Proponowane miejsca to: plac Wiosny Ludów (na ul. Strzeleckiej w kierunku Podgórnej), ul. Łąkowa (na ul. Strzeleckiej w kierunku Podgórnej), Rynek Wildecki (na ul. Wierzbięcice w kierunku Matyi), Rynek Wildecki (na ul. Wierzbięcice w kierunku Dębca) oraz Kórnicka (na ul. Kórnickiej w kierunku centrum, w formie „antyzatoki”).
Zobacz też: Na Gwarnej otwarto przystanek wiedeński. Kosztował 312 tys. zł [ZDJĘCIA]
Największe kontrowersje wywołuje pomysł stworzenia tego typu przystanku na Wildzie. Swój sprzeciw zgłaszają przede wszystkim działacze społeczni. – Nie mówimy „nie” przystankowi wiedeńskiemu w ogóle. Uważamy po prostu, że powinien on stanąć w innej lokalizacji – nie na Rynku Wildeckim, ale na Kosińskiego przy szpitalu ortopedycznym – mówi Dorota Bonk-Hammermeister z lokalnej inicjatywy Wildzianie i dodaje: - Po pierwsze tam z komunikacji miejskiej korzysta mnóstwo osób z różnymi dysfunkcjami i mają one problem z wejściem do tramwaju. Po drugie stworzenie takiego przystanku na Rynku Wildeckim to wyrzucenie 300 tysięcy w błoto. Torowisko na Wierzbięcicach wymaga remontu, który prędzej czy później zostanie przeprowadzony. Wtedy przystanek wiedeński trzeba będzie zdemontować.
Zarząd Transportu Miejskiego zapewnia, że jeśli w głosowaniu internetowym poznaniacy nie poprą stworzenia przystanku na Wildzie, przystanek powstanie w innym miejscu. - O tym, czy przy Rynku Wildeckim zbudowane zostaną przystanki wiedeńskie zdecydują sami mieszkańcy, biorąc udział w odbywających się konsultacjach społecznych. Głos mieszkańców jest dla nas wiążący. Zarząd Transportu Miejskiego wspólnie z Zarządem Dróg Miejskich przeprowadził analizę techniczno-ruchową lokalizacji przystanków, na których wsiadanie do tramwajów odbywa się z poziomu jezdni. W rejonie Wildy jednym z ocenianych przystanków był przystanek Kosińskiego. Zostanie on zmodernizowany w ramach kompleksowej przebudowy ul. 28 Czerwca 1956 roku – podaje Agnieszka Smogulecka z zespołu prasowego ZTM.
W środę odbyła się debata z udziałem mieszkańców Wildy, działaczy inicjatywy Wildzianie i przedstawicieli ZTM. Wildzianie przedstawili swoją propozycję zmiany infrastruktury komunikacyjnej w rejonie Rynku Wildeckiego. Polegałaby ona na stworzeniu dwóch przystanków w tej okolicy oraz zlikwidowaniu tych na Wierzbięciach i Górnej Wildzie. – Część mieszkańców, którzy pojawili się na spotkaniu chciałaby zachowania takiej infrastruktury, jaka jest teraz, części spodobał się nasz pomysł, który z resztą jest odwzorowaniem stanu sprzed wojny - stwierdza Bonk-Hammermeister.
ZTM podkreśla, że jest zainteresowany wszelkimi propozycjami, które mogą usprawnić transport zbiorowy. Obecnie jest w trakcie przygotowywania projektów przebudowy ulicy 28 Czerwca 1956 r. Na razie przedsięwzięcie jest w zbyt wczesnej fazie, żeby podać w przybliżeniu datę jego realizacji.
Wyniki głosowania na zaproponowane przez ZTM lokalizacje dla dwóch nowych przystanków wiedeńskich poznamy po jego zakończeniu. Pierwszy taki przystanek w mieście powstał w kwietniu tego roku przy ul. Gwarnej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?