Pięcioczłonowe pociągi mogą poruszać się z prędkością do 160 km/h. Szybką wymianę pasażerów umożliwią dwie pary drzwi na człon pociągu.
CZYTAJ TAKŻE: Poznańscy policjanci skarżą się na brak wolnych weekendów
Dla każdego pojazdu przewidziano m.in. minimum 240 miejsc siedzących, pięć automatów biletowych, dwie toalety, klimatyzację, system Wi-Fi, system informacji pasażerskiej, monitoring, miejsca dla niepełnosprawnych i do przewozu rowerów, pętle indukcyjne dla osób słabosłyszących, automatyczne odświeżacze powietrza czy defibrylatory.
Ponadto pojazdy będą gotowe do zainstalowania systemu Poznańskiej Karty Aglomeracyjnej na pokładzie.
Na dostawcę pociągów zorganizowany zostanie przetarg. W ostatnim konkursie startowały firmy PESA i Newag.
Całkowita wartość projektu wynosi ponad 120 milionów złotych brutto, a planowane dofinansowanie z UE to 50 procent kosztów, czyli do 48,75 mln zł.
Pociągi z podwójnym napędem na polskich torach:
Źródło: Agencja Informacyjna Polska Press
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?