Rowery w Poznaniu: Będziemy mieli drugą Kopenhagę?

    Rowery w Poznaniu: Będziemy mieli drugą Kopenhagę?

    Bogna Kisiel

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Będziemy mieli drugą Kopenhagę w Poznaniu?

    Będziemy mieli drugą Kopenhagę w Poznaniu? ©Grzegorz Dembinski

    O wrażeniach z "rowerowej" Kopenhagi, możliwościach skopiowania duńskich rozwiązań w Poznaniu, konieczności rozmawiania na ten temat z poznaniakami i stopniowego budowania dróg rowerowych mówi Tomasz Lewandowski, szef klubu radnych Zjednoczonej Lewicy.
    Będziemy mieli drugą Kopenhagę w Poznaniu?

    Będziemy mieli drugą Kopenhagę w Poznaniu? ©Grzegorz Dembinski

    Jak się udała eskapada do Kopenhagi i Hanoweru?
    Tomasz Lewandowski: To był wyjazd studyjny dla urzędników i radnych. Pojechaliśmy autobusem PKS więc wielkich kosztów nie było.

    Czy radni jeździli po Kopenhadze rowerem?
    Tomasz Lewandowski:Razem z prezydentami – Jackiem Jaśkowiakiem i Maciejem Wudarskim.

    Zobacz też: Rowerzyści chwalą władze Poznania

    I jakie są Pana wrażenia?
    Tomasz Lewandowski:Mają świetne rozwiązania. Niemal wszystkie drogi rowerowe są wydzielone. Jedzie się bez obaw, że na ścieżkę wjedzie auto. Wszędzie jest mnóstwo rowerów, bardzo dużo parkingów rowerowych, a te dla samochodów są mądrze poukrywane. Na ulicach jest zdecydowanie mniej aut.

    Czy zawsze tak było?
    Tomasz Lewandowski:Przekonanie, że samochód jest jakimś tam wyznacznikiem statusu społecznego było tak ogromne, że w latach 70. w Kopenhadze poszerzano ulice nawet kosztem tras tramwajowych. Po czasie ulice były już tak potężnie zakorkowane, że sami mieszkańcy zaczęli domagać się od władz podjęcia pewnych działań w dziedzinie transportu publicznego i rowerowego. Pokazywano nam nawet zdjęcia z demonstracji. Pod koniec lat 70., mając przyzwolenie społeczne, rozpoczęto rozbudowę dróg rowerowych.

    A kierowcy nie protestowali?
    Tomasz Lewandowski:Poprzez dialog udało się przekonać mieszkańców, że jeżeli ruch rowerowy będzie bardziej popularny, to i kierowcy aut będą mieli lepiej. Odwożąc na przykład dzieci do szkoły czy robiąc zakupy, mniej będą stali w korkach. Rozwinął się tu biznes wynajmu samochodów. Nie trzeba przyjeżdżać autem do miasta, można je tutaj wynająć i pozałatwiać pewne sprawy. Poza tym mocno zainwestowano w transport zbiorowy. Budują właśnie trzecią linię metra.
    1 »

    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (30)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie Kopenhaga, a Hannover, Stuttgart, Drezno, Brno

    Porównywać (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    I właśnie Hannover jest bardziej podobny do Poznania, niż Kopenhaga.
    Poznań / Hannover / Kopenhaga
    powierzchnia: 262km2 / 204 km2 / 88 km2
    ilość mieszkańców: 544 tys. / 524 tys. / 518 tys....rozwiń całość

    I właśnie Hannover jest bardziej podobny do Poznania, niż Kopenhaga.
    Poznań / Hannover / Kopenhaga
    powierzchnia: 262km2 / 204 km2 / 88 km2
    ilość mieszkańców: 544 tys. / 524 tys. / 518 tys.
    powierzchnia aglomeracji: 2162km2 / 2291 km2 / 455 km2
    ilość mieszkańców aglomeracji: 900 tys.* / 1132 tys. / 1167 tys.
    * wg niektórych koncepcji - aglomeracja ma nawet ponad 1mln mieszkańców.

    I dlatego nie powinniśmy się wzorować na małej, choć licznej Kopenhadze, która jest miastem portowym, nadmorskim, z licznymi kanałami i o zupełnie innym charakterze.

    Bardziej podobnym do Poznania oprócz Hannoveru może być też np. Drezno albo Stuttgart, czy nawet morawskie Brno.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "Nie ma litości dla bezmyślności"

    "I dlatego nie powinniśmy się wzorować" (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    A zacząć choć trochę samodzielnie i logicznie myśleć.
    Niniejsze absolwentom Alma Matołs dedykuję.
    (Alma łac. karmicielka)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czyli będzie kultura plebejskich rowerzystów???

    Eustachy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    czystośc w mieście i zarobki jak w Danii. I remonty robione całodobowo, krótko i w terminie?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nigdzie na świecie.....

    olek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10

    nie będzie drugiego Poznania. Na całym świecie nie ma drugiej Kaponiery w remoncie który trwał, trwa i trwa mać.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Remont Kaponiery

    szypa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    To sposób na bezpieczne życie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nabrzeżne miasto Kopenhaga , na plażowych piaskach nasączonych wodą

    ma trzy linie nieprzeciekającego metra (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 2

    Zamiast rozbijać się rowerkami po ulicach Kopenhagi,
    czy któryś z Szanownych Radnych zapytał
    "Dlaczego Kopenhaskie metra nie przeciekają?"
    Poznańskie podziemne budowle przeciekają wszystkie....rozwiń całość

    Zamiast rozbijać się rowerkami po ulicach Kopenhagi,
    czy któryś z Szanownych Radnych zapytał
    "Dlaczego Kopenhaskie metra nie przeciekają?"
    Poznańskie podziemne budowle przeciekają wszystkie.
    Może w Kopenhadze mają inną wodę?
    Z pewnością nie jest to woda sodowa.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "Budują właśnie trzecią linię metra" - w Kopenhadze

    i "tu jest pies pogrzebany" (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 2

    Wcale nie jesteśmy gorsi.
    Przecież Dumny Poznań, gdzieś na peryferiach, za ciężkie pieniądze,
    ma odcineczek-parodię "tramwajowego metra".
    Jak Szanowni Radni będą pomykać na rowerkach
    zamiast...rozwiń całość

    Wcale nie jesteśmy gorsi.
    Przecież Dumny Poznań, gdzieś na peryferiach, za ciężkie pieniądze,
    ma odcineczek-parodię "tramwajowego metra".
    Jak Szanowni Radni będą pomykać na rowerkach
    zamiast zajmować się już istniejącą infrastrukturą miejską
    to dopiero będzie katastrofa.
    Na podziemnych przystankach PST woda leje się na łebki,
    ale nie na Szanowne Głowy Radnych i innych Miłościwie Nam Panujących.
    Zimą zamarzająca woda w nieszczelnych dylatacjach
    rozkruszy beton i trzeba będzie za ciężkie pieniądze
    postawić nowe wiadukty, tak jak nieszczęsną estakadę katowicką.
    Cała nadzieja w nowej ekipie rządzącej w Poznaniu.
    Może wreszcie rowerkowe lobby zostanie zastąpione przez lobby pagajarzy.
    I Poznań zostanie przekopany kanałami wypełnionymi wodą i nenufarami.
    Przecież kajaki i tramwaje wodne to najszybszy
    i najzdrowszy sposób przemieszczania się po mieście.
    Jak w Kopenhadze.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ceny, ceny, ceny

    heimatschutz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

    W Rzymie bilet człodobowy kosztuje 1 (jeden) Euro. U nas za 3 zł 10 minut. Gdzie logika Panie Lewandowski. Czyżby u nas społeczeństwo był bogatsze niż w Rzymie ? Za pieniądze wydane z naszych...rozwiń całość

    W Rzymie bilet człodobowy kosztuje 1 (jeden) Euro. U nas za 3 zł 10 minut. Gdzie logika Panie Lewandowski. Czyżby u nas społeczeństwo był bogatsze niż w Rzymie ? Za pieniądze wydane z naszych portfeli na Pańską wycieczkę do Kopenhagi mógłbyś Pan sobie kupić gumowy młotek i walnąć się w czerep. Może by Panu zobaczone wtedy gwiazdy rozjaśniły umysł. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    polecam t-portmonnetke

    Andrzej (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

    To pan żyje jeszcze w epoce biletów papierowych? Każdy kto korzysta w Poznaniu z mpk wie, że papierowe bilety kupują tylko turyści. Poznaniak ma PEKE i płaci za ilość przejechanych przystanków, a...rozwiń całość

    To pan żyje jeszcze w epoce biletów papierowych? Każdy kto korzysta w Poznaniu z mpk wie, że papierowe bilety kupują tylko turyści. Poznaniak ma PEKE i płaci za ilość przejechanych przystanków, a im ich więcej tym każdy kolejny przejechany przystanek jest tańszy i wychodzi to o wiele wiele korzystniej niż papierowe świstkizwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czytać ze zrozumieneim

    Poznaniak z Łazarza (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Właśnie tyle kosztują bilety w Rzymie dal turystów a u nas turyści kupują papierowe.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ultradroga komunikacja

    drogi Poznań (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Ale przejazd tam i z powrotem i tak jest droższy niż całodobowy bilet w Rzymie

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    rowery

    padre (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

    a gdzie są rowery w miesiącach październik-marzec czyli przez połowę roku ?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bez różnicy

    Andrzej (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 9

    Wystarczy się ubrać odpowiednio do warunków zamiast biadolić, że mróz i deszcz pada. Odzież nieprzemakalna, rękawiczki, maska zasłaniająca twarz dla wrażliwych itp - na prawdę są takie rzeczy!...rozwiń całość

    Wystarczy się ubrać odpowiednio do warunków zamiast biadolić, że mróz i deszcz pada. Odzież nieprzemakalna, rękawiczki, maska zasłaniająca twarz dla wrażliwych itp - na prawdę są takie rzeczy! Jadąc rowerem już po minucie/dwóch nie czujemy zimna ponieważ się rozgrzewamy jak podczas biegania. Nie ma złej pogody tylko nieodpowiednie ubraniezwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    uf jak gorąco

    uuuuffff (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    no i jak tak się rozgrzejemy, to gdzie potem prysznic weźmiemy?

    Swoją drogą - na jazdę rowerem złej pogody nie ma, ale na codzienne dojeżdżanie już tak. Pogoda taka, jak w niedziele rano sprawia,...rozwiń całość

    no i jak tak się rozgrzejemy, to gdzie potem prysznic weźmiemy?

    Swoją drogą - na jazdę rowerem złej pogody nie ma, ale na codzienne dojeżdżanie już tak. Pogoda taka, jak w niedziele rano sprawia, że jednak na rower się nie wsiada (mimo, że można się ubrać, to zdrowy rozsądek nakazuje, by jednak zadbać o zdrowie i skorzystać z innego środka transportu)zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bla blabla

    hieronim (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Jesienią deszcz, zimą mróz a latem komary gryzą. Rozumiem, że łatwo znaleźć wymówkę żeby ruszyć tłustą pupę. Na utrzymanie higieny polecam codzienne branie kąpieli i używanie dezodorantów. Jesli...rozwiń całość

    Jesienią deszcz, zimą mróz a latem komary gryzą. Rozumiem, że łatwo znaleźć wymówkę żeby ruszyć tłustą pupę. Na utrzymanie higieny polecam codzienne branie kąpieli i używanie dezodorantów. Jesli mimo to nie pomaga zgłoś się do dermatologa - nadpotliwość leczy się w naszych czasach całkiem skuteczniezwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    najlepsze na rower są waciaki i gumiakami

    i pół litra w kieszeni (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    "Jadąc rowerem już po minucie/dwóch nie czujemy zimna
    ponieważ się rozgrzewamy".

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    W Kopenhadze i Amsterdamie

    eM (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

    A mój jest w Poznaniu i tak samo kursuje non stop przez cały rok.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Najpierw komunikacja miejska

    Asia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 5

    Podstawą sprawnie działających tras rowerowych jest prawidłowa organizacja transportu miejskiego. Warto zapoznać się ze statystykami w zakresie ilości przewożonych osób transportem miejskim i...rozwiń całość

    Podstawą sprawnie działających tras rowerowych jest prawidłowa organizacja transportu miejskiego. Warto zapoznać się ze statystykami w zakresie ilości przewożonych osób transportem miejskim i rowerami - zwłaszcza w Kopenhadze czy Amsterdamie. Szacuje się, że tylko ok. 8-12% osób wykorzystuje rower. Reszta korzysta z transportu miejskiego. W Poznaniu, obecnie , nie istnieje żadna koncepcja sensownego rozwoju transportu. Są tak ogromne zaległości, że to co się dzieje to po prostu łatanie "dziur", na które nie ma pieniędzy. Druga rama powinna powstawać JUŻ. Koncepcje oddające miasto rowerzystom w zamian za przepustowość ulic jest drogą do nikąd. Ucieczka z miasta będzie następowała w jeszcze intensywniej. Powstaną (już powstały) konkurencyjne centra w stosunku do Poznania. Jaki jest pomysł władz na miasto???zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "Szacuje się, że tylko ok. 8-12% osób wykorzystuje rower."

    eM (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

    A dokładnie 36% w Kopenhadze i 40% w Amsterdamie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ciekawe czy w Kopenhadze

    Gall Anonim (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

    Ciekaw jestem czy w Kopenhadze również uwala się całość i tak niezbyt dobrze rozwiniętej komunikacji miejskiej w całym sektorze miasta. Jeśli tak to już się cieszę, że od jutra znaczna część...rozwiń całość

    Ciekaw jestem czy w Kopenhadze również uwala się całość i tak niezbyt dobrze rozwiniętej komunikacji miejskiej w całym sektorze miasta. Jeśli tak to już się cieszę, że od jutra znaczna część mieszkańców będzie mogła poczuć się jak w mieście-wzorcu obecnych włodarzy miasta. Wiadomo że remont na Boninie i na Murawie może być przeprowadzany JEDYNIE razem. Brawo wy!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Strach się bać!

    Poznaniak z Łazarza (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 31 / 17

    Bywałem w Kopenhadze w latach 80 i już wtedy jeździło się tam bezproblemowo nawet autokarami. Kto chciał miał też ścieżki rowerowe. Nie widziałem natomiast działań konfliktujących kierowców z...rozwiń całość

    Bywałem w Kopenhadze w latach 80 i już wtedy jeździło się tam bezproblemowo nawet autokarami. Kto chciał miał też ścieżki rowerowe. Nie widziałem natomiast działań konfliktujących kierowców z rowerzystami i kolarzy z pieszymi. Pan radny wtedy zapewne jeszcze nosił pieluchę z tetry a teraz nam to przekazuje jako prawdę objawioną. Panie Lewandowski! Polacy i Poznaniacy jeździli po świecie jak jeszcze Pana nie było na świecie i marzyli o takim mieście jak Kopenhaga. Jednak to co teraz proponujecie to chaos i głupota w celu doraźnych waszych korzyści politycznych. Więcej skromności mniej mentorstwa młody człowieku!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nie ma się czego bać :)

    Tomasz Lewandowski (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 13

    Szanowny Panie, pewno że nie są to prawdy objawione. Gdy śledziłem jednak dyskusje w sprawie rozwiązań rowerowych i transportu tramwajowego w Poznaniu w ostatnich latach miałem wrażenie, że...rozwiń całość

    Szanowny Panie, pewno że nie są to prawdy objawione. Gdy śledziłem jednak dyskusje w sprawie rozwiązań rowerowych i transportu tramwajowego w Poznaniu w ostatnich latach miałem wrażenie, że większość dyskutantów nie robi innych tras niż Komorbiki-Poznań :) Zmiany muszą trwać. Najpierw edukacja, infrastruktura (transport publiczny, rowerowy, pieszy), a potem zmiany ograniczające ruch samochodowy. Pozdrawiamzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Matematyka, zwłaszcza planimetria

    Eco-Osholomka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 3

    Pogląd, że można tworzyć infrastrukturę komunikacji publicznej, oraz pieszej i rowerowej bez uszczuplania powierzchni dróg wykorzystywanej przez samochody, czyli bez ograniczania ruchu...rozwiń całość

    Pogląd, że można tworzyć infrastrukturę komunikacji publicznej, oraz pieszej i rowerowej bez uszczuplania powierzchni dróg wykorzystywanej przez samochody, czyli bez ograniczania ruchu samochodowego, to jest propagandowe SCIENCE FICTION. Przestrzeń miasta, zwłaszcza w części intensywniej zabudowanej, jest ciasna i nie jest z gumy. Często 90% powierzchni ulicy służy samochodom, do jazdy i pod parkowanie. Jak odblokować ruch tramwajowy, jak przeprowadzić drogę rowerową i udrożnić chodnik dla pieszych nie odbierając części powierzchni ulicy samochodom? Od odpowiedzialnego polityka oczekiwałabym, że będzie miał odwagę mówić ludziom prawdę. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    podpowiedź

    podpowiedź (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Podpowiem - wystarczy zrezygnować z preferencyjnej stawki za parkowanie 10zł / m-c. Wtedy z chodników zniknie kilka tysięcy samochodów tam parkujących, ale przede wszystkim ludzie zastanowią się,...rozwiń całość

    Podpowiem - wystarczy zrezygnować z preferencyjnej stawki za parkowanie 10zł / m-c. Wtedy z chodników zniknie kilka tysięcy samochodów tam parkujących, ale przede wszystkim ludzie zastanowią się, czy jest sens posiadać samochód, gdy się mieszka w centrum miasta, gdzie praktycznie wszędzie można dojść pieszo.

    Cały czas jest nagonka na tych, co do centrum przyjeżdżają samochodami, bo nie mają alternatywy, a ci, co mieszkają w centrum, nadal mają preferencyjną stawkę za parkowanie. Gdyby chociaż ta stawka wynosiła tyle ile sieciówka?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A jednak się boję.

    Poznaniak z Łazarza (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 11

    Dziękuję za pozdrowienia. Nie uspokoił mnie Pan.
    Pan śledził dyskusję a ja Wasze projekty. Wasze to to co wychodziło z Miasta i ruchów z nim powiązanych. Nie uspokoił mnie Pan ponieważ zawsze...rozwiń całość

    Dziękuję za pozdrowienia. Nie uspokoił mnie Pan.
    Pan śledził dyskusję a ja Wasze projekty. Wasze to to co wychodziło z Miasta i ruchów z nim powiązanych. Nie uspokoił mnie Pan ponieważ zawsze były to propozycje kosztem czegoś a inwestycje mają to do siebie albo powinny mieć ze stanowią wartość dodaną w przeciwieństwie do modernizacji.
    Jaki efekt dało poszerzenie węzła na Górczynie??? Korki zniknęły? Może jednak pomyśleć o bezkolizyjnych kilku skrzyżowaniach a nie naprawiani przestarzałych rozwiązań. Na pierwszy ogień proponuję skrzyżowanie Naramowickiej z Lechicką obejdzie się bez tramwaju wystarczą autobusy. Problemów związanych z przejazdami kolejowymi nie widzicie na wjazdach do miasta? Rowerzyście Wam wyborów nie wygrają ale piesi. Nie zapewnia też Wam wykorzystania i zapełnienia sklepów, restauracji i barów w centrum. Jeśli chcecie zrobić bike i skate park z centrum to ostrzegam może Wam się nie udać. Zaproście Prezydenta Wituskiego i poczytajcie Cyryla. To byli wizjonerzy Wy natomiast dotychczas nie zasługujecie na to miano mimo wieku i dobrego wykształcenia.
    Prz okazji przypomnę Panu się osobiście.
    Pozdrawiam również.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "Nie zapewnia też Wam wykorzystania i zapełnienia sklepów, restauracji i barów w centrum."

    eM (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 4

    A właśnie że zapewnią. Skoro na całym świecie piesi i rowerzyści skutecznie wspierają drobny handel i wypełniają sobą obficie przestrzenie zamknięte dla zmotoryzowanych, to dlaczego nie mieliby u nas?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Krezusi?

    Poznaniak z Łazarza (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 8

    Często widzę tych krezusów na rowerach pijących wodę z marketu. Logiczne jest też ze człowiek pieszo wchodzi do restauracji. Jednak musi jakos do centrum dojechać.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Po pierwsze transport publiczny u pieszy!!!

    Tomasz Lewandowski (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 14 / 5

    Nie zrozumieliśmy się... Moim zdaniem przede wszystkim należy inwestować w komunikacje publiczną. Kopenhaga, miasto 3,5 razy mniejsze, ma 3 linie metra i świetne skomunikowanie kolejek...rozwiń całość

    Nie zrozumieliśmy się... Moim zdaniem przede wszystkim należy inwestować w komunikacje publiczną. Kopenhaga, miasto 3,5 razy mniejsze, ma 3 linie metra i świetne skomunikowanie kolejek podmiejskich. Ruch pieszy i rowerowy świetnie uzupełniają ten system. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    UZUPEŁNIAJĄ!!!

    Poznaniak z Łazarza (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 5

    Uzupełniają jak Pan trafnie zauważył. Nie burzą jak to w zamiarach władza w Poznaniu. No i zaczyna nie od metra ale od d.... strony. Jakie korzyści są z ograniczeń na Głogowskiej(brak skrętów w...rozwiń całość

    Uzupełniają jak Pan trafnie zauważył. Nie burzą jak to w zamiarach władza w Poznaniu. No i zaczyna nie od metra ale od d.... strony. Jakie korzyści są z ograniczeń na Głogowskiej(brak skrętów w lewo) ? Zakorkowane boczne ulice na zachodniej stronie i brak drożności Matejki -Kasprzaka.
    Pozdrawiam i cieszę się ze powoli zaczęliśmy się rozumieć zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nawet nie czytali

    adam (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 10

    O wizjonerach to Oni nawet nie czytali.
    Z dróg zostaną nam niebawem tylko rowerowe.

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY