Zobacz
    koniecznie

    Czy Twoje imię i nazwisko jest na liście?

    Rozwiń
    Poznańskie drogi: zaniedbana ulica Obornicka może zyskać...

    Poznańskie drogi: zaniedbana ulica Obornicka może zyskać przejścia dla pieszych!

    Grzegorz Okoński

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    Szczątkowe, nierówne pobocze ul. Obornickiej, bez chodnika i barier ochronnych, nie zapewnia bezpieczeństwa pieszym
    1/4
    przejdź do galerii

    Szczątkowe, nierówne pobocze ul. Obornickiej, bez chodnika i barier ochronnych, nie zapewnia bezpieczeństwa pieszym ©Grzegorz Dembinski

    Ulica Obornicka, jedna z najważniejszych dróg wylotowych z miasta, jest w fatalnym stanie, szczególnie nie zapewniając żadnego bezpieczeństwa pieszym.
    Pisaliśmy o obawach i apelach poznaniaków, szczególnie jej mieszkańców. Jak się okazuje – miasto widzi szansę doraźnej poprawy sytuacji, przed czekającym ulicę w nieokreślonej przyszłości dużym remontem.

    Czytaj też:
    Ulica Obornicka - bez chodników, przejść i szans na dorównanie gminie Suchy Las...


    Mieszkańcy podkreślają, że wzdłuż ulicy Obornickiej, patrząc szczególnie w sąsiedztwie ronda Obornickiego nie ma chodników ani przejść dla pieszych, a aż do wiaduktu Narutowicza przez jezdnię można przejść tylko w dwóch miejscach. Dziury na poboczu – szczątkowym, bo poprzecinanym krawężnikami i blokowanym masowo parkującymi samochodami dopełniają obrazu. Z powodu samochodów, w dodatku nie tylko tymczasowo parkujących, ale także stojących od dłuższego czasu, bo wystawionych na sprzedaż, albo służących jako nośniki reklam, nie można przejść do sklepów, czy szpitala.

    Jedna z Czytelniczek dorzuciła spostrzeżenie dotyczące przystanku autobusowego przy Galerii Arkada – dziurawe, nieutwardzone pobocze po deszczu wypełnia się kałużami, a kierowcy nie chcą ryzykować bliższego podjeżdżania do czekających pasażerów; ci ostatni, szczególnie starsi, mają wobec dziur tym większe trudności przy wdrapywaniu się na wyższe stopnie autobusów...

    O potrzebie przebudowy i braku pieniędzy pisaliśmy już... 7 lat temu!- ZOBACZ


    Ale mamy już dobrą wiadomość.

    - Zarząd Dróg Miejskich wspólnie z Miejskim Inżynierem Ruchu przeanalizuje zasadność lokalizacji dodatkowych przejść dla pieszych przez ul. Obornicką – zapewnia Agata Kaniewska, rzecznik ZDM. - Do końca października tego roku ZDM wykona analizy ruchu na ulicy Obornickiej i wystąpi o zabezpieczenie w budżecie miasta środków na realizację prac, mających na celu usprawnienie i poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszych, do czasu przebudowy ulicy.

    W ramach tych prac znajdą się także przejścia dla pieszych, a ich wytyczenie wiąże się z koniecznością opracowania dokumentacji projektowej. Dlatego propozycje wyznaczenia nowych przejść dla pieszych można zgłaszać do Miejskiego Inżyniera Ruchu, który jest organem odpowiedzialnym za organizację ruchu w mieście.

    Jak zapewnia ZDM, w Wieloletniej Prognozie Finansowej miasta zabezpieczona jest kwota 500 tys. zł na tzw. ul. Nową Obornicką/przebudowę ul. Obornickiej. Te pieniądze posłużą m.in. do dostosowania rozwiązań planowanych wcześniej – już od siedmiu lat, a ujętych w dotychczasowej dokumentacji, do obecnych warunków. Nie wszystkie wówczas zyskały akceptację mieszkańców. Na wcielenie wybranych i zaktualizowanych rozwiązań w życie, konieczne jednak będzie zarezerwowanie dalszych środków.

    POLECAMY:




    Zobacz nasz magazyn 60 sekund biznesu






    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (15)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    karać

    gs (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    i jeszcze jedno- za kążdy wypadek na Obornickiej, za każdy uszkodzony samochód na dziurach i koleinach, za każą ranną osobę w kolizji powinni OSOBIŚCIE odpowiadać włodarze miasta, bo to ONI już...rozwiń całość

    i jeszcze jedno- za kążdy wypadek na Obornickiej, za każdy uszkodzony samochód na dziurach i koleinach, za każą ranną osobę w kolizji powinni OSOBIŚCIE odpowiadać włodarze miasta, bo to ONI już dawno powinni tą niebezpieczną trasę zmodrenizować. To można zrobić, ale nie chcązwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    szeroka, normalna

    gs (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Dość tych pierdół . Czy taka władza, czy owaka, Jeśli ktoś ma mózg, niezależnie od opcji poltycznej, to musi zbudować normalną ulicę jaka obowiązuje w XXI w. Szeroka na dwa pasy,, chodniki, ścieżki...rozwiń całość

    Dość tych pierdół . Czy taka władza, czy owaka, Jeśli ktoś ma mózg, niezależnie od opcji poltycznej, to musi zbudować normalną ulicę jaka obowiązuje w XXI w. Szeroka na dwa pasy,, chodniki, ścieżki rowerowe, kanalizcja!!! (bo nie ma tu) gaz!! (bo nie ma tu). wyburzyć konieczne zabudowania. Zróbcie normalnośc, a nie tam jakaś nowa Obornicka, czy jakieś bzdurne półśrodki, jakieś kolejne bublezwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    porażka

    obywatel x (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 4

    Obornicka to jedna z wielu porażek Jaśkowiaka


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Grobelozaur

    olo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    Za to sukces Grobelnego. To on przez 16 lat nie zrobił nic z Obornicką i wieloma innymi miejscami.
    Tylko geszefty z deweloperami go interesowały.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    to wcześniej nie było Obornickiej?

    gyjtrhyrtyhrt (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

    dopiero za Jaśkowiaka płatny PiSdzielcu???

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Syf

    Maximus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

    Akceptować lub nie mogą sobie niektóre osoby, a my ogół społeczeństwa domagamy się budowy nowej Obornickiej aby ludziom żyło się lepiej, jednostki nas nie interesują.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dopalacz?

    ćpun? (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    To nie łykaj środków szkodliwych dla zdrowego rozsądku !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Zdjęcie autora komentarza
    Obornicka czy Nowa Obornicka

    Ewa Jemielity

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    To jest różnica. Stara ulica Obornicka wymaga remontu i gruntownej modernizacji. Propozycja Nowej Obornickiej to budowa zupełnie nowej ulicy wchodzącej pod okna Mieszkańców Piątkowa - za Lidlem...rozwiń całość

    To jest różnica. Stara ulica Obornicka wymaga remontu i gruntownej modernizacji. Propozycja Nowej Obornickiej to budowa zupełnie nowej ulicy wchodzącej pod okna Mieszkańców Piątkowa - za Lidlem przy Obornickiej wchodzi w prawo i biegnie do ulicy Mateckiego, gdzie ma połączyć się z przedłużoną Szymanowskiego i ponownie wejść w starą Obornicką. Pomysł bezsensowny - nie rozwiązuje problemu korków.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    poszerzyć maksymalnie

    K (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    rozwiązanie jest jedno - obecną Obornicką poszerzyć tak jak Głogowską kosztem wyburzeń . zamiast jakiś półśrodków. koszt? normalny dla takiego miasta,realny, bo inne miejsca są realizowane, ,...rozwiń całość

    rozwiązanie jest jedno - obecną Obornicką poszerzyć tak jak Głogowską kosztem wyburzeń . zamiast jakiś półśrodków. koszt? normalny dla takiego miasta,realny, bo inne miejsca są realizowane, , chyba problem tkwi w politykach. Obecna Obornicka nie zmieniła sie od komuny. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    No,no to się szarpnęli

    Koper (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

    Jedno z najbogatszych miast w Polsce wyda kasę na parę puszek farby, aby wymalować pasy. To ci dopiero wspaniale rozwiązanie. Niech Jaskowiak wyskoczy do Suchego Lasu i zobaczy jak się powinno dbać...rozwiń całość

    Jedno z najbogatszych miast w Polsce wyda kasę na parę puszek farby, aby wymalować pasy. To ci dopiero wspaniale rozwiązanie. Niech Jaskowiak wyskoczy do Suchego Lasu i zobaczy jak się powinno dbać o Obornicka. Ludzie narzekają na dziury i brak chódnikow, a miasto? Kupimy farbę WOW!
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    raczej prezydent i "wicki" czują gorące siedzenia!

    Gall Anonim (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 1

    Uśmiałem się jak przeczytałem "Jak się okazuje – miasto widzi szansę doraźnej poprawy sytuacji, przed czekającym ulicę w nieokreślonej przyszłości dużym remontem" to się uśmiałem. Proszę jak...rozwiń całość

    Uśmiałem się jak przeczytałem "Jak się okazuje – miasto widzi szansę doraźnej poprawy sytuacji, przed czekającym ulicę w nieokreślonej przyszłości dużym remontem" to się uśmiałem. Proszę jak nieodległe wybory wyostrzają wzrok i poprawiają słuch, bo dotychczas nie tylko przez cztery lata prezydent i jego urzędnicy nie tylko opowiadali że nic się nie da zrobić, a nawet wręcz obrażali mieszkańców że to fanaberia której nie potrzebują. Wystarczy przypomnieć sobie spotkanie z Jackiem Jaśkowiakiem w szkole na Druskiennickiej półtora roku temu.zwiń

    Zdjęcie autora komentarza
    Nie zmieni się...

    Ewa Jemielity

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

    ...dopóki władza w Poznaniu się nie zmieni. Obecny pomysł, którym wiceprezydent Wudarski mydli oczy Mieszkańcom północnej części Poznania, to budowa ulicy Nowej Obornickiej - kosztownej, na którą...rozwiń całość

    ...dopóki władza w Poznaniu się nie zmieni. Obecny pomysł, którym wiceprezydent Wudarski mydli oczy Mieszkańcom północnej części Poznania, to budowa ulicy Nowej Obornickiej - kosztownej, na którą Miasto i tak nie ma pieniędzy. Za to podwójne pasy (po dwa w każdą stronę) Nowej Obornickiej, Kurpińskiego i przedłużonej Szymanowskiego maja "uszczęśliwić" Mieszkańców... Kogo obchodzi, że ulice te będą zbudowane tuż pod oknami Mieszkańców? Najważniejsze, żeby na papierze ładnie wyglądało. Stara ulica Obornicka powinna zostać zmodernizowana, z chodnikami i kanalizacją zarówno w ciągu samej ulicy Obornickiej, jak i w ulicach bocznych. Wiceprezydent Wudarski obiecuje wiadukty w liczbie 2, dlaczego dopiero przed wyborami, pieniądze na 6 (słownie: SZEŚĆ) wiaduktów czekają od dawna, i nagle przed wyborami wiceprezydent budzi się i "myśli perspektywicznie" o kolei i transporcie kołowym. ŻADEN z wiaduktów obiecywanych obecnie nie udrożni ruchu pomiędzy Piątkowem i Moraskiem, czy Suchym Lasem. Remont Obornickiej odkładano najpierw pod pozorem budowy Zachodniej Obwodnicy, teraz odkłada się pod pozorem planowania Nowej Obornickiej. Ot, sztuczka marketingowa - z planów poszerzenia Szymanowskiego już się Miasto wycofuje z braku pieniędzy. Parkin Park&Ride oddano za pół miliona złotych na 12 samochodów, jednocześnie Spółdzielnia Mieszkaniowa nie może się doprosić o odblokowanie parkingu przy Opieńskiego 10 - zablokowane 36 miejsc z braku decyzji Miasta. Ale widać wiceprezydenta Wudarskiego stać na taką rozrzutność, pieniądze podatnika można marnować. Tylko czy stać na to Mieszkańców?zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Oho!

    tututuyt (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 6

    PiSdzielsto się przed wyborami znów uaktywniło! Tylko dopuścić takich do rządzenia Poznaniem i będzie jak z Janowem Podlaskim! Mądrzy w gębie, słabi w myśleniu i realizacji! Jakakolwiek działalność...rozwiń całość

    PiSdzielsto się przed wyborami znów uaktywniło! Tylko dopuścić takich do rządzenia Poznaniem i będzie jak z Janowem Podlaskim! Mądrzy w gębie, słabi w myśleniu i realizacji! Jakakolwiek działalność remontowa na tej ulicy, spowodowałaby PARALIŻ tej części miasta! JEDYNYM rozwiązaniem jest wybudowanie najpierw nowej ulicy, a dopiero potem wyremontowanie starej. Jeśli masz kobieto brudne gacie, to najpierw sobie kupujesz nowe, a dopiero potem pierzesz te stare. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    @Ewa Jemielity

    Obornicka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

    Co zmian w magistracie to pełna zgoda. Pytanie czy ktoś inny (nowy) coś zmianie w temacie ? Obecny prezydent również miał być lekiem na całe wcześniejsze 16letnie zło . Co wyszło to widać manify i...rozwiń całość

    Co zmian w magistracie to pełna zgoda. Pytanie czy ktoś inny (nowy) coś zmianie w temacie ? Obecny prezydent również miał być lekiem na całe wcześniejsze 16letnie zło . Co wyszło to widać manify i czerwone asfalty.
    Teraz do tematu ul. Obornicka.
    Czy miasto winno tam ładować kupę milionów aby poprawić warunki komunikacyjne? Niby tak, ale nie do końca. Mieszkam w tej okolicy od bardzo dawna. Z Obornickiej korzystają generalnie wszyscy ci którzy...wyprowadzili się z Poznania! Mieszkają w okolicznych miejscowościach, gminach, powiatach i tam płacą podatki. Więc jak dokładamy do poprawy warunków podróżowania nie naszym mieszkańcom ? Gdzie sens, gdzie logika? Oczywiście należałoby i to niemal już wybudować wzdłuż Obornickiej chodniki dla pieszych. Jednak robienie chodników a nie ruszając samej ulicy, ta to głupota. Może więc okoliczne gminy, dołożą się do generalnego remontu Obornickiej? W końcu to mieszkańcy okolicznych gmin z niej będą ostatecznie korzystać. Aha, w temacie Nowo Obornicka, nie wieży nikt, nawet ci którzy czas jakiś temu promowali ten pomysł.
    Warto się skupić na poprawę stanu ulic lokalnych na terenie Piątkowa, Naramowic, Moraska. Stan wielu, tragedia to mało powiedziane. Kto tam mieszka to doskonale wie jak to wygląda .
    W temacie miejsca parkingowe w tym rejonie to jeszcze inna para kaloszy.
    Ojj temat dróg/ulic miasta Poznania to generalnie temat rzeka.
    zwiń

    Zdjęcie autora komentarza
    errata

    Ewa Jemielity

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    Parking Park and Ride na 120 samochodów

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY

    RAPORTY