Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rogal świętomarciński kontra inne produkty z całej Polski

Magdalena Baranowska-Szczepańska
Rogal świętomarciński kontra inne produkty z całej Polski
Rogal świętomarciński kontra inne produkty z całej Polski Anna Jarmuż
Rogalowe Muzeum Poznania walczy o przyznanie certyfikatu Polskiej Organizacji Turystycznej. Czy okaże się najlepszym produktem 2015?

Muzeum ma ogromne szanse na zdobycie certyfikatu. Zdobyło nominację w kategorii obiekt. I mimo że działa dość krótko (zaledwie półtora roku), to doskonale wpisało się w turystyczny krajobraz Poznania.

Każdy, kto raz je odwiedził, deklaruje, że wróci ponownie i rozreklamuje je wśród znajomych. I tak jest, bo turystów z dnia na dzień przybywa. A Rogalowe Muzeum Poznania to nie eksponaty zamknięte w oszklonej szafie, ale żywe centrum poznańskich tradycji, interakcji i humoru, ze szczególnym uwzględnieniem przepysznych rogali świętomar-cińskich oraz poznańskiej gwary. Tam historia miesza się z nowoczesnością i w dodatku pięknie pachnie.

Okna pomieszczeń, w których funkcjonuje, wychodzą wprost na ratuszową wieżę. W samo południe można więc oglądać trykające się koziołki i zajadać się pysznymi (własnoręcznie wypieczonymi!) rogalami. Miejsce jest dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, a obsługa włada kilkoma językami obcymi.

Rogalowe Muzeum Poznania obok Wielkiej Pętli Wielkopolski i Koronacji Królewskiej jest laureatem etapu regionalnego XIII edycji konkursu na „Najlepszy Produkt Turystyczny - Certyfikat POT”. - To najbardziej prestiżowe wyróżnienie w branży turystycznej - mówi Tomasz Wiktor, prezes Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. - Jedenaście wielkopolskich produktów już je ma.

Zdobywcami certyfikatów w latach 2004-2014, jako najbardziej wyjątkowe i profesjonalne produkty turystyczne w Wielkopolsce, są: Wielkopolski System Szlaków Rowerowych, Muzeum Rolnictwa w Szreniawie, Parowozownia Wolsztyn, Kopalnia Soli wKłodawie, Centrum Hipiki wJaszkowie, Kompleks Olandia, Stary Browar w Poznaniu, Festiwal Malta, Szlak Piastowski, Wybierz Kalisz na weekend oraz Turystyka kolejowa Tur-Kol.pl

Wszystkie produkty turystyczne wyróżnione Certyfikatem POT otrzymają zgodę na posługiwanie się logo Certyfikatu POT w swoich materiałach promocyjnych, będą także mogły liczyć na reklamę.

- Chcemy się pokazać całej Polsce - mówi Ewa Przydrożny, dyrektor Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej.

Patronat honorowy nad konkursem na „Najlepszy Produkt Turystyczny - Certyfikat POT” sprawuje Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego, a medialny - „Głos Wielkopolski”.

Wyniki konkursu poznamy 16 października.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski