reklama

Przewozy Regionalne w Wielkopolsce: Tajemniczy klient sprawdzi jakość

Robert Domżał
Kolejarze z Przewozów Regionalnych zapowiadają poprawę jakości obsługi podróżnych. Ich pracę prześwietli Tajemniczy Klient. Na początek jednak dostali wyremontowany pociąg elektryczny za 8,5 miliona złotych.

Brudne, spóźnione a na dodatek awaryjne - tak przez lata mówiono o polskich pociągach. Przewozy Regionalne zapowiadają zmianę wizerunku. Właśnie odebrały pierwszy z ponad dwudziestu pociągów jakie zostaną zmodernizowane. Ale o jakości podróży decyduje nie tylko wagon i lokomotywa. Jeszcze w tym roku ma się zmienić jakość obsługi podróżnych. A służyć temu ma projekt „Tajemniczy klient”, który właśnie rozpoczyna się w spółce Przewozy Regionalne.

- Chcemy by „Tajemniczy Klient” obnażył najsłabsze ogniwa naszego działania. Od niego dowiemy się jak wygląda obsługa podróżnych w pociągu, na jakie problemy napotyka podróżny przy kupnie biletów. Jego zadaniem będzie wskazać, co należy poprawić, by pociągi były bardziej dostępne dla niepełnosprawnych i matek z dziećmi – wyjaśnia Mateusz Żmuda, dyrektor Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

Po wstępnym audycie spółka będzie pracowała nad usunięciem wskazanych wad, po czym kontroler pojawi się ponownie. Jak twierdzi dyrektor Żmuda audytor nie jest znany kolejarzom. Będzie to kilka osób, które sprawdzą różne obszary pracy kolei.

Zmiany w spółce Przewozy Regionalne nastąpią i z innych powodów. W tym roku na emeryturę odchodzi wielu pracowników. Będą to roczniki 1954 – 1956. W ich miejsce zatrudnieni zostaną młodzi pracownicy.

Drużyny nowych pociągów, a tym roku pojawi się ich w Wielkopolsce jeszcze około dwudziestu mają dostosować swoje zachowanie do stanu technicznego pojazdów.

Warunkiem użyczenia pociągów jest na przykład wykorzystanie wszystkich urządzeń jakie są w pociągu do informowania podróżnych. Chodzi o to, że część komunikatów podawanych jest przez automat, ale pozostałe mają być zapowiadane przez obsługę. Kolejarze będą więc uczyli się mówić przez mikrofon. Będą też mieli obowiązek pomagać wnieść bagaż do pociągu i pomóc przy wysiadaniu osobom, które mają z tym problem.

Tak jak maszyniści, tak i obsługa pociągu będzie otrzymywała certyfikat. Za niedotrzymanie jakości obsługi w umowie między Wielkopolskim Urzędem Marszałkowskim, który zamawia pociągi a Przewozami Regionalnymi przewidziane są kary – wyjaśnia Jerzy Kriger, dyrektor Departamentu Transportu Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 18

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Podróżny

I tu się zgadzam z tym co napisane to się nawet widzi tylko karać i karać tak chcecie podnieś kulturę obsługi uśmiech mało ważny liczy się tylko kasa i to ma być wizerunek !

p
pracownik PR

"Pięknie" tutaj jest napisane o tajemniczym kliencie: "Chcemy by „Tajemniczy Klient” obnażył najsłabsze ogniwa naszego działania. Od niego dowiemy się jak wygląda obsługa podróżnych w pociągu, na jakie problemy napotyka podróżny przy kupnie biletów", a tymczasem zmusza się nas, właśnie poprzez tajemniczego klienta, do karania ludzi za niezgłoszenie braku biletu. Niepobranie tzw. opłaty dodatkowej w wysokości 8 zł lub 60 zł może nas kosztować utratę pracy z Art. 52 kp z zarzutem zaboru mienia. Tajemniczy klient nie jest po to aby " obnażył najsłabsze ogniwa naszego działania" ale po to żeby rozwalić to wszystko. Jeśli chcieliby naprawdę coś zmienić na lepsze to powinni znieść opłaty dodatkowe, zająć się ulepszeniem taboru oraz punktualnością i większą liczbą pociągów, a także lepszym skomunikowaniem. Karanie ludzi, którzy chcą jechać pociągiem przewozów regionalnych nie przysporzy im klientów i na pewno nie świadczy dobrze o przewoźniku.
Pracownik w tej spółce został zmuszony pobierać haracz za przejazd (pod groźbą utraty pracy), a podróżny jest tylko zbędnym dodatkiem do pociągów przewozów regionalnych. Smutne i przykre jest to, że nie szanuje się ludzi.

p
pisuar

ciocia z ministerstwa

d
dojezdzajacy

jedna jaskolka wiosny nie czyni a najwazniejsze czy biletomat bedzie w wagonie to jest podstawa a nie wyglaszanie komunikatow ktore i tak sa bez sensu

Nie prawda kibelki (en57) własności umww jeżdzą co najmniej od roku w PR

o
op

Zmu.. pieprzy takie glupoty ze goscia nie chce mi sie sluchac. niech powie jak jest dyre. i kto go popiera

U
UTK

Przypominamy, że wygłaszanie komunikatów przez obsługę pociągu w trakcie jazdy i za pomocą mikrofonu umieszczonego w kabinie maszynisty jest niezgodne z przepisami. Przypadki w których kierownik pociągu ma prawo przebywać w kabinie kierującego pojazdem kolejowym są jasno określone w stosownych instrukcjach.

K
Kleofas2

Ale z ciebie frustrat... Tak - oczywiście - z penerami... :-(

b
b

To jest skład KW jedynie realizujący kursy dla taborowo robiących bokami PR.

p
pasażer

> - przywrócić dawny, komunistyczny standard, mianowicie firanki i wymienne zagłówki
I żuli smrodzących papierochami w całym pociągu też?

g
gośc

Niech wezmą przykład z Kolei Wielkopolskich. tam bilet w pociągu można kupić bez dodatkowej opłaty. Inne podejście konduktora do pasażera.

w
wrednydziad

Żaden pojazd Przewozów Regionalnych nie ma malowania KW i herbu Wielkopolski na burcie!

w
wlkp

Oj Dzaidu - en57-1025 jeździł i jeździ dalej w barwach PR ;)
Kolejki Wielkopolskie mają też w tych samych barwach ale tego konkretnego nie otrzymali!

a
a

to jest pojazd Przewozów Regionalnych, świeżo zmodernizowany

p
pkp

Koszt Tajemniczego Klienta powinien być pokryty z wynagrodzenia członkow zarządu spółki PR. Zarobki mają napewno wieksze niż premier i prezydent RP a to dlatego, że zakres obowiązkow wymaga wiedzieć jak kierować spółką aby było dobrze. Jeżeli nie wiedzą to powinni pracować za mniejsze pieniądze. Może prezesem spolki PR powinien zostać ów Tajemniczy Klient?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3