Przebudowa Grunwaldzkiej: Kolejna koncepcja trasy rowerowej

    Przebudowa Grunwaldzkiej: Kolejna koncepcja trasy rowerowej

    Marcin Idczak

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    Przebudowa Grunwaldzkiej: Kolejna koncepcja trasy rowerowej

    Przebudowa Grunwaldzkiej: Kolejna koncepcja trasy rowerowej ©Waldemar Wylegalski

    Możliwe jest wyburzenie części baraków przy Olimpii. Mieszkańcy chcą bezpiecznych chodników przy Grunwaldzkiej.
    Przebudowa Grunwaldzkiej: Kolejna koncepcja trasy rowerowej

    Przebudowa Grunwaldzkiej: Kolejna koncepcja trasy rowerowej ©Waldemar Wylegalski

    Można wytyczyć trasę rowerową na ul. Grunwaldzkiej bez konieczności wyłączania z ruchu samochodowego jednego pasa pomiędzy ul. Wojskową, a Matejki.

    Dziesiątki osób przyszło na czwartkowe konsultacje społeczne dla mieszkańców Łazarza, których tematem była budowa trasy rowerowej wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej. To pierwsze z cyklu spotkań organizowanych przez władze miasta. Najnowszy pomysł urzędników wzbudził ogromne kontrowersje.
    Szczególnie dotyczący wspomnianego zwężenia jezdni. Wcześniej już lokalne samorządy zaczęły wypowiadać się przeciwko takiemu rozwiązaniu. W czasie konsultacji mieszkańcy usłyszeli, że są możliwe inne rozwiązania.

    - Zaczynamy prace nad przygotowaniem nowej koncepcji tego odcinka - mówi Katarzyna Bolimowska, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. Zgodnie z nim trzeba będzie wyburzyć część ceglanego muru oraz pomieszczeń znajdujących się przy byłym kinie Olimpia. Wówczas bez ingerencji w jezdnię można tam stworzyć trasę pieszo - rowerową.

    Natomiast pomiędzy Matejki, a Stolarską trzeba będzie zwęzić jeden z pasów, by móc tam poprowadzić drogę dla cyklistów. Możliwe, że tu też będzie ciąg pieszo - rowerowy. To wzbudziło niepokój części przybyłych na spotkanie. Według nich nie wszyscy z rowerzystów znają się na przepisach.

    1 »

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (4)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ????

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Jak dobrze że już nie mieszkam w Poznaniu.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    problem Grunwaldzkiej

    poznaniak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    DEGRENGOLADA. POGADAJĄ, POSYMULUJĄ I URZĘDASY ZROBIĄ JAK ZECHCĄ.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    UWAGA

    Adonis (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

    Gdyby pani Bolimowska wyburzyla całe kino Olimpia można by zrobić całe romdo pieszo-rowerowe. I co za tym idzie dalej wydrążyć tunel w kamienicach pomiędzy Matejki i Stolarską i już jesteśmy oło...rozwiń całość

    Gdyby pani Bolimowska wyburzyla całe kino Olimpia można by zrobić całe romdo pieszo-rowerowe. I co za tym idzie dalej wydrążyć tunel w kamienicach pomiędzy Matejki i Stolarską i już jesteśmy oło Targów. Swoja drogą gdyby drążenie tuneli poszło Jaśkowiakowi i Bolimowskiej sprawnie mogło by w Poznaniu powstać PIERWSZE OGÓLNOŚWIATOWE METRO ROWEROWE co zapewniłoby wieczną światową pamięć KRÓLOWI POZNANIA. Bajozwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    PYTANIE?

    Facebook : Zły Lokator Poznań (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

    A ile ta przyjemność nas będzie kosztowała Panie Jaśkowiak? Ta cała autostrada dla cyklistów wzdłuż Grunwaldzkiej? Zważając że na prawie równoległej do Grunwaldzkiej ulicy Bukowskiej już trasa...rozwiń całość

    A ile ta przyjemność nas będzie kosztowała Panie Jaśkowiak? Ta cała autostrada dla cyklistów wzdłuż Grunwaldzkiej? Zważając że na prawie równoległej do Grunwaldzkiej ulicy Bukowskiej już trasa rowerowa istnieje pytamy się GDZIE TU SENS ? Dawaj konkretną odpowiedź MISIU KOLOROWY bo nie wytrzymamy. ILe to będzie kosztować?zwiń

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY