Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznański Rower Miejski: Użytkownicy narzekają na stan techniczny jednośladów. "Pozrywane łańcuchy, przebite opony i odpadające pedały"

jagoda haloszka
jagoda haloszka
Użytkownicy Poznańskiego Roweru Miejskiego narzekają na stan techniczny jednośladów.
Użytkownicy Poznańskiego Roweru Miejskiego narzekają na stan techniczny jednośladów. Łukasz Gdak/ Marcin Kaczmarek
Użytkownicy Poznańskiego Roweru Miejskiego narzekają na stan techniczny jednośladów. - Zdarza mi się, że przy wypożyczaniu na pięć dostępnych na stacji rowerów, do jazdy nadaje się tylko jeden lub dwa - alarmuje pan Marcin.

Na naszą skrzynkę redakcyjną otrzymaliśmy maila, który opisuje zły stan techniczny roweru znajdującego się na stacji Słowiańska.

- Rower miał urwany lewy pedał. Mogę się tylko domyślać, czy poprzedni użytkownik roweru stracił ten pedał w czasie jazdy, czy szczęśliwie stało się to po zakończeniu podróży. Jeśli takie sytuacje nastąpią jednak podczas jazdy, to jest to bardzo prosta droga do poważnego wypadku - pisze Marcin Kaczmarek, dodając, że takie sytuacje są nagminne.

- Zdarza mi się, że przy wypożyczaniu na pięć dostępnych na stacji rowerów, do jazdy nadaje się tylko jeden lub dwa! Niektóre mają pozrywane łańcuchy, luźne kierownice, przebite opony... Korzystam z roweru miejskiego od 2 miesięcy i w tym czasie więcej miałem sytuacji awaryjnych niż bezawaryjnych - dodaje.

To nie pierwszy taki przypadek na stacji Słowiańska, o którym zostaliśmy poinformowani. Niedawno nasz czytelnik zwrócił uwagę, że od dawna ta stacja jest przepełniona i nikt tego nie kontroluje.

- Na stacji Słowiańska od bardzo dawna stacja jest przepełniona. Często znajduje się tam dwukrotnie więcej rowerów niż jest stanowisk. Wtedy jednoślady są przypięte na kłódki. Czy miasto w ogóle kontroluje jakość usług firmy Nextbike? Czy może pozwala się na samowolkę? - pyta Kacper.

ZOBACZ TAKŻE: Poznaniacy narzekają: „Stacje rowerowe nie działają. Sprzęt jest w tragicznym stanie”. Co na to operator systemu?

Firma NextBike w swoich komunikatach cały czas apeluje do poznaniaków, aby zgłaszać jak najszybciej usterki związane z rowerami lub problemy ze stacjami. Wystarczy zadzwonić do Biura Obsługi Klienta (61 666 80 80, 61 674 03 90), wysłać maila ([email protected]) lub korzystać z aplikacji mobilnej Nextbike.

W tym sezonie, do dyspozycji użytkowników Poznańskiego Roweru Miejskiego jest łącznie 112 stacji oraz ponad 1200 rowerów miejskich na terenie Poznania. Umowa z firmą Nextbike Polska, czyli operatorem Poznańskiego Roweru Miejskiego, obowiązuje do końca stycznia 2019 roku. Miasto przedstawiło również niedawno propozycję na rozwój miejskiej wypożyczalni jednośladów, w których zainicjowały plany w kierunku przejścia na system IV generacji, który umożliwiłby pozostawianie roweru w dowolnym miejscu w ramach wyznaczonej strefy.

Lista grzechów, które nagminnie popełniają rowerzyści, jest bardzo długa. Na łamiących przepisy cyklistów skarżą się piesi, kierowcy, a także inni rowerzyści. Oto największe grzechy rowerzystów.Sprawdź. Przejdź do kolejnego slajdu --->

Grzechy rowerzystów: Które z nich wkurzają Was najbardziej? [ZOBACZ]

Źródło: Dzień Dobry TVN

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski