Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przewozili żwir i beton. Pojazdy ważyły o wiele ton za dużo

WB
W ostatnich dniach doszło do licznych interwencji Inspektoratu Transportu Drogowego.
W ostatnich dniach doszło do licznych interwencji Inspektoratu Transportu Drogowego. WITD
Pojazdy, którymi przewożono żwir i beton ważyły o wiele ton za dużo, a ciężarówka załadowana kruszywem miała niebezpieczną usterkę. Kontrole inspektorów podlaskiej, wielkopolskiej i opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego zakończyły się zakazami dalszej jazdy.

Kontrole WITD

W ostatnich dniach doszło do licznych interwencji Inspektoratu Transportu Drogowego.

W nocy z 17 na 18 listopada inspektorzy z suwalskiego oddziału WITD w Białymstoku zatrzymali na drodze ekspresowej nr 61 ciężarówki, którymi był przewożony żwir.

- Pojazdy były za ciężkie. Inspekcyjne wagi wskazały przekroczenia tonażu ponad dopuszczalne w tym przypadku 40 t o 10,5 t, 10,1 t oraz 8,6 t. W każdym z przypadków przekroczone były także naciski osi nienapędowych naczepy – o 8,8 t, 8,6 t i 7,9 t. Kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi, a wobec przedsiębiorców wszczęto postępowania administracyjne w sprawie nałożenia kar pieniężnych

– informuje WITD.

Czytaj też: Tragedia w Swarzędzu. Nie było wolnej karetki. Do 4-latki wysłano strażaków i LPR. Dziewczynka nie przeżyła

Jeden z ciągników samochodowych wykazywał, ponadto, awarię przeciwblokującego układu hamulcowego. Inspektorzy podlaskiej ITD zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu. Ciężarówki przeładowane materiałem sypkim zostały skierowane na parking strzeżony. Mogły kontynuować jazdę po przeładowaniu nadmiaru ładunku.

Przekroczony dopuszczalny tonaż miała także betoniarka, zatrzymana 17 listopada w Lesznie przez inspektorów wielkopolskiej ITD.

- Zamiast maksymalnie 32 t, pojazd przewożący beton towarowy ważył 40,6 t. Za duży o 5,7 t był także nacisk podwójnej osi napędowej „gruszki”. Wobec przedsiębiorcy wszczęto postępowanie administracyjne. W trakcie kontroli okazało się, że to nie pierwszy pojazd należący do przedsiębiorcy, który został zatrzymany przez inspektorów ITD za zbyt dużą wagę. Pojazd, którym przewożono za dużo betonu, nie mógł pojechać dalej do czasu doprowadzenia go do stanu normatywnego

– wyjaśniają pracownicy WITD.

Zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego i zakazem dalszej jazdy zakończyła się natomiast kontrola pojazdu przewożącego kruszywo, zatrzymanego dwa dni wcześniej przez kędzierzyńsko-kozielskich inspektorów opolskiej ITD. W trakcie kontroli stwierdzono wycieki płynów eksploatacyjnych z okolicy silnika. Za usterkę zakwalifikowaną jako niebezpieczna konsekwencje poniosą przewoźnik i osoba zarządzająca transportem w przedsiębiorstwie.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Wiele na ten temat dowiedzieć można się w książce: Tajemnice Żuławki. Jej autorami są Jarosław Rola i Zygmunt Rola. Zawiera ona dziesięć gawęd, które traktują o wynikach prac wykopaliskowych w latach 90.

Oto niesamowita, zapomniana wieś w Wielkopolsce. Ludzie mies...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski