Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Prawa konsumenta: Na podstawie prawa telekomunikacyjnego UOKiK nałożył karę na przedsiębiorcę telefonicznie zapraszającego na pokazy

MIKO
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pisały osoby, które skarżyły się na niechciane telefony z zaproszeniami na pokazy naczyń
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pisały osoby, które skarżyły się na niechciane telefony z zaproszeniami na pokazy naczyń PIXABAY
Spółka Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak Polska) dzwoniła do konsumentów z zaproszeniem na pokazy naczyń do gotowania, mimo że wcześniej nie wyrazili na to zgody. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył za to na firmę karę finansową. UOKiK przypomina: przedsiębiorco, zgodę klienta musisz mieć zanim do niego zadzwonisz.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pisały osoby, które skarżyły się na niechciane telefony z zaproszeniami na pokazy naczyń do gotowania marki Philipiak. Zgłaszane skargi stały się podstawą do wszczęcia postępowania. Zakończyło się ono decyzją UOKiK, która dotyczy spółki Smak i Zdrowie z Warszawy, wcześniej działającej pod nazwą Philipiak Polska.

Czytaj też: 12 najważniejszych rzeczy, które musisz wiedzieć, jeśli chcesz pracować legalnie

W trakcie postępowania urząd ustalił, że spółka zlecała innej firmie, by w jej imieniu dzwoniła do konsumentów i zapraszała na pokazy naczyń do gotowania. Jednak nie miała na to ich zgody.

**

Przed pierwszą rozmową telefoniczną, przedsiębiorca musi mieć zgodę konsumenta na kontakt w celach marketingu bezpośredniego
(Prawo Telekomunikacyjne, art. 172)

**

Prezes UOKiK uznał więc, że spółka Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak Polska) naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na nią karę finansową w wysokości 35 388 zł. Decyzja nie jest prawomocna.

Przy okazji tej sprawy urząd przypomina, że "każdy przedsiębiorca, który dzwoni do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego lub zleca to innej firmie, powinien mieć na to jego wyraźną zgodę. Wynika to z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego. Nie można o nią pytać na początku rozmowy. Zgodnie z prawem, trzeba wcześniej uzyskać zgodę klienta na taki kontakt." Konsument powinien też wiedzieć komu, w jakim celu i w jakim zakresie jej udziela.

To już kolejna decyzja prezesa UOKiK dotycząca naruszenia art. 172 Pt. Pod koniec 2018 r. prezes UOKiK stwierdził, że spółka ACS Medica ze Śremu dzwoniła do konsumentów bez ich zgody.

Czytaj też: Najważniejsze informacje o abonamencie RTV w 2019 roku

Kontakt w sprawach konsumenckich:

Konsumencie masz problem? Pisz na mail:
[email protected]

Powiadom UOKiK o zmowie:
zadzwoń: 22 55 60 500
napisz: [email protected]

Więcej informacji na: konkurencja.uokik.gov.pl

Infolinia konsumencka: 801 440 220, 22 290 89 16 (pon.-pt w godz. 8-19)
prowadzona przez Fundację Konsumentów

Sprawdź też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski