Remont trasy kórnickiej w Poznaniu. "Ostatnia odsłona większego zadania"
Przebudowa trasy jest koniecznością z powodu zużycia i stanu technicznego torowiska., które powodują, że tramwaje jeżdżą tam wolniej niż mogłyby kursować.
Poznańskie Inwestycje Miejskie informują, że inwestycja obejmie kompleksowo przebudowę trasy tramwajowej od skrzyżowania ul. Jana Pawła II i ul. Kórnickiej do os. Lecha, co oznacza zdjęcie i ponowne położenie torowiska, sieci trakcyjnej i zainstalowanie infrastruktury towarzyszącej. W efekcie ma powstać torowisko o nowoczesnych parametrach technicznych i technologicznych, trwałe i bezpieczne.
- Ograniczona zostanie emisja drgań i hałasu, zmienią się także lokalizacje przystanków, ponadto zostaną one dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami - mówi Justyna Litka, prezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie. - Wyłoniony w postępowaniu przetargowym wykonawca rozbuduje również układ drogowy, gdyż przewidziane jest przedłużenie ul. Pleszewskiej i rozbudowa ul. Kaliskiej. Piesi i rowerzyści także zyskają nową infrastrukturę.
Projekt przewiduje przebudowę przystanków Kórnicka (za ul. Jana Pawła II, przy remontowanym torowisku) i os. Tysiąclecia, a także rozbiórkę peronów przystanku Polanka, który zastąpiony będzie dwoma nowymi: Polanka - bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina - w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych. PIM zapowiadają, że na peronach pojawią się elementy wyposażenia dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową i dysfunkcją wzroku, do potrzeb których dostosowane będą schody i pochylnie.
Jednocześnie ma być zbudowane ponad dwustumetrowe przedłużenie ul. Pleszewskiej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Zygmunta Warczygłowy do skrzyżowania z ulicami Kaliską i Polanka. Utworzy je jednojezdniowa ulica z chodnikiem po obu stronach i drogą rowerową po stronie wschodniej.
- Po przebudowie przejazd przez torowisko tramwajowe w ciągu ul. Milczańskiej nie będzie dostępny dla samochodów, przewiduje się tam budowę wyłącznie przejścia i przejazdu dla pieszych i rowerzystów – ostrzegają Poznańskie Inwestycje Miejskie. - Przewiduje się za to rozbudowę ul. Kaliskiej na odcinku od ul. Polanka do ul. Jana Pawła II z dostosowaniem organizacji do ruchu jednokierunkowego na tym odcinku, z możliwością przejazdu przez torowisko. W planach jest również budowa ciągu pieszego i rowerowego po południowej stronie torowiska do ul. Piaśnickiej i Inflanckiej.
- Nadchodząca inwestycja jest ostatnią odsłoną większego zadania, które obejmowało także torowisko na Górnym Tarasie Rataj od os. Lecha do ronda Żegrze oraz nową trasę do ul. Unii Lubelskiej. Dzięki wszystkim trzem inwestycjom oraz modernizacji ronda Rataje, podróż tramwajem w tej części Poznania staje się wygodna i coraz bardziej niezawodna – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.
Plan przebudowy ulicy nie zyskał jednak aprobaty mieszkańców, którzy dowiedzieli się, że trzeba będzie wyciąć 121 drzew, a tylko 14 będzie mogło być przesadzone. W zamian za wycięte mają być przeprowadzone nasadzenia nowych 250 drzew.
Zakończenie prac zaplanowano na drugą połowę przyszłego roku.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?