Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Równa nawierzchnia i deptak dla pieszych

Marta Danielewicz
W koncepcji technicznej wyróżniono dwa rodzaje miejsc parkingowych. Sezonowe, gdy nie ma ogródków letnich i stałe
W koncepcji technicznej wyróżniono dwa rodzaje miejsc parkingowych. Sezonowe, gdy nie ma ogródków letnich i stałe Anna Łoś
Z ulicy Taczaka ma zniknąć asfalt, a także chaotyczne miejsca parkingowe. W ich miejsce będzie równa nawierzchnia z płyt i kostki granitowej. Pojawi się też więcej zieleni i miejsce na letnie ogródki przy kawiarniach i pubach.

Biuro architektoniczne Archaid, którego projekt przebudowy ulicy Taczaka na początku roku wygrał organizowany przez miasto konkurs, we wtorek na konsultacjach z mieszkańcami zaprezentowało koncepcję techniczną tej ulicy. - Naszym głównym założeniem było stworzenie większej przestrzeni dla pieszych. Aby mieszkańcy nie mieli pod swoimi oknami ogródków w sezonie letnim - tłumaczył Jacek Szewczyk, architekt.

Nawierzchnia na ulicy Taczaka ma być zrównana do jednego poziomu. Chodniki miałyby być zrobione z płyt granitowych, natomiast jezdnia z drobnej, równej kostki granitowej. Całość miałaby od siebie oddzielać szara, drobna kostka. Pojawi się też szpaler drzew.

- Rezygnujemy kompletnie z krawężników. Chcemy ulicę uprościć. Postawimy tylko słupki uniemożliwiające wjazd samochodów na chodnik. Wyznaczyliśmy też w naszej koncepcji dwa rodzaje miejsc parkingowych. Sezonowe, gdy nie funkcjonują ogródki letnie oraz stałe, tam gdzie nie ma lokali gastronomicznych. Niestety, musieliśmy iść na kompromis i nie przed każdą kawiarnią miejsce na ogródek będzie - dodał Konrad Leszko, projektant drogowy.

Chodniki i jezdnia mają być na tym samym poziomie z różnych kostek granitowych

Na początku i końcu ulicy mają pojawić się rozbudowane skwery zieleni. Koncepcja przebudowy technicznej dotyczy nie tylko ulicy Taczaka, ale także Garncarskiej. Tam również nawierzchnia ma być wyrównana, a chodnik i jezdnia mają być zrobione z tych samych materiałów co na ulicy Taczaka.

Mieszkańcom ulicy projekt przypadł do gustu. Niektórzy zwrócili jednak uwagę na brak miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych, a także na brak w koncepcji technicznej ulicy miejsca na stacją rowerową. - Niektóre rzeczy nie są od nas zależne, a od zarządcy drogi. Miejsca parkingowe są jednak przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Należy je tylko wyznaczyć. Podobnie możemy wyznaczyć miejsce na stację rowerową, jeśli taka miałaby powstać - tłumaczył K. Leszko.

Uwagi i wnioski mieszkańców będą zbierane przez miesiąc. Później zostaną naniesione na koncepcję techniczną, która przerodzi się w projekt techniczny. - Chcielibyśmy już w 2017 roku wprowadzić w życie projekt - mówił Ireneusz Woźny, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski