Poznańska spółka organizująca pokazy dla seniorów ukarana przez UOKiK za podawanie fałszywych informacji o cenach

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Spółka z Poznania wprowadzała klientów w błąd m.in. w czasie organizowanych pokazów dla seniorów. Mylnie podawała im informacje o cenach produktów.
Spółka z Poznania wprowadzała klientów w błąd m.in. w czasie organizowanych pokazów dla seniorów. Mylnie podawała im informacje o cenach produktów. Pixabay.com
Udostępnij:
Poznańska firma, sprzedająca na pokazach (głównie dla seniorów) produkty takie jak maty masujące, wyciskarki do soków, materace, czy garnki, mylnie podawała ceny produktów, świadomie wprowadzając swoich gości w błąd. Została ukarana przez Urząd Ochrony Konkurencji karą w wysokości 614 tys złotych.

- Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny wydał decyzję wobec Topmed Plus sp. z o.o. sp. k. z Poznania – informuje UOKiK.

- Sprzedaje ona na pokazach handlowych zestawy produktów, w skład których wchodzą np. maty masujące, materace, wyciskarki do soków czy garnki. Jej klientami są głównie seniorzy. Zarzut dotyczył sugerowania konsumentom, że kupują po promocyjnych cenach, podczas gdy była to standardowa oferta Topmed Plus wynikająca ze stosowanego cennika. Przykładowo w umowie jako cenę wyjściową zestawu firma podawała 7990 zł, a jako cenę po uzyskaniu upustu – 2790 zł. Dokładnie tyle samo widniało w cenniku, ale klient wierzył, że „zaoszczędził” 5200 zł. Z analizy ponad setki umów sprzedaży wynika, że rzekome „rabaty” wahały się od 800 do nawet 30 400 zł.

Zobacz też: Poznań: Autobusy i tramwaje MPK z systemem antynapadowym - choć jeszcze nie wszystkie!

Urząd przeprowadził ankiety wśród klientów spółki i okazało się, że ponad 90 procent z nich zdecydowało się na zakup w efekcie informacji o tak korzystnym upuście. Do tego ponad 80 proc. klientów podjęło szybką decyzję po tym, jak sprzedawca przekonywał ich, że rabat obowiązuje tylko w dniu pokazu.

- W ten sposób spółka oszukiwała konsumentów

– mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. Teraz spółka musi zaprzestać tej praktyki i zapłacić karę.

- Prezes UOKiK ze względu na ważny interes konsumentów nałożył w tym zakresie rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że Topmed Plus musi się zastosować do nakazu bez względu na to, czy odwoła się od decyzji do sądu – informuje urząd.

- Spółka ma także zawiadomić listem poleconym o decyzji Prezesa UOKiK wszystkich konsumentów, z którymi zawarł na pokazach umowy sprzedaży po 1 lipca 2017 r. Dzięki temu dowiedzą się oni o naruszeniu prawa przez spółkę i mogą zdecydować się na dochodzenie swoich roszczeń.

Sprawdź też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Razor

Razor E100S Power Core Czerwona

1 499,00 zł947,99 zł-37%
miejsce #2

Sencor

Sencor SCOOTER TWO 2021

2 548,75 zł1 999,00 zł-22%
miejsce #3

Sencor

Sencor SCOOTER ONE 2020

1 780,33 zł1 399,00 zł-21%
miejsce #4

Joyor

Joyor Y6-S Czarny Z Siedzeniem

3 750,00 zł3 399,00 zł-9%
miejsce #5

Xiaomi

Xiaomi Mijia Electric Scooter Essential Lite

1 599,00 zł1 539,00 zł
miejsce #6

Motus

Motus Pro 10 2022

4 999,00 zł4 899,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Czy Putin zgodzi się na inspekcję w elektrowni w Zaporożu?

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Tę samą metodę "promocyjną" stosują również sklepy z butami czy z odzieżą. Oblepiają towar kilkoma warstwami naklejek z cenami. Na wierzchu jest ta z najniższą sumą. Pod spodem dwu-, trzykrotnie wyższe kwoty. No i naiwni klienci mają wrażenie "zaoszczędzenia" dużej ilości złotówek.

Więcej informacji na stronie głównej Głos Wielkopolski
Dodaj ogłoszenie