- Niestety od lat uczniowie ze szkół wiejskich osiągają niższe wyniki z egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego niż ich rówieśnicy w miastach. Powoduje to, że przedmiot ten może stanowić główną przeszkodę dla znacznej części młodzieży z terenów wiejskich w dostępie do szkół ponadgimnazjalnych - mówi ówi Marek Zagórski, Prezes Fundacji EFRWP.- Dodatkowe godziny nauki pomagają tę sytuację zmienić.
W ramach programu uczniowie uczestniczą dodatkowo w 90 godzinach zajęć, odbywających się jednak w innym systemie niż nauka w szkole.
Są podzieleni na małe grupy, zgodnie ze stopniem znajmości języka, nie ma testów, klasówek, odpytywania przy tablicy. Są za to zabawy językowe, festiwale piosenki czy wspólne czytanie poezji. Dzięki takiej metodzie, uczniowie pogłębiają swoją wiedzę, uczą się też wykorzystywać język w praktyce. Oczywiście poprawiają się także wyniki testów gimnazjalnych.
Zajęcia prowadzone w ramach programu Youngster są rozszerzeniem programu realizowanego w szkole. Odpłatność za nie jest symboliczna i wynosi 5 zł...miesięcznie. Pieniądze te są przeznaczane na potrzeby uczniów - np. organizację lekcji tematycznych - takich jak angielski podwieczorek czy wspólnych wyjść np. do kina.
Zajęcia w ramach porgramu Youngster odbyły się po raz pierwszy w 2007 roku. Do tej pory w całej Polsce wzięło w nich udział ponad 28 tysięcy uczniów. W roku szkolnym 2015/2016 w Wielkopolsce uczestniczy w programie 12 gimnazjów rozsianych po całym regionie. Są to szkoły z Kamieńca, Kołaczkowa, Krobi, Miłosławia, Obornik, Odolanowa, Opatówka, Rzgowa, Śmigla i Wyrzyska.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?