Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont Kaponiery w Poznaniu: Praca wre, ale kiedy koniec? [ZDJĘCIA]

Katarzyna Dobroń
Remont Kaponiery w Poznaniu
Remont Kaponiery w Poznaniu Waldemar Wylegalski
Tramwaje przejadą z ronda Kaponiera na ulicę Święty Marcin dopiero na początku przyszłego roku. ZDM podaje na swojej stronie internetowej, że prace remontowe na ulicy Roosevelta (od mostu Uniwersyteckiego do mostu Teatralnego) potrwają do września 2015 roku, ale wykonawca przyznaje, że termin może przedłużyć się do końca przyszłego roku.

- Jeżeli pogoda pozwoli, to przejazd z ronda Kaponiera na ulicę Święty Marcin zostanie otwarty w pierwszym kwartale 2015 roku - potwierdza Zygmunt Napierała z Poznańskich Inwestycji Miejskich. - Na szczęście na razie pogoda nam sprzyja.

Zobacz też: Remont Kaponiery: Kto jeszcze wierzy, że kiedyś się skończy? [ZDJĘCIA]

We wrześniu ruszyła odbudowa rozebranych na początku roku przęseł mostu Uniwersyteckiego. Natomiast w pierwszej połowie października zabetonowano duży strop przy budynku Mercurego.

- W ciągu 14 godzin wylaliśmy 700 metrów sześciennych betonu - opowiada Zygmunt Napierała. - Ze względu na problemy ze strony niemieckiego dostawcy opóźnił się transport belek, potrzebnych do przeprowadzenia kolejnego etapu. Sytuacja została już opanowana i materiały przechodzą obróbkę w Polsce - dodaje.

Belki zostaną zamontowane na początku listopada. Każda z nich waży od 20 do 40 ton. Do ich zamontowania potrzeba dziesięciu osób i dwóch potężnych dźwigów.

Zobacz: Kaponiera z lotu ptaka: Tak wygląda remont z góry [ZDJĘCIA]

- Te prace będą prowadzone na odcinku PST w nocy, aby nie zakłócać transportu miejskiego. Wszystkie wykonywane do końca roku zadania nie powinny zakłócać komunikacji - zapewnia Zygmunt Napierała.

Remont komunikacyjnego serca Poznania rozpoczął się jeszcze przed mistrzostwami Euro 2012. Wykonano wówczas prace budowlane od mostu Dworcowego do ulicy Bukowskiej. Drugi etap przebudowy Kaponiery stanął jednak pod znakiem zapytania, gdy poprzedni wykonawca złożył do sądu wniosek o upadłość. Obecnie inwestycją zajmuje się spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Gotowe są drogi rowerowe i chodniki na ulicy Roosevelta, podziemny parking mieszczący 300 samochodów oraz szyby wind i ruchomych schodów.

Po zakończeniu remontu rondo Kaponiera będzie składało się z dwóch podziemnych poziomów. Na jednym z nich będą zatrzymywały się tramwaje PST. Ma też zniknąć podziemne przejście dla pieszych pod ulicą Dworcową.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski