Promocje i okazje zakupowe podnoszą wartość prezentów świątecznych

Zbigniew Biskupski AIPZaktualizowano 
Przemysław Świderski
Aż 60 proc. Polaków wydaje od 50 do 200 zł na świąteczne prezenty. Najczęściej obdarowują swoich najbliższych kosmetykami, słodyczami, perfumami, ubraniami, książkami oraz elektroniką, wynika z raportu Allegro. Dzięki korzystaniu z promocji wartość upominków z roku na rok rośnie.

W związku ze Świętami, sklepy przygotowują atrakcyjne akcje rabatowe, jak choćby w ramach Black Friday, których Polacy coraz częściej aktywnie szukają. Kupując sprzęt elektroniczny na korzystne oferty poluje aż 54 proc. klientów, poszukując kosmetyków promocji wypatruje 52 proc. Polaków, a w przypadku artykułów spożywczych ten odsetek wynosi 51 proc. - wynika z raportu „Promo Hunters. Polacy w pogoni za korzystnymi ofertami” przygotowanego na zlecenie MyShop.mobi. Dzięki promocjom świąteczny rachunek może być niższy nawet o kilkadziesiąt procent.

– Święta Bożego Narodzenia i przygotowania do nich to czas wielu rytuałów. To okazja do spotkania się z najbliższymi osobami, przygotowania wyjątkowej kolacji, zakupu prezentów i obdarowania nimi najbliższych. Jednocześnie jest to też okres zwiększonych wydatków - coraz częściej uświadamiamy sobie, jak dużo w wymiarze materialnym kosztują nas święta. Żeby ten koszt lekko zmniejszyć, Polacy coraz aktywniej szukają okazji zakupowych – z roku na rok są coraz większymi promo huntersami.

Dlatego też sklepy rozpoczynają specjalne akcje promocyjne dużo wcześniej niż było to jeszcze kilka lat temu i oferują rabaty pod różnego rodzaju formami. Informacji o nich możemy szukać w wielu miejscach. Z jednej strony, w prasie i TV, gazetkach promocyjnych, w Internecie, z drugiej zaś na bieżąco z ofertami promocyjnymi pozwalają być specjalne aplikacje mobilne takie jak MyShop.mobi. Dzięki nim świąteczny koszyk zakupowy może okazać się tańszy nawet o kilkadziesiąt procent. – mówi Maciej Tygielski, CEO, MyShop.mobi.

Czytaj też:
https://strefabiznesu.pl/black-friday-w-tym-roku-beda-rekordowe-wyprzedaze/ar/11493135

Kosmetyki kup mi luby

Kosmetyki i perfumy to jedne z najpopularniejszych pomysłów na prezent – kupuje je odpowiednio 35 proc. i 29 proc. Polaków. Co ciekawe, z badania „Promo Hunters. Polacy w pogoni za korzystnymi ofertami” wynika, że w przypadku kategorii, z jakiej pochodzą, czyli „Uroda”, tylko 7 proc. Polaków nie korzysta z promocji. Realnie żywo zainteresowanych promocjami, korzystających z wyprzedaży i lubiących kupować „smart” jest natomiast w tej kategorii aż 52 proc. osób.
Podejmując decyzję o zakupie kosmetyku czy perfum, Polacy w pierwszej kolejności zwracają uwagę na markę, następnie na cenę. Niezwykle ważnym czynnikiem przy zakupach związanych z urodą okazało się też przyzwyczajenie, które zajęło trzecie miejsce. Niemal co piątego klienta przyciągają aktualne promocje. A jakie najczęściej? Są to czasowe wyprzedaże (32 proc.), obniżki na zakup drugiego i kolejnych produktów (29 proc.), a także gratisy do zakupów (28 proc.).

Słodkiego miłego święta

Chyba nikt nie wyobraża sobie Świąt bez słodyczy, dlatego i one znalazły się w trójce najpopularniejszych prezentów. Nieco więcej niż połowa Polaków kupując produkty spożywcze, w tym słodycze, śledzi wyprzedaże, poszukuje promocji i chcą kupować sprytnie wykorzystując różne okazje.
Największe zainteresowanie jest czasowymi obniżkami cen produktów (35 proc.) oraz korzyściami skali, czyli niższą ceną za więcej zakupionych sztuk (33 proc.), a także większą pojemnością, tzw. wielopakami, XXL, oversize’ami, mega-, multi, super-pakami (31 proc.). Co ciekawe, w odróżnieniu od urodowych produktów, w tej kategorii to cena ma największe znaczenie przy zakupie, a promocje pomagają podjąć finalną decyzję aż co czwartemu Polakowi.

Garderoba z promocji...

Z raportu Allegro wynika, że więcej niż co czwarty Polak jako prezent kupuje część garderoby. I tutaj klienci polują na promocje, a dokładnie do takich aktywności jak aktywne śledzenie wyprzedaży, poszukiwanie promocji i zamiłowanie do sprytnych okazyjnych zakupów przyznaje się 48 proc. Polaków. I podobnie jak w przypadku artykułów spożywczych, cena jest najważniejszym czynnikiem zakupowym (37 proc. wskazań). Na drugim miejscu znalazła się jakość, a na trzecim marka. Co czwarty klient kupuje pod wpływem aktualnych promocji.
Najczęściej są to wyprzedaże sezonowe, korzyści skali, czyli obniżki w przypadku zakupienia więcej niż jednej sztuki produktu oraz zniżki w ramach programu lojalnościowego.

… oraz elektronika

22 proc. Polaków obdarowuje swoich najbliższych sprzętem elektronicznym lub RTV. Częściej na taki prezent decydują się panowie niż panie. Co ciekawe, z raportu „Promo Hunters” wynika, że każdy Polak przynajmniej raz w życiu skorzystał z promocji w tej kategorii. Natomiast realnie zainteresowanych i śledzących promocje jest 54 proc. klientów.
Jakie konkretnie promocje działają na konsumentów? Są to przede wszystkim programy lojalnościowe, gratisy do zakupów i czasowe obniżki cen produktów. Podejmują finalną decyzję o tym, czy kupić wybrany sprzęt czy nie, najważniejszym czynnikiem jest cena (33 proc. wskazań).

– Nigdy w ciągu roku tyle nie kupujemy i wydajemy, co właśnie teraz. Dlatego, żeby przyciągnąć klienta, coraz bardziej świadomego i wiedzącego, czego chce, sprzedawcy muszą wznieść się na wyżyny marketingowej góry. Bo sama oferta produktowa i cena to już teraz zdecydowanie za mało. Ze względu na wzrost wymagań konsumentów mechanizmy promocji muszą zostać zmodyfikowane zgodnie z obowiązującymi trendami. Firmy, które nie korzystają z rosnącej popularności kanału mobile, tracą na konkurencyjności. Przewagę uzyskują ci, którzy nie tylko wprowadzają swoją sieć w świat technologii, ale również analizują to, kim są ich klienci, w jaki sposób wyszukują informacji o promocjach, z jakich źródeł korzystają – podkreśla Maciej Tygielski.

Obejrzyj
:
https://strefabiznesu.pl/dowod-osobisty-w-telefonie-komorkowym-juz-za-kilka-miesiecy/ar/11485684

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Materiał oryginalny: Promocje i okazje zakupowe podnoszą wartość prezentów świątecznych - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3