reklama

Ranking 100: Kryzysowy rok przetasuje ranking?

Mateusz PilarczykZaktualizowano 
Z Marcinem Solskim, z firmy BT&A, która jest merytorycznym partnerem Rankingu 100, rozmawia Mateusz Pilarczyk

To już trzecia edycja "Rankingu 100". Widać, że firmy chcą się porównywać z innymi. Ranking 100 jest chyba jedyną możliwością takiego regionalnego porównania?
Marcin Solski: Rzeczywiście, Ranking 100 jest jedynym tego typu rankingiem organizowanym wyłącznie w Wielkopolsce i obejmującym firmy z regionu. Jako jeden z niewielu bierze pod uwagę nie tylko dane liczbowe takie jak zysk czy wysokość przychodów, ale także wskaźniki dynamiki tych wartości. Firmy, które wzięły udział w poprzednich edycjach mają ponowną szansę zmierzyć się ze swoimi konkurentami oraz sprawdzić, na ja-kich pozycjach uplasowały się w tym roku. Jednocześnie biorąc ponownie udział w tym przedsięwzięciu umacniają po-zycję na rynku, prezentują ma-rkę społeczeństwu, co jest pozytywnym zjawiskiem zarówno ze względów marketingowych i przejrzystości biznesu.

WYPEŁNIJ ANKIETĘ:
Ankieta "Ranking 100"

Nie jest tajemnicą, że 2012 rok był ciężki. Będą przetasowania w czołówce?
Marcin Solski: Jeśli chodzi o czołówkę rankingu w kategoriach absolutnych (przychody, zyski) nie spodziewałbym się dużych zmian. Mo-gą oczywiście pojawić się roszady między liderami w poszczególnych kategoriach, jednakże bez istotnych niespodzianek. Rok 2012 był trudnym okresem dla gospodarki, dlatego też ponownie możemy sprawdzić, jak poradziły sobie z nim zarówno duże jak i mniejsze firmy. Jak już wiemy z doświadczenia, małe przedsiębiorstwa mogą zaskoczyć i także uplasować się wysoko w rankingu, w kategoriach dotyczących dynamiki.

Polecamy: Nowe technologie pomnażają zyski nawet kilkukrotnie!

Ranking to w zasadzie pięć podrankingów opisujących w pełni wielkopolski biznes. Najbardziej prestiżowy jest ten przedstawiający największe firmy pod względem przychodu. W "kryzysowym" roku na wartości zyskają rankingi dotyczące zysku i rentowności?
Marcin Solski: Ranking największych firm pod względem przychodu czy też zysku osiągniętego w 2012 roku jest bardzo ważny, ponieważ można na jego podstawie wywnioskować skalę działalności przedsiębiorstwa. W rankingu nie chodzi jednak tylko o to, aby porównywać wartość przychodów. Aby porównać tak naprawdę jak radzą sobie firmy w okresie gorszej koniunktury oraz to, czy podjęte w ostatnim roku decyzje były słuszne, posiłkujemy się rankingami opartymi na wskaźnikach dynamiki przychodów, dynamiki zysku oraz rentowności.

WYDRUKUJ ANKIETĘ:
Ankieta "Ranking 100"

"Ranking 100" to też miejsce dla małych i średnich przedsiębiorstw?
Marcin Solski: Oczywiście, nie mogą równać się pod względem wartości przychodu czy zysku, jednakże nie oznacza to, że nie można ich ze sobą porównać. Małe firmy bardzo często radzą sobie lepiej w trudniejszych warunkach gospodarczych, ponieważ mogą często w sposób szybszy i bardziej elastyczny reagować na zmiany otoczenia gospodarczego. Zwróćmy uwagę również na to, że jeżeli mała firma ma umocnioną pozycję na rynku, a społeczeństwo jest do niej przyzwyczajone i regularnie kupuje jej produkty czy korzysta z jej usług, to kryzys tak naprawdę nie wywrze istotnego piętna na działalności takiego przedsiębiorstwa. I to właśnie kategorie dynamiki zmian dają możliwość pokazania się małym i średnim przedsiębiorstwom.

RAMKA:
Pod adresem

www.gloswielkopolski.pl/ranking100

oraz na dole tego artykułu publikujemy jednostronicową ankietę w formatach .pdf i .doc. Wystarczy podać w niej krótki opis firmy oraz wybrane dane finansowe za lata 2010, 2011 i 2012. Nie trzeba przesyłać żadnych innych dokumentów ani ich kopii. Na wypełnione ankiety czekamy do 15 lipca - można je wysyłać na adres mailowy ranking@glos.com lub na adres redakcji ul. Grunwaldzka 19, 60-782 Poznań.

Po tej dacie ankiety trafią do BT&A Professional Advisors, której audytorzy sprawdzą dane i przygotują pięć zestawień "Rankingu 100". Jego wyniki opublikujemy 25 września w specjalnym dodatku dołączonym do "Głosu Wielkopolskiego".

Rząd robi poduszkę na ewentualne spowolnienie gospodarcze

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3