18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Promować "sieciówki"

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Do podwyżek cen biletów komunikacji miejskiej radni nigdy się nie kwapili. I trudno się dziwić, bo kto chce firmować niepopularne decyzje. Ale bilety będą droższe. Choć radni nie zadecydują o tym dzisiaj, a za tydzień.

Chcą mieć więcej czasu na dyskusje. A jest o czym rozmawiać. Z jednej strony trzeba będzie znaleźć ok. 33 mln zł na załatanie dziury w budżecie. Z drugiej nie wypada sięgać jedynie do kieszeni pasażera, nie dając mu nic w zamian. Stąd pomysły na rabaty przy zakupie "sieciówek" na dłuższy okres; usprawnienia komunikacyjne itp.

To nie wystarczy. Moim zdaniem, podwyżka spowoduje spadek liczby pasażerów, co wynika nawet z szacunków ZTM. To nie jest instrument, który zmusi nas do pozostawienia aut w garażach. Jasne, paliwo, energia drożeją. Jest to argument za podwyżką, ale nie może ona być drastyczna, a przede wszystkim powinna realizować cele, które stawia sobie Poznań.

Potrzebna jest przemyślana polityka cenowa. Miastu powinno zależeć, by to komunikacja publiczna była priorytetem, a pasażerów było więcej, bo wtedy i wpływy ze sprzedaży będą wyższe. Uważam, że warto "promować cenowo" stałych klientów MPK, czyli posiadaczy "sieciówek", wprowadzić takie rodzaje biletów, które będą się sprzedawały, a nie sztucznie wzbogacały ofertę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski