Poznaniacy sięgają po rowery miejskie. Ponad 150 ofert na zakup ostatnich sztuk z kolekcji PRM

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Ostatnie rowery z poznańskiej kolekcji systemu rowerowego zmieniają właścicieli
Ostatnie rowery z poznańskiej kolekcji systemu rowerowego zmieniają właścicieli Robert Woźniak
Historia Poznańskiego Roweru Miejskiego kończy się wraz z ostatnią partią rowerów sprzedawanych na licytacji przez miasto. Na nowych właścicieli czeka w niej 256 rowerów miejskich 3G, i większość zapewne będzie sprzedana.

Licytacja odbyła się we wtorek 21 marca, na zasadzie złożenia ofert. Ceny były korzystne dla kupujących, bo rozpoczynały się od 61,50 złotych za jedną sztukę.

– Licytacja miejskich rowerów cieszyła się sporym zainteresowaniem i złożono łącznie aż 156 formularzy ofertowych – mówi Bartosz Trzebiatowski z Zarządu Transportu Miejskiego. – Przeważały oferty na rowery indywidualne, ale pojawiły się również dotyczące tylko pakietów. Obecnie trwa analiza i weryfikacja wszystkich złożonych ofert. Wszystkim osobom i firmom, które wzięły udział w licytacji rowerów miejskich bardzo dziękujemy za zainteresowanie. Dzięki ich zaangażowaniu rowery służące dotychczas użytkownikom PRM otrzymają „drugie życie”.

Miasto wybrało dwie możliwości sprzedaży – można było licytować w czterech pakietach po 50 sztuk (w cenie wywoławczej 2767,50 zł za 1 pakiet) lub pojedynczo - 56 sztuk (w cenie 61,50 zł za sztukę). Każdy licytujący mógł złożyć ofertę na jeden, dwa lub więcej rowerów i jednocześnie na pakiet.

– Każdy zwycięzca bezpośrednio otrzyma informację na podany przez siebie adres e-mail, zbiorczy komunikat zostanie także umieszczony na stronie ZTM w zakładce konkursy

– mówi Bartosz Trzebiatowski.

Miasto nie wyklucza, że podobny system rowerowy mógłby wrócić na ulice, o ile znajdzie się operator, który na własną rękę go poprowadzi.

- Koniec PRM nie oznacza, że w przestrzeni miasta nie będą mogły pojawić się rowery współdzielone – mówi Olga Dzieciątkowska z Biura Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa UMP. - Doświadczenia innych miast wskazują, że firmy oferujące m.in. elektryczne skutery oraz hulajnogi mogą być zainteresowane uzupełnieniem swojej oferty także o rowery, być może również elektryczne, czego przykładem było pilotażowe pojawienie się w Poznaniu rowerów firmy Bolt. Z tą firmą w ubiegłym roku braliśmy udział w pilotażu rowerów elektrycznych.

Obecnie w Poznaniu działa trzech operatorów hulajnóg elektrycznych - Bolt, Dott, Lime - i nic nie wskazuje, żeby liczba operatorów obecnych w mieście miała ulec zmniejszeniu. Stabilna pozycja sprzyjałaby zatem potencjalnemu rozszerzeniu oferty o rowery – elektryczne lub konwencjonalne.

Zobacz też: Postępują prace przy remoncie trasy PST. Kiedy pojadą nią tramwaje?

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Rowery PRL. Takimi modelami kiedyś jeździliśmy. To były czas...

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie