– Najdalej 22 lipca powinniśmy uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, czyli ZRID. Potem zostanie przekazany wykonawcy plac budowy. Z inwestycją ruszamy wraz z początkiem sierpnia – zapowiada Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta.
Zadanie obejmuje przebudowę ulic, torowiska tramwajowego, przystanków komunikacji miejskiej, które zostaną wydłużone i dostosowane do obsługi tak tramwajów, jak i autobusów.
– Poprawi się jakość peronów przystankowych, pojawią się elektroniczne tablice informacyjne, infrastruktura pod biletomaty i udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami – wyjaśnia Wiśniewski.
Zastępca prezydenta przyznaje, że choć podczas budowy rondo będzie przejezdne, a prace na torowisku etapowane, to jednak pasażerowie muszą liczyć się z utrudnieniami.
– Przez jakiś czas nie będzie tramwajów – uprzedza Wiśniewski. – Te prace są dla nas priorytetem i zależy nam, aby do końca przyszłorocznych wakacji uruchomić tramwaj.
Roboty torowe będą prowadzone na ul. Krzywoustego (od ronda do końca mostu Królowej Jadwigi), Jana Pawła II (od ronda do Kórnickiej) i Zamenhofa (od ronda do skrzyżowania z Piłsudskiego). Na tych odcinkach powstanie wydzielone, ciche torowisko, po którym będą mogły jeździć także autobusy.
Sprawdź też:
Na rondzie Rataje pojawią się dwa dodatkowe pasy ruchu.
– Tarcza ronda zostanie poszerzona. Dojdzie dodatkowy lewoskręt z Jana Pawła II w Krzywoustego oraz pas dla autobusów co ułatwi życie kierowcom – tłumaczy Wiśniewski. I dodaje: – Na przebudowie ronda skorzystają pasażerowie. Wspólne przystanki tramwajowo-autobusowe umożliwią im przesiadki „drzwi w drzwi”.
Po rozpoczęciu inwestycji roboty będą prowadzone na ul. Jana Pawła II, od Kórnickiej w kierunku ronda Rataje. Należy się tutaj liczyć z poważnymi utrudnieniami. Lepiej będzie unikać przejazdu przez rondo Rataje, do dyspozycji kierowców będą dwa pasy. Kolejne etapy organizacji ruchu będą wprowadzane wraz z postępem prac. Spółka PIM zapewnia, że o zmianach i mogących wystąpić uciążliwościach będzie informować z wyprzedzeniem.
– W ubiegłym roku przebudowaliśmy rondo Śródka i skrzyżowanie Jana Pawła II z Baraniaka – przypomina Wiśniewski, wskazując, że te inwestycje oraz przebudowa trasy na Górnym Tarasie Rataj nieprzypadkowo zostały zrealizowane wcześniej. Te trasy zostaną wykorzystane na objazdy, aby nie zakorkować ronda Rataje.
– Będą aż trzy pasy do skrętu w lewo z Jana Pawła II w Baraniaka – twierdzi Wiśniewski.
Później zgodnie z harmonogramem budowlańcy przeniosą się na Zamenhofa i Krzywoustego. W ramach inwestycji, w okolicy ronda powstaną nowe chodniki, ścieżki rowerowe i mała architektura, rozbudowane zostanie oświetlenie, powstanie infrastruktura teletechniczna. W marcu 2022 r. planuje się zakończenie wszystkich robót wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.
Gdy rozpocznie się przebudowa ronda Rataje, lepiej będzie unikać tego miejsca.
Przebudowa ronda Rataje ruszy już tego lata. Łatwo nie będzi...
Zobacz też:
Największe absurdy drogowe w Polsce: Kto to wymyślił? [ZDJĘCIA]
Sprawdź też:
Wojciech Kossakowski - 3 konkrety dla WiM
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Te popularne seriale wracają na ekrany tej jesieni. Sprawdź, co o nich wiesz - QUIZ
- Nowa żona Ronaldo: czwarta i młodsza od niego o 14 lat. Takie było ich wesele [WIDEO]
- Nowy "Znachor" to najlepsza ekranizacja w historii? Tym się różni od starego klasyka
- Trzyosobowa rodzina zginęła w wypadku na A1. Wiadomo, z jaką prędkością pędziło auto