Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznańska spółka FPS podpisała umowę z Polregio. "Jesteśmy dumni"

PAP
PAP
Polregio podpisało w środę umowy ramowe z czterema firmami- w tym z FPS H.Cegielski na dostawę do 200 nowych pociągów. Wartość umowy to ponad 7 mld zł.
Polregio podpisało w środę umowy ramowe z czterema firmami- w tym z FPS H.Cegielski na dostawę do 200 nowych pociągów. Wartość umowy to ponad 7 mld zł. Adrian Wykrota
Polregio podpisało w środę umowy ramowe z czterema firmami, w tym z poznańską spółką FPS H. Cegielski, na dostawę do 200 nowych pociągów. Wartość umowy to ponad 7 mld zł.

Podpisanie umów ramowych z producentami taboru rozpoczyna nowy etap rozwoju w historii Polregio. 200 nowych pociągów regionalnych oznacza ogromny skok jakościowy i znaczącą poprawę komfortu podróżowania pasażerów - powiedział podczas środowej konferencji prasowej prezes Polregio Artur Martyniuk.

Z informacji podanej przez Polregio wynika, że pierwsza umowa wykonawcza na kilkadziesiąt pojazdów zostanie podpisana w tym roku, dzięki czemu pierwsze pociągi pojawią się w 2025 roku, a do 2026 na tory w całej Polsce może ich wyjechać nawet 200.

Umowy zostały podpisane ze spółkami: FPS H. Cegielski, Newag, Pesa Bydgoszcz i Stadler Polska.

Jesteśmy dumni z tego, że udało nam się złożyć najkorzystniejszą ofertę. Dzisiaj podpisaliśmy umowę ramową i na jej podstawie jeszcze żaden pojazd nie będzie dostarczony, ponieważ czeka nas drugi etap procedury zakupowej, tj. licytacja elektroniczna, żeby wyłonić wykonawców, z którymi Polregio zawrze umowę, czy też umowy wykonawcze

- mówi Radiu Poznań pełniący obowiązki prezesa Fabryki Pojazdów Szynowych Marcin Rodek.

Jak wcześniej informowało Polregio, umowy ramowe będą obowiązywać 36 miesięcy od dnia podpisania. Przez ten okres wykonawcy związani umową ramową będą składać oferty na określoną liczbę pojazdów. O tym, u którego z producentów zostanie zamówiony pojazd, rozstrzygać ma aukcja elektroniczna. To na jej podstawie zawierane będą umowy w sprawie konkretnego zamówienia.

Oferty w przetargu na pociągi dla Polregio złożyły cztery firmy: Stadler Polska z ceną w wysokości 10 mld 897 mln 405 tys. 514,40 zł brutto, Newag z ceną 10 mld 757 mln 334 tys. zł brutto, Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz z ceną 9 mld 940 mln 650 tys. 285 zł brutto i H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych z ceną w wysokości 7 mld 158 mln 630 tys. 996 zł brutto.

Przetarg na dostawę do 200 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Polregio ogłosiło w maju ubiegłego roku. Jak podawano wówczas w ogłoszeniu zamówienia, dostawa ma dotyczyć maksymalnie 60 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych mających od 130 do 160 miejsc siedzących i maksymalnie 140 sztuk w wersji z minimum 210 miejscami siedzącymi. Pociągi będą osiągać prędkość 160 km/h, będą wyposażone w klimatyzację oraz wi-fi dla pasażerów.

Nowe składy EZT będą się sukcesywnie pojawiać we wszystkich województwach, z którymi Polregio ma podpisane umowy wieloletnie.

Polregio to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce. Udział firmy w rynku wynosi około 27 proc. Większościowym udziałowcem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu.(PAP)

autor: Łukasz Pawłowski

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziwne wpisy Jacka Protasiewicz. Wojewoda traci stanowisko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski