Wiceprezes Apsysu na niedawnym wbudowaniu kamienia węgielnego przyznał, że doszło do porozumienia między spółką, a władzami miasta, które zakłada częściową przebudowę ronda jeszcze przed jego kapitalnym remontem planowanym przez miasto. - Nie wiemy w jakiej perspektywie miasto zmodernizuje rondo Rataje, dlatego przygotowaliśmy się tak, żeby to rondo po otwarciu galerii działało bez tego - tłumaczy Maciej Wróblewski, wiceprezes Apsysu.
Po co jednak w tej chwili inwestować na rondzie skoro miasto planuje jego kompleksową przebudowę? Przedstawiciel Apsysu tłumaczy, że dla spółki to żaden wydatek. - Dodanie przez nas pasa na rondzie to większy komfort wszystkich kierowców, również tych jadących do naszego centrum. Nowy układ komunikacyjny będzie powstawał równo z budową centrum handlowego. W tej chwili tworzony jest projekt przebudowy dróg Jana Pawła II i ronda Rataje. Spodziewamy się pozwolenia na budowę na jesień - wyjaśnia szczegółowo Wróblewski.
Czytaj: Łacina zmienia nazwę. Teraz to galeria handlowa Posnania [ZDJĘCIA]
ZDM przyznaje, że do "porozumienia" doszło na wiosnę. Tomasz Libich z biura prasowego zarządu dróg nie chciał odpowiedzieć jaki sens ma inwestowanie na rondzie skoro miasto lada moment chce starać się o unijne pieniądze na jego przebudowę. Nie chciał też powiedzieć czy taka prowizorka nie doprowadzi do opóźnień w planowanej kompleksowej przebudowie ronda.
Mariusz Wiśniewski, radny reprezentujący mieszkańców Starołęki i Rataj, uważa, że wszelka "kosmetyka" i prowizoryczne ułatwienia dla kierowców są w tej chwili bez sensu. Zwraca też uwagę na kwestię utrudnień w ruchu dla mieszkańców Rataj i całej południowo - wschodniej części miasta. - Fundujemy mieszkańcom podwójne korki. Pierwsze przy przebudowie Apsysu, a drugie kiedy rondo będzie przebudowywało miasto - mówi. I dodaje, że ruch w tej części miasta i tak jest już trudny ze względu na zamkniętą nitkę estakady katowickiej.
Libich odpowiada na to, że wszystkie inwestycje powodują utrudnienia komunikacyjne. - ZDM stara się je maksymalnie minimalizować - mówi.
Zobacz: Centrum handlowe Posnania powstaje, bo bank uznał to za rewitalizację miasta
Radny Tomasz Lewandowski uważa z kolei, że należy porównać koszt społeczny poniesiony w związku z korkami przy przebudowie planowanej przez Apsys, a korkami jakie mogą się tworzyć po otwarciu centrum. - Z drugiej strony mamy do czynienia z sytuacją gdzie rozkopuje się drogi by za rok czy dwa do tego wracać - mówi.
To nie jedyne prace planowane przez Apsys w tym rejonie. Na przełomie lipca i sierpnia rozpocznie się modernizacja i ul. B. Krzywoustego (w pierwszej kolejności nitki północnej). W marcu 2015 r. rozpocznie się przebudowa ul. Jana Pawła II. Na odcinku rondo Rataje - Śródka pojawi się trzeci pas ruchu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?