Prezydent przygotował propozycję podwyżek cen biletów za przejazdy komunikacją miejską. Swoją kontrpropozycję przedstawiło Stowarzyszenie Projekt Polska. Opracowało go w konsultacji z ekspertami. Projekt zakłada uproszczenie taryfikatora do 30 najbardziej atrakcyjnych biletów (dziś są 93 rodzaje biletów, a prezydent chce zwiększyć ofertę do 102).
- Taka oferta jest nieczytelna - uważa Szymon Szynkowski vel Sęk, radny PiS. I dodaje: - Biletów tzw. strefowych, na strefę A+B+C, A+B, B+C, B oraz C jest łącznie 76, a wpływy z ich sprzedaży wynoszą ok. 8 mln zł. Uważamy, że strefy powinny zostać zlikwidowane i należy stworzyć jednolitą taryfę dla Poznania i gmin, które podpisały porozumienie międzygminne. Należy zlikwidować bilety na linie pospieszne i te, które się nie sprzedają.
Stowarzyszenie postuluje wprowadzenie poza tzw. biletem zintegrowanym, bilety weekendowe indywidualne i grupowe (12 i 24 zł) oraz bilet P+R, które można byłoby kupić na parkingach buforowych (3-godz. po 3 zł, całodzienny po 6 zł), a także obniżenie ceny biletu szkolnego. Apeluje też do prezydenta o wprowadzenie możliwości zakupu biletów sieciowych przez telefon komórkowy i internet.
- Dostrzegamy problem miejskich finansów, dlatego proponujemy rozsądne podwyżki - podkreśla Sz. Szynkowski vel Sęk.
Wg tej koncepcji bilet do 15 minut miałby kosztować 2,40; 30-minutowy - 3 zł, na linie autobusowe do 10 przystanków - 2,40 zł, a powyżej 10 przystanków - 4 zł. Sieciówka imienna kosztowałaby 94 zł.
Zdaniem Krzysztofa Grzybowskiego, radny PiS bez względu na to, który projekt taryfowy zostałby zaakceptowany, to podwyżki cen biletów powinny wejść w życie dopiero od 1 lipca.
Stowarzyszenie popiera też postulat radnego Osiedla Stare Miasto, Pawła Sztando, by w soboty w godz. 10-14 obowiązywała w ścisłym centrum strefa płatnego parkowania. Radni nie zgadzają się natomiast na wprowadzenie SPP w dni powszednie od godz. 8. Zapowiadają też, że wkrótce przygotują uchwałę "uszczelniającą" SPP , która umożliwi pobieranie opłat na terenie strefy za pojazdy, które nieprawidłowo parkują w pasie drogowym. Kolejnym pomysłem jest propozycja zorganizowania miejsc parkingowych typu Kiss and Ride w strategicznych rejonach miasta np. przy dworcu kolejowych czy pl. Kolegiackim. Tutaj czas postoju wynosiłby 20 min. (opłata np. 1 zł) co wymusiłoby rotację aut.
Chcesz skontaktować się z autorem informacji? [email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?