W czasie prac ruch tramwajowy i samochodowy na odcinkach przeznaczonych do przebudowy będzie utrzymany, ale inwestor – Poznańskie Inwestycje Miejskie - zastrzega, że ul. Św. Marcin oraz Al. Marcinkowskiego od ul. Podgórnej do pl. Wolności zostaną zawężone.
Sprawdź:
Od poniedziałku, 29 marca w rejonie placu budowy obowiązuje zakaz zatrzymywania się, zmieniła się też lokalizacja przejścia dla pieszych przez ul. Święty Marcin, w rejonie skrzyżowania z ul. Piekary.
- Zasadnicze roboty budowlane, związane z realizacją kolejnego etapu Programu Centrum, będą mogły rozpocząć się po zakończeniu przesadzania zieleni na Al. Marcinkowskiego, instalacji tymczasowego toru oraz sieci trakcyjnej na pl. Wiosny Ludów, a także wykonaniu przejazdów technicznych potwierdzających możliwość ich użytkowania – informują PIM. - Na drugą dekadę kwietnia planowane jest zamknięcie ruchu na placu budowy. Docelowo na placu budowy zachowane mają być jedynie dojścia do posesji oraz możliwość wjazdu na wewnętrzne parkingi dla mieszkańców kamienic. Utrzymana zostanie „droga życia” i możliwość przejazdu samochodów uprzywilejowanych, a także - w określonych godzinach - dostaw do lokali użytkowych i sklepów.
MPK wprowadza sobotni rozkład jazdy w ramach ograniczeń koronawirusowych. Zobacz wideo:
Po przebudowie - strefa zamieszkania
Koniec prac zaplanowano na trzeci kwartał 2022 roku. Od tego momentu pomiędzy ul. Ratajczaka i Podgórną zostanie wprowadzona strefa zamieszkania, z ograniczeniem prędkości samochodów do 30 km/godz., pierwszeństwem pieszych i licznymi kamerami monitoringu.
Przebudowa ul. Święty Marcin - co będzie zrobione?
- W ramach inwestycji poszerzone zostaną chodniki, przebudowana jezdnia, wymienione i przesunięte zostanie torowisko tramwajowe, wyznaczony zostanie ciąg przeznaczony dla ruchu rowerowego, infrastruktura podziemna ulegnie modernizacji i wymianie, pojawi się nowe oświetlenie i zieleń – zapewnia inwestor. - Przebudowany fragment ul. Święty Marcin będzie miał jednokierunkową jezdnię, jedno torowisko tramwajowe (drugie, dziś nieczynne, zostanie zlikwidowane) i szerokie chodniki. Nawierzchnia jezdni, torowiska, chodnika i kontrapasa rowerowego będzie nawiązywała wzorem do odnowionego wcześniej odcinka ulicy, ale zostanie wykonana z kostki kamiennej z granitu strzelińskiego. Na południowym odcinku chodnika, od ul. Piekary do kościoła pod wezwaniem św. Marcina, będzie nawiązywała do układu nawierzchni przed kościołem. Wykonana zostanie z kostki bazaltowej i płyt granitowych. Nawierzchnia jezdni torowiska, chodnika i kontrapasa rowerowego Al. Marcinkowskiego od ul. Święty Marcin do Podgórnej pokryje – podobnie jak na przebudowywanym odcinku ul. Święty Marcin - granit strzeliński. Nowy tor tramwajowy pomiędzy ul. Święty Marcin a pl. Wolności przebiegał będzie w linii prostej.
Zmiany przy kościele
Przy kościele pod wezwaniem św. Marcina odbudowane będą schody, postawiony też będzie aluminiowy pylon z przeszkloną gablotą, w której umieszczona zostanie makieta kościoła wraz z historyczną wieżą, zrekonstruowaną na podstawie materiałów archiwalnych. Na pylonie zamontowany będzie reflektor rzucający po zmroku w górę słup światła. Do tego u zbiegu ul. Święty Marcin i Al. Marcinkowskiego, pojawi się projektor na słupie oświetleniowo-trakcyjnym, który będzie wyświetlał rysunek rzutu historycznej wieży kościelnej na posadzkę i schody przed kościołem.
Polecamy:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?