Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa ronda Rataje. Będzie prowizorka zamiast planowanej przebudowy?

Karolina Koziolek
Apsys zmienia rondo Rataje. Będzie prowizorka?
Apsys zmienia rondo Rataje. Będzie prowizorka? archiwum
Rok temu miasto ogłosiło założenia przebudowy ronda Rataje - ruch samochodowy pod ziemią, piesi i tramwaje na powierzchni. Teraz okazuje się, że wbrew tym założeniom magistrat pozwala na częściową przebudowę ronda spółce Apsys, inwestorowi budującemu centrum handlowe Posnania.

Wiceprezes Apsysu na niedawnym wbudowaniu kamienia węgielnego przyznał, że doszło do porozumienia między spółką, a władzami miasta, które zakłada częściową przebudowę ronda jeszcze przed jego kapitalnym remontem planowanym przez miasto. - Nie wiemy w jakiej perspektywie miasto zmodernizuje rondo Rataje, dlatego przygotowaliśmy się tak, żeby to rondo po otwarciu galerii działało bez tego - tłumaczy Maciej Wróblewski, wiceprezes Apsysu.

Po co jednak w tej chwili inwestować na rondzie skoro miasto planuje jego kompleksową przebudowę? Przedstawiciel Apsysu tłumaczy, że dla spółki to żaden wydatek. - Dodanie przez nas pasa na rondzie to większy komfort wszystkich kierowców, również tych jadących do naszego centrum. Nowy układ komunikacyjny będzie powstawał równo z budową centrum handlowego. W tej chwili tworzony jest projekt przebudowy dróg Jana Pawła II i ronda Rataje. Spodziewamy się pozwolenia na budowę na jesień - wyjaśnia szczegółowo Wróblewski.

Czytaj: Łacina zmienia nazwę. Teraz to galeria handlowa Posnania [ZDJĘCIA]

ZDM przyznaje, że do "porozumienia" doszło na wiosnę. Tomasz Libich z biura prasowego zarządu dróg nie chciał odpowiedzieć jaki sens ma inwestowanie na rondzie skoro miasto lada moment chce starać się o unijne pieniądze na jego przebudowę. Nie chciał też powiedzieć czy taka prowizorka nie doprowadzi do opóźnień w planowanej kompleksowej przebudowie ronda.

Mariusz Wiśniewski, radny reprezentujący mieszkańców Starołęki i Rataj, uważa, że wszelka "kosmetyka" i prowizoryczne ułatwienia dla kierowców są w tej chwili bez sensu. Zwraca też uwagę na kwestię utrudnień w ruchu dla mieszkańców Rataj i całej południowo - wschodniej części miasta. - Fundujemy mieszkańcom podwójne korki. Pierwsze przy przebudowie Apsysu, a drugie kiedy rondo będzie przebudowywało miasto - mówi. I dodaje, że ruch w tej części miasta i tak jest już trudny ze względu na zamkniętą nitkę estakady katowickiej.

Libich odpowiada na to, że wszystkie inwestycje powodują utrudnienia komunikacyjne. - ZDM stara się je maksymalnie minimalizować - mówi.

Zobacz: Centrum handlowe Posnania powstaje, bo bank uznał to za rewitalizację miasta

Radny Tomasz Lewandowski uważa z kolei, że należy porównać koszt społeczny poniesiony w związku z korkami przy przebudowie planowanej przez Apsys, a korkami jakie mogą się tworzyć po otwarciu centrum. - Z drugiej strony mamy do czynienia z sytuacją gdzie rozkopuje się drogi by za rok czy dwa do tego wracać - mówi.

To nie jedyne prace planowane przez Apsys w tym rejonie. Na przełomie lipca i sierpnia rozpocznie się modernizacja i ul. B. Krzywoustego (w pierwszej kolejności nitki północnej). W marcu 2015 r. rozpocznie się przebudowa ul. Jana Pawła II. Na odcinku rondo Rataje - Śródka pojawi się trzeci pas ruchu.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski