Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rowerowe bagażniki przydadzą się latem

PRO
W modelu Mokka, Opel zastosował bagażnik rowerowy ukryty w tylnym zderzaku
W modelu Mokka, Opel zastosował bagażnik rowerowy ukryty w tylnym zderzaku Opel
Zaczęły się letnie wakacje, a zatem przygotowujemy się do wyjazdów. Warto zastanowić się, jak bezpiecznie przewozić bagaż w tym także rower. Jest wiele sposobów ich przewożenia.

Wakacje kojarzą się z odpoczynkiem – dla niektórych idealnym rozwiązaniem jest plaża, inni decydują się spędzić go w czynny sposób. Ci z nas którzy w podróży zabierają rowery, mają do dyspozycji kilka rozwiązań montaży jednośladów do pojazdu. Najbardziej rozpowszechnione są dachowe bagażniki rowerowe lub montowane na hak holowniczy. Takie rozwiązanie nie zabiera miejsca w bagażniku, ale niestety przekłada się na wyższe zużycie paliwa. - Stosując zewnętrzne bagażniki rowerowe musimy się liczyć ze zwiększonym zużyciem paliwa, jednoślady są także narażone na warunki atmosferyczne, i musimy pamiętać, by podróżować zgodnie z przepisami. Warto zapoznać się z instrukcją obsługi, która określa maksymalne prędkości podróżowania – mówi sprzedawca w poznańskim salonie Hondy. Podróżując z rowerami na bagażniku dachowym, warto o tym pamiętać, gdy chcemy zaparkować auto gdzieś w mieście. Nie zmieścimy się bowiem na parkin podziemny, gdyż większość z nich ma wysokość od 200 do 210 centymetrów. W czasie jazdy warto także co około 100 kilometrów sprawdzać zabezpieczenia, którymi przymocowane są rowery i ewentualnie zniwelować powstałe w czasie jazdy luzy.
Niektórzy producenci oferują także integralne z samochodem rozwiązania. W przypadku Opla Mokka można zamówić tylny, chowany w zderzaku bagażnik rowerowy. - To doskonałe rozwiązanie, które bez konieczności zakupu i montażu specjalnego bagażnika, pozwala na transport rowerów – mówi sprzedawca z poznańskiego salonu Opla.
Jest jeszcze jedna opcja przewożenia naszego roweru. Można go umieścić w bagażniku. Wystarczy zdjęć przednie koło, a widełki przednie umieścić w specjalnym chwycie. Takie rozwiązanie stosuje wielu producentów, choć wówczas liczba podróżujących autem zmniejsza się do dwóch, maksymalnie trzech. - Zaletą takiego rozwiązania jest optymalne zabezpieczenie roweru, a także zachowanie funkcjonalności auta. Takie rozwiązanie nie ma wpływu na zużycie paliwa, można wjeżdżać na parkingi podziemne i na autostradach podróżować z maksymalną prędkością – zapewnia sprzedawca z salonu Hondy. W taki właśnie sposób można montować rowery w Hondzie Civic Tourer, choć niestety specjalny uchwyt dostępny będzie u wybranych dealerów tej marki dopiero od października. Innowacyjne rozwiązanie o nazwie „In-car Bicycle Rack” pozwala przewieźć w bagażniku nawet dwa pełnowymiarowe rowery, dbając przy tym o zachowanie pełnego bezpieczeństwa i niskie zużycie paliwa. Uchwyt montowany jest w zagłębieniu bagażnika. Na specjalnej szynie znajdują się zaczepy do przedniego widelca , podczas gdy tylne koła roweru opierają się na złożonych oparciach tylnych siedzeń auta. System pozwala na przewożenie pasażerów i rowerów w różnej konfiguracji. Z przodu może na przykład siedzieć kierowca i pasażer, podczas gdy z tyłu transportowane są dwa pełnowymiarowe rowery; można też złożyć tylko mniejszą część tylnego oparcia (40 procent) i przewieźć jeden rower, udostępniając w ten sposób miejsce dla dodatkowego pasażera i bagażu. Warto przed wakacyjnym wyjazdem określi swoje potrzeby i dobrać właściwe rozwiązanie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski