Prawie 200 tysięcy złotych za remont gabinetu prezydenta Kalisza. Kwota budzi kontrowersje. Co tyle kosztowało?

Andrzej Kurzyński
Andrzej Kurzyński
Krystian Kinastowski, prezydent Kalisza.
Krystian Kinastowski, prezydent Kalisza. Andrzej Kurzyński
Na remont oraz umeblowanie gabinetu prezydenta Kalisza, Krystiana Kinastowskiego, wydano prawie 200 tys. zł. Wydano w tej sprawie oświadczenie.

Okazałe lustro, stolik konferencyjny i fotele wykonane na zamówienie, biblioteczna zabudowa i dywany zdobią nowo wyremontowany gabinet prezydenta Kalisza. Pomieszczenie w ostatnim czasie przeszło wielką metamorfozę. Koszty tej inwestycji wzbudziły jednak spore kontrowersje.

Jak czytamy w oświadczeniu wydanym przez prezydenta Krystiana Kinastowskiego, jego gabinet został wyremontowany na podstawie projektu sporządzonego przez Aleksandrę Majtkę-Małecką w 2019 roku. Kosztorys inwestorski zakładał ceny brutto: robót 73.496,75 zł i wyposażenia 129.941,07 zł. W wyniku zapytania ofertowego wyłoniono wykonawcę robót remontowych: Przedsiębiorstwo Usługowe - Dorota Lądowska, który zrealizował zadanie za kwotę 52.508,15 zł. W zakresie wyposażenia gabinetu zgodnie z projektem realizowane były dwie umowy: na dostawę i montaż wyposażenia za kwotę 70.948,86 zł, a także na wykonanie, dostawę i montaż mebli gabinetowych za kwotę 73.800,00 zł.

Remont gabinetu prezydenta przeprowadzony został ze środków bieżących, przeznaczonych na prace remontowe i utrzymanie budynku ratusza. Koszty remontu gabinetu wynikają z przyjętych rozwiązań projektowych, zgodnych z zabytkowym charakterem obiektu.

Sprawdź też:

Ratusz tłumaczy, że remont gabinetu prezydenta miasta był planowany od 2017 roku. Meble w gabinecie prezydenta miasta wymienione zostały po raz ostatni w latach 1998 – 2002. Pomieszczenie to nie było remontowane od co najmniej kilkunastu lat.

- Miejsce pracy włodarza miasta, w którym odbywają się spotkania z udziałem gości krajowych i zagranicznych, było w bardzo złym stanie. Przed remontem na ścianach pojawiały się zacieki, odklejała i odbarwiała się tapeta, przy oknach odpadały części tynku, w bardzo złym stanie były: parkiet, drzwi wejściowe i ościeżnice - napisano w oświadczeniu.

Prezydent Kinastowski tłumaczy, że prace remontowe w ratuszu rozpoczęły się w 2014 roku od kompleksowego remontu elewacji budynku. Następnie, w 2016 roku, w ramach dostosowania budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych, został wykonany szyb windowy i platforma dla osób niepełnosprawnych umieszczona przy tylnym wejściu do ratusza. W 2018 roku rozpoczął się remont wieży, piwnic i patio. Dodatkowo na bieżąco w ciągu roku prowadzone są remonty ze środków Wydziału Administracyjno-Gospodarczego Urzędu Miasta Kalisza. Budżet ten zakłada rocznie wydatkowanie ok. 600.000 zł na remonty budynków urzędu.

- W kolejnych latach planowane są dalsze prace remontowe w obiekcie, sprowadzające się do zapewnienia odpowiednich warunków bezpieczeństwa pożarowego oraz stworzenia właściwych warunków do obsługi mieszkańców - czytamy dalej w oświadczeniu prezydenta Kalisza.

W gabinecie prezydenta miasta wykonano następujące prace:

  • usunięcie starych tapet ze ścian
  • dwuwarstwowe gładzie gipsowe na ścianach i sufitach ze wzmocnieniem siatką i gruntowaniem powierzchni
  • obudowa z płyt gipsowo-kartonowych
  • cyklinowanie i dwukrotne lakierowanie parkietu drewnianego wraz z wymianą listew podłogowych i progów
  • renowacja skrzydeł drzwiowych i wymiana osłon grzejników
  • montaż listew dekoracyjnych (sztukaterii)
  • dwukrotne malowanie ścian i sufitów
  • przyklejenie tapety
  • demontaż i ponowny montaż opraw oświetleniowych
  • demontaż i ponowny montaż puszek i odgałęźników, gniazd i łączników

Interpelację w sprawie remontu i kosztów wyposażenia gabinetu prezydenta Krystiana Kinastowskiego złożył radny Dariusz Grodziński. Wynika z niej, że gabinet włodarza Kalisza wyposażono w:

  • stół konferencyjny o wymiarach 3,5m x 1,10 m wg projektu -1 szt., 15.500,00 zł netto
  • lustro w ramie drewnianej o wymiarach 3,0 m x 2,56 m wg projektu -1 szt., 4.300,00 zł netto
  • konsola o wymiarach 1,20 m x 0,45 m x 0,80 wg projektu -1 szt., 3.800,00 zł netto
  • zabudowa biblioteczna (witryna/regał) o wymiarach 3,0 m x 1,20 m x 0,45 m wg projektu -1 kpl., 28.000,00 zł netto
  • rolety okienne wg projektu - 3 kpl., 8.400,00 zł netto
  • krzesła - 14 sztuk., 19250,00 zł netto
  • fotel biurowy -1 szt., 3.227,00 zł netto
  • stolik kawowy -1 szt., 2.620,00 zł netto
  • stolik pomocniczy -1 szt., 780,00 zł netto
  • sofa -1 szt., 10.195,00 zł netto
  • fotel - 2 szt., 12.520,00 zł netto
  • lampa biurkowa -1 szt., 720,00 zł netto
  • dywan -1 szt. o wymiarach 3,0 m x 4,0 m, 4.850,00 zł netto
  • dywan -1 szt. o wymiarach 3,0 m x 2,0 m, 2.550,00 zł netto
  • zegar ścienny -1 szt., 700,00 zł netto
  • kosz na śmieci -1 szt., 270,00 zł netto

Sprawdź też:

Religia i etyka w szkole. Kto ma kształcić nauczycieli etyki?

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
Łukasz Kasprowicz

Byłem w tym gabinecie ze dwa lata temu. Okropny. Dziwię się, że Prezydent tak późno przystąpił do kompleksowego remontu. Kwota? Mnie nie dziwi. Gabinet duży, koszty robocizny nawet przy remontach w domu zwalają z nóg. W Kaliszu chcecie mieć dziada czy Prezydenta? Miał kupić meble u Bodzia czy co? Raz konkretnie zrobione i wyposażone pomieszczenie wystarczy na wiele lat. Dajcie jakies fotki gabinetu po remoncie.

Dodaj ogłoszenie