Przebudowa Grunwaldzkiej. Konsultacje wśród sporów

    Przebudowa Grunwaldzkiej. Konsultacje wśród sporów

    Marcin Karabasz

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Na początku marca prezydent Jacek Jaśkowiak wziął udział w manifestacji zwolenników ścieżki

    Na początku marca prezydent Jacek Jaśkowiak wziął udział w manifestacji zwolenników ścieżki ©Waldemar Wylegalski

    Szkoła Podstawowa nr 74 stała się areną burzliwej dyskusji. Plan przebudowy ulicy Grunwaldzkiej wciąż budzi kontrowersje.
    Na początku marca prezydent Jacek Jaśkowiak wziął udział w manifestacji zwolenników ścieżki

    Na początku marca prezydent Jacek Jaśkowiak wziął udział w manifestacji zwolenników ścieżki ©Waldemar Wylegalski

    - Nie przez przypadek nie zasiadłem za stołem prezydialnym - powiedział Jacek Sobczak, przewodniczący zarządu osiedla Grunwald Południe. Następnie dodał, że konsultacje zostały narzucone i nie były inicjatywą ani rady, ani zarządu osiedla.

    Grunwaldzka bezpieczna, dostępna i szybka - taki tytuł widniał na prezentacji przygotowanej przez ZDM.

    Było to kolejne spotkanie z mieszkańcami osiedli położonych wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej, a dotyczące m.in.
    budowy trasy rowerowej. Poprzednie - zdaniem Jacka Sobczaka - nie zakończyły się przygotowaniem raportu, nie zbadano także przepustowości ulicy. To miał być warunek kolejnej rundy konsultacji. Wczorajsze spotkanie było więc, zdaniem Sobczaka, nieuzasadnione.

    Pierwotnie koncepcja przebudowy ul. Grunwaldzkiej zakładała, że ścieżka rowerowa ma prowadzić od Junikowa po okolice skrzyżowania z Roosevelta i rondem Kaponiera. Okazało się jednak, że znaczna część osób przychodzących na konsultacje nie zgadza się na zwężenie odcinka Grunwaldzkiej pomiędzy Wojskową a Matejki do jednego pasa (drugi miałby być przeznaczony dla rowerzystów).

    Dlatego ZDM postanowił przygotować nowe rozwiązania dla tego fragmentu przyszłej trasy. Jednocześnie, choć mieszkańcy innych osiedli początkowo popierali proponowane rozwiązania, teraz bardziej sceptycznie podchodzą do koncepcji wydzielenia torowiska tramwajowego pomiędzy ul. Stolarską a przystankiem przy hotelu Sheraton.

    - Podobne rozwiązanie zastosowano np. na moście Teatralnym. Też były głosy sprzeciwu, a kto o tym teraz pamięta? - przekonywał Tadeusz Nawalaniec, zastępca dyrektora ds. inżynierii ruchu ZDM.
    1 »

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (14)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Mądrość urzędników

    współczesny głupek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 3

    widać na Kościelnej! Przypowiastka o wielbłądzie i uchu igielnym się sprawdza!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Grunwaldzka bezpieczna, dostępna i szybka - prowokacja ZDM-u

    heimatschutz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 6

    Róbcie tak dalej, a sytuacja będzie jak w Komornikach na Głogowskiej. Z dwóch pasów robi się jeden i nieustający korek. Kierowcy zamiast jechać drogą główną rozjeżdżają się po drogach osiedlowych i...rozwiń całość

    Róbcie tak dalej, a sytuacja będzie jak w Komornikach na Głogowskiej. Z dwóch pasów robi się jeden i nieustający korek. Kierowcy zamiast jechać drogą główną rozjeżdżają się po drogach osiedlowych i lokalnych zwiększając tam ruch i generując niebezpieczeństwa dla mieszkańców. Taki sam los będzie czekał mieszkańców Łazarza i Jeżyc. Wybudujcie w końcu tą III ramę komunikacyjną tak by ruch międzydzielnicowy nie kierował się do centrum, a potem zawężajcie ulice. Inaczej skończy się to komunikacyjnym paraliżem zachodniej części miasta. A poza tym grunty wywłaszczano w celu poszerzenia ulicy. Jeżeli jednak cel nie został spełniony, to wg ustawy wywłaszczeniowej wywłaszczone grunty należy oddać z powrotem byłym właścicielom. Ścieżka rowerowa nie była celem wywłaszczenia, a podwójna jezdnia.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kiedy referendum o odwołanie Prezydenta miasta

    waz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 12

    Najwyzszy już czas aby powstał komitet referendalny wnioskujący o odwołanie prezydenta Miasta.
    Jego decyzje już sparaliżowały miasto , co będzie dalej ? Budowanie ścieżek rowerowych kosztem pasów...rozwiń całość

    Najwyzszy już czas aby powstał komitet referendalny wnioskujący o odwołanie prezydenta Miasta.
    Jego decyzje już sparaliżowały miasto , co będzie dalej ? Budowanie ścieżek rowerowych kosztem pasów dla samochodów / a na ścieżce jedzie rower raz na 10 minut / , brak koncepcji likwidacji korków w miescie, ciągłe remonty bez uprzedniego przygotowania projektowego i wykonawczego. Ścieżki rowerowe tak , ale nie kosztem pasów dla samochodów . Nie ma żadnych planów budowy nowych dróg opasających centrum , które pozwoliłyby wyprowadzić ruch ze śródmieścia . Tu kłania się trzecia rama , którą pomału trzeba zaczą budować . Proponuję wyjazd do Białegostoku , gdzie nie ma w ogóle korków , ale za to są szerokie , wielopasmowe ulice ,Ścieżki rowerowe też są! ale obok jezdni.

    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie kosztem jezdni

    Kosztorysant (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    Ścieżkę trzeba zrobić nie kosztem jezdni, a kosztem bloków. Kierowcy zadowoleni, rowerzyści też, a niezadowolonych mieszkańców bloków już nie będzie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dość

    Jaśkowicz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 12

    Paru pieniaczy nie może zablokować usprawnień dla tramwajów !!! To jest oczywiste że te zmiany są dobre !

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nie dla idiotów!

    POZNANIAK (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 17

    Może by ktoś wreszcie by sprawdził jak jeżdżą po mieście "rowerzyści", większość z nich to idioci i ignoranci nie mający pojęcia o przepisach oraz kulturze poruszania się ! WIĘKSZE PRZYWILEJE DLA...rozwiń całość

    Może by ktoś wreszcie by sprawdził jak jeżdżą po mieście "rowerzyści", większość z nich to idioci i ignoranci nie mający pojęcia o przepisach oraz kulturze poruszania się ! WIĘKSZE PRZYWILEJE DLA IDIOTÓW TO KPINA Z MIESZKAŃCÓW POZNANIA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nie jesteś "POZNANIAK"

    ss (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 9

    takimi wypowiedziami prezentujesz poziom dna!!! zwykłe dno!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jest za co pochwalić ZDM :)

    Rauber (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 10

    Mądre zmiany cieszą bo to mądra zmiana.

    Bawią za to pocieszne frustracje pana F. Kaczmarka na Facebooku.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dobre zmainy

    troll (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 6

    dobre zmiany są także na Kościelnej Nad Wierzbakiem, tymczasowo są tylko korki i niezadowolenie kierowców


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 12

    Za to pasażerowie autobusu linii 64 są bardzo zadowoleni. Warto zauważyć, że po mieście poruszają się nie tylko kierowcy samochodów. Ściślej mówiąc, to kierowcy są mniejszością użytkowników dróg....rozwiń całość

    Za to pasażerowie autobusu linii 64 są bardzo zadowoleni. Warto zauważyć, że po mieście poruszają się nie tylko kierowcy samochodów. Ściślej mówiąc, to kierowcy są mniejszością użytkowników dróg. 57% podróży w Poznaniu realizowanych jest w inny sposób, niż samochodem.
    A na Kościelnej i Nad Wierzbakiem akurat korki były zawsze w porannym i popołudniowym szczycie.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A skąd ta cyfra ?

    outlaw (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

    Czy czasem nie z kapelusza albo spod Jaśkowego beretu z antenką ?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 2

    A z Planu Transportowego Aglomeracji Poznańskiej na lata 2014-2025. To, że samochodów widać najwięcej, bo stoją w korkach, to takie złudzenie optyczne. W każdym samochodzie jest średnio (jak...rozwiń całość

    A z Planu Transportowego Aglomeracji Poznańskiej na lata 2014-2025. To, że samochodów widać najwięcej, bo stoją w korkach, to takie złudzenie optyczne. W każdym samochodzie jest średnio (jak napisał zxcv) 1,4 osoby, a to oznacza, że mniej więcej w 1 na 3 samochody siedzi ktoś więcej niż kierowca. Większość wozi d... kierowcy, teczkę i powietrze. Niechcący zrobiłem błąd w tym co napisałem. Dokładnie 60% osób to pasażerowie komunikacji miejskiej (43%), piesi (13%) i rowerzyści (4%), choć od czasu badania w 2013 roku liczba rowerzystów uległa zwiększeniu. Dodatkowo warto wspomnieć, że w poszczególnych dzielnicach (osiedlach), rozkład podziału zadań transportowych wygląda nieco inaczej i tak np. mieszkańcy Grunwaldu czy Łazarza częściej korzystają z transportu publicznego i rowerów niż samochodów, ze względu na dobre skomunikowanie z centrum. Inaczej oczywiście sytuacja będzie wyglądała w przypadku mieszkańców Naramowic czy Szczepankowa - tam udział samochodu będzie większy, ale nie ma to znaczenia w kontekście ul. Grunwaldzkiej.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    w Poznaniu mamy 1,4 samochodu na gospodarstwo domowe, ale większość zostaje pod domami

    zxcv (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    z badań jeszcze z czasów Grobelnego - 2013 r.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    złe zmiany

    troll2 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 8

    nie wiem czy wiesz kto rządzi w Poznaniu - ta opcja preferuje od 9 lat złe zmiany i dalej to robi

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY