doprowadziło to co mamy codziennie na hetmańskiej przy dojezdzie na rataje z wildy. Nie mówię tu już o dojazdach z poza miasta. Miasto sprzedaje działki pod bloki i dziwi się że ludzie się wyprowadzają za miasto. Nie każdego interesuje "STUDIO" 20m2 za 6000 zł/ m2. Problem jest taki że jak padnie transport to padną też inwestycje prywatne w tym mieście. Więc trzeba myśleć a tutaj widać za dużo myślenia całościowego nie ma.

J
JA

Bo komunikacja jest za droga !!! A po drugie to że system nie jest logicznie wdrożony. Gdzie Pętla Poznań Wschód ? Gdzie Poznań Plewiska. Gdzie Poznań Antoninek Gdzie pętla na Polskiej ? Gdzie trasa do A2 by tam był P&R Przecież miasto woli finansować 600 metrów do Falistej ...........Gdzie kolej metropolitalna... Inna sprawa to system P&R Miasto myśli że ludzie się przesiądą na zwykłe tramwaje. Czas dojazdu przesiadki jest taki sam jak przejazd w korkach autem. Klasyczny tramwaj na naramowicką w tych czasach to jakaś pomyłka. Tylko szybkie tramwaje poza centrum !

B
Belmi

Bzdury to Ty prawisz. Jakbyś wyściubił nos z Poznania, to byś zauważył, że takie zmiany zachodzą w całej Europie. Może nie czujesz się Europejczykiem? Ale nieważne, istotne jest to, że inaczej się po prostu nie da, nie żyjemy w USA, gdzier wszędzie dało się pobudować szerokie drogi. W Europie miasta są do tego nieprzystosowane z uwagi na starą zabudowę...

r
ryw

Były czasy kiedy próbowano zawrać rzeki.Teraz też Zarząd Miasta na wniosek kilkudziesięciu rowrzystów próbuje przesadzić Poznaniaków na rowery i tramwaje wbrew ich woli . Ci o zawracania rzek już przeminęli i tak samo będzie z tymi drugimi.Dziwne tylko że media dają się wciągać w te bzdury. A może by media zajrzały po Wydziałach jak to urzędnicy rowerami i tramwajami jeżdżą.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3