Mieszkańcy niektórych miejscowości w gminie Rokietnica twierdzą, że od kilku tygodni korespondencja albo do nich nie dociera, albo dociera z opóźnieniem. Od kilku też dni listy zaadresowane do mieszkańców tej gminy dowożone są z odległego o 15 km Przeźmierowa. A przecież w Rokietnicy i odległym od niej o 5 km Kiekrzu też są poczty.
- Od przełomu listopada i grudnia ubiegłego roku w skrzynkach pocztowych nie pojawia się korespondencja. Nie ma ani korespondencji prywatnej, ani rachunków. Dookoła skrzynek nie widać śladu ulotek reklamowych, jakie zwykle fruwały wokół nich - mówi pani Anna, jedna z mieszkanek osiedla.
Z problemem spotykają się nie tylko mieszkańcy Zmysłowa.
- Podobnie jest w starszej części wsi oraz w Cerekwicy i Przybrodzie. Przesyłki dostarczane są nieterminowo. Wiele skarg było zaraz po Nowym Roku - mówi Ryszard Lubka, mieszkaniec Mrowina.
Mieszkańców niepokoi i to, że od kilku dni korespondencję dostarczają im listonosze przyjeżdżający z odległego Przeźmierowa.
Grzegorz Jaroszewski, dyrektor Regionu Sieci Poczty Polskiej w Poznaniu nie potwierdza przerw w dostawie korespondencji. Mówi, że konsekwencją reorganizacji jest między innymi zmiana listonosza dostarczającego korespondencję na Zmysłowo.
- Jeżeli rachunki są przysyłane po terminie, to oczywiście bierzemy za to odpowiedzialność, ale czy na pewno spóźnione przesyłki były dostarczane przez Pocztę Polską - pyta dyrektor Regionu Sieci Poczty Polskiej w Poznaniu?
Zdaniem pocztowców reorganizacja, czyli zmiana miejsca wyjazdu listonoszy z przesyłkami z Rokietnicy na Przeźmierowo odległe od gminy o kilkanaście kilometrów, nie wpłynie negatywnie na obsługę klientów.
- Poza zmianą miejsca, z którego dowożone są listy, nic się nie zmieniło. Takie same są godziny pracy placówki. Taka sama jest też w Rokietnicy liczba pracowników. Jeśli listonosz nie zastaje adresata, zostawia awizo, a przesyłka jest do odbioru na najbliższej poczcie - mówi dyrektor.
W I kwartale tego roku Poczta Polska chce uruchomić jednak w Rokietnicy dodatkową placówkę. Dyrektor twierdzi, że Poczta Polska od ponad dwóch lat zauważalnie poprawiła szybkość doręczeń przesyłek. - Potwierdzają to i wewnętrzne badania Poczty Polskiej, jak i zewnętrzne dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej - mówi dyrektor Grzegorz Jaroszewski.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?