Poznański triathlon w prestiżowym cyklu Challenge Family! Nad Maltą pojawi się 4,5 tys. zawodników!

Radosław Patroniak
Prezes Challenge Family, Zibi Szlufcik, wręcza prezydentowi Poznania, Ryszardowi Grobelnemu, zaproszenie do udziału w jednym z największych triathlonów na świecie, w niemieckim mieście Roth
Prezes Challenge Family, Zibi Szlufcik, wręcza prezydentowi Poznania, Ryszardowi Grobelnemu, zaproszenie do udziału w jednym z największych triathlonów na świecie, w niemieckim mieście Roth Fot. Archiwum Endusport
Nie będzie zawodów na licencji Ironman w Poznaniu, będzie za to równie prestiżowa impreza Challenge Family i rekordowa obsada kolejnego triathlonu.

26 lipca przyszłego roku w stolicy Wielkopolski odbędzie się wyścig obejmujący połowę pełnego dystansu Ironmana z udziałem 4500 zawodników. – W ten sposób wkraczamy do Ligi Europy i pokazujemy, że Poznań nie musi mieć żadnych kompleksów wobec innych ośodków w tej części świata – zauważył prezydent Ryszard Grobelny, który chwilę później zgłosił się na listę startową.

Challenge Poznań będzie pierwszą edycją zawodów z serii Challenge Family, ale będzie już trzecią edycją poznańskiego triathlonu. Tegoroczne zawody zgromadziły ponad 2600 uczestników z całego świata, co uczyniło je jednymi z największych w Europie. Trasa wyścigu jest płaska i szybka, a na całej jej długości – 1,9 km pływania, 90 km trasy rowerowej i 21 km biegu – zawodnikom towarzyszy doping niesamowitych kibiców. Wojciech Kruczyński, dyrektor Endusport, polskiego partnera Challenge Family twierdzi, że atmosfera podczas zawodów z serii Challenge Family jest podobna do tej znanej już z Enea Poznań Triathlon.

– Ideę cyklu Challenge obrazuje hasło „We Are Triathlon!” mówiące, że wszyscy zaangażowani w imprezę tworzą jedną wielką sportową rodzinę – mówił Wojciech Kruczyński.

– Challenge Family to imprezy triathlonowe, gdzie priorytetem jest miłe spędzenie czasu, sport oraz przyjaźń. Organizatorzy zawodów stawiają sobie za cel nawiązanie interakcji z zawodnikami. Ponadto starają się ciągle podkreślać radość jaką przynosi triathlon – dodał Kruczyński.

Prezes Challenge Family, Zibi Szlufcik, podkreślił, że poznański triathlon będzie dla Challenge Family kontynuacją działań, jeśli chodzi o tworzenie wysokiej jakości wydarzeń triathlonowych, w których głównym celem jest to, aby każdy zawodnik zdobywał cenne doświadczenie.

– Zawody triathlonowe organizowane w Poznaniu wspaniale się rozwinęły na przestrzeni ostatnich lat, czyniąc to miasto prawdziwą stolicą polskiego triathlonu. Challenge Family jest dumne z nawiązanej współpracy, w stu procentach opierającej się na dbałości o jakość i pozytywne doświadczenia zawodników – przekonywał mający polskie korzenie Szlufcik.

– Dla mnie cała ta sytuacja ma dodatkowy wymiar osobisty. Urodziłem się w Polsce, a teraz spełnia się moje marzenie o przyłączeniu Challenge Poznań do globalnego cyklu Challenge Family – dodał prezes dynamicznie rozwijającej się organizacji.
Kolebką Challenge Family jest niemieckie miasto Roth, w którym od 1984 roku odbywają się zawody triathlonowe, początkowo na licencji Ironman. Dopiero w 2002 roku z inicjatywy Herberta Walchshöfera odbył się pierwszy wyścig z serii Challenge. W kolejnych latach popularność organizacji i liczba imprez systematycznie rosły, szczególnie w Europie. Obecnie cykl zawodów z serii Challenge Family obejmuje 40 wydarzeń, odbywających się w 17 krajach na czterech kontynentach, w których udział bierze łącznie ponad 60 tys. zawodników.

Od roku 2002 podczas Challenge Roth – z przerwą w latach 2011 i 2012 – odbywają się niemieckie mistrzostwa triathlonu na długim dystansie. Ponadto, od 2012 roku, w ramach serii Challenge odbywają się Mistrzostwa Europy Europejskiej Unii Triathlonu. O zorganizowaniu tej ostatniej imprezy w Poznaniu w przyszłości wspomniał też Szlufcik podczas wtorkowej konferencji.

W odróżnieniu od zawodów odbywających się na licencji Ironman podczas imprez z serii Challenge mniejsze znaczenie przywiązywane jest do samego wyniku i rywalizacji punktowej, większą rolę zaś odgrywa wspólna zabawa i możliwość nawiązania sportowych przyjaźni.

Ambasadorami Challenge Family jest wielu utytułowanych triathlonistów, w tym ostatnio uczestniczący w Enea Poznań Triathlon Australijczyk Chris McCormack.

Zapisy na przyszłoroczny Challenge Poznań ruszyły już we wtorek na stronie www.challenge-poznan.pl.

Chcesz skontaktować się z autorem informacji? r.patroniak@glos.com

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Policzcie

4500 razy 400 zł a tym pewnie 1/3 zapłaci 550 lub 850 niech żyje promocja poznańskiego sportu!!!!

G
Grobelas Sp i ZOO

tey GROBELAS a może byś zakończył remont Ronda Kaponiery!!! bo już trwa ponad 4 lata czyli niebawem będzie dłużej niż II-a Wojna światowa. I gdzie chłopie chcesz ich puścić po gruzach i wyrtepach??????????
TeY Grobelny ... Poznań miastem BIEDRONEK, Poznań miastem centów handlowych , Poznań miastem maratonów. A ile dostałeś w łapę . CO za mało reklamy w mediach przed wyborami?? zrób se w okół swej willi w RADOJEWIE na Wiosełkoewj 32 maraton p-a-c-a-n-i-e . ***** z Poznania

A
Asia

to dzień stracony...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3