Przygotowane przez Centralną Komisję Egzaminacyjną próbne matury odbyły się w dniach 3-16 marca. Tydzień po zakończeniu próbnych egzaminów maturalnych nauczyciele i dyrektorzy szkół wyciągają już pierwsze wnioski.
– Próg trudności został zdecydowanie obniżony. Do poziomu, który jest tak naprawdę żenujący, a mimo to, tak złych wyników jeszcze nie widziałam – stwierdziła niedawno w rozmowie z Onetem Aneta Korycińska, polonistka autorka bloga Baba od polskiego.
Zmiany w egzaminach. Nie będzie ustnej matury:
Jej zdaniem rok koronawirusa sprawił, że uczniowie nie mają już motywacji. W dodatku siedzą cały czas w tych samych pokojach, zaburzyło im się, gdzie są lekcje, a gdzie życie – pokoje, które służyły im do odpoczynku, dzisiaj są pokojami do pracy.
Matura próbna 2021: Jak egzaminy wypadły w poznańskich szkołach? "Zawsze może być lepiej"
Sprawdziliśmy, jakie są wrażenia dyrektorów poznańskich szkół po próbnych egzaminach maturalnych.
- Znamy już pierwsze wyniki próbnych matur. Moim zdaniem zawsze mogło być lepiej. Uczniowie i nauczyciele czują pewien niedosyt. Staramy się wyciągać wnioski, nauczyciele wiedzą, nad czym muszą jeszcze popracować z uczniami, ale czasu pozostało już niewiele -
mówi Małgorzata Dembska, dyrektorka II Liceum Ogólnokształcącego w Poznaniu.
I dodaje: - W naszej szkole przypadki uczniów, którzy nie zdali próbnej matury, mogę policzyć na palcach jednej ręki. Jednak trzeba pamiętać, że tu nie chodzi tylko i wyłącznie o zdawalność matury, ale o jak najwyższe wyniki, ponieważ to liczy się w rekrutacji na studia.
W V Liceum Ogólnokształcącym ostateczne wyniki matur nie są jeszcze znane. - Czekamy na raporty nauczycieli, one powinny pojawić się za kilka dni. Jednak z rozmów z uczniami wiem, że ich zdaniem matura próbna była dość prosta. Wielu z nich wyszło z sali przed czasem, już na tej podstawie możemy wyciągać pewne wnioski - mówi Barbara Płotkowiak, dyrektorka placówki.
Zdaniem Małgorzaty Dembskiej w dobie nauki zdalnej ważna jest samodyscyplina uczniów i umiejętność dobrego gospodarowania czasem.
- Dobrze maturę napiszą ci uczniowie, którzy posiadają miękkie kompetencje. Potrafią sobie dobrze rozplanować dzień, tak by był czas na naukę i odpoczynek, są ambitni, powtarzają samodzielnie materiał. Gdy nauczanie jest zdalne, to nauczyciele mają ograniczoną możliwość pracy z uczniami, to także ma wpływ na wyniki matur - argumentuje dyrektorka II LO w Poznaniu.
Przypomnijmy, że główny egzamin maturalny odbędzie się w dniach 4-20 maja.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?