Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku potwierdza, że tuż po długim weekendzie majowym PKP planuje ruszyć z rozbiórką wiaduktu na ul. Szczecińskiej. W jego miejscu stanie nowa konstrukcja. W czasie prac przejazd i przejście pod wiaduktem będzie niemożliwe.
- Te roboty wymagają bezpieczeństwa, bo jest to rozbiórka całego obiektu, potem fundamentowanie i budowa zupełnie nowej struktury – mówi Tomasz Orłowski, dyrektor ZIM.
Objazdy dla kierowców poprowadzone zostaną ulicami Sobieskiego, 3 Maja, Kołłątaja, Grottgera, Witkacego i Przemysłową. Piesi będą mogli skorzystać z przejścia przez stację kolejową od strony ul. Konopnickiej. Szczegółową organizację ruchu miasto planuje opublikować w przyszłym tygodniu.
Budowa nowego wiaduktu ma potrwać około siedmiu miesięcy. Zakres prac wchodzących w inwestycję związaną m.in. z modernizacją stacji Słupsk obejmuje również rozbiórkę starych i budowę nowych wiaduktów na ul. Grunwaldzkiej i Bałtyckiej. Roboty przy każdym z dwóch pozostałych wiaduktów potrwać mają około czterech miesięcy. By zminimalizować utrudnienia, prace realizowane będą etapami. Najpierw powstanie nowy obiekt przy ul. Szczecińskiej, następnie wykonawca zbuduje nowy wiadukt przy ul. Bałtyckiej, a później przy ul Grunwaldzkiej. Nowe konstrukcje mają zapewnić sprawny ruch pociągów na trasie Słupsk – Gdynia.
Przypomnijmy, w ramach inwestycji PKP, na stacji Słupsk przebudowane zostaną trzy perony. Będą wyższe, co ułatwi podróżnym wsiadanie do pociągów. Wygodny dostęp do kolei dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zapewnią windy z przebudowanego przejścia pod torami. Na peronach zostaną zachowane i odrestaurowane zabytkowe wiaty oraz kioski, podkreślające historyczny charakter stacji.
Nowoczesny system informacji pasażerskiej ułatwi orientację, a wyświetlacze poinformują o przyjazdach i odjazdach pociągów. Nowe lokalne centrum sterowania wraz z systemem sterowania ruchem kolejowym zapewnią sprawne i bezpieczne prowadzenie pociągów. Na Słupi przebudowany zostanie most kolejowy, który umożliwi przeprowadzenie przez rzekę drugiego toru. Inwestycja obejmie także przebudowę trzech wiaduktów kolejowych, przejścia podziemnego pod torami oraz pięć przepustów. W Kobylnicy Słupskiej, w ciągu linii kolejowej nr 202, zbudowany zostanie nowy peron, który zwiększy możliwości obsługi podróżnych na trasie Słupsk – Szczecin.
Zakończenie wszystkich prac budowlanych w ramach projektu planowane jest w 2026 r. Wartość robót to blisko 562 mln zł.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?